• Anonym (Fff)

Skolskjutning

Xenia skrev 2025-02-05 01:26:40 följande:

Han hade licens för automatvapen. Får vem som helst det, bara genom att t ex vara med i en skytteklubb?

Det verkar vara den klassiske skolskjutaren bara äldre än vanligt. Inget jobb, ingen tjej, kanske inga vänner heller utom på nätet. På nätet finns särskilda skolskjutarforum där man uppmuntrar och hetsar varann till att skjuta ihjäl folk. De som skjuter många får beröm, de som skjuter för få får hån.

Ingen har licens för automatvapen i Sverige. Inte privatpersoner. Vapnet var ett jaktvapen. Hur lätt som helst för en massa ungar med jägarföräldrar att komma över.
  • Anonym (Fff)
    Ascendere skrev 2025-02-05 08:00:01 följande:
    Halvautomat : det kommer ett skott i taget varje gång du trycker på avtryckaren utan att du behöver ladda om emellan

Helautomat : det kommer skott så länge du håller avtryckaren intryckt 

Halvautomatiska vapen kan man som jägare få licens för, men helautomatiska vapen är endast för militär och vissa delar av polisen 
    Tack för förtydligande.
  • Anonym (Fff)
    Anonym (nn) skrev 2025-02-05 23:29:30 följande:
    Du behöver inte komma med en massa onödiga utläggningar om dig själv.

Jag pratade inte om dig överhuvudtaget utan om autistiska män i grupp. Något som jag redan i denna tråd fått bekräftat hur de sannerligen beter sig mot andra människor, bevisat av en sjuk typ som attackerar mig med grova personangrepp och fortsätter bevisa hur såna män verkligen fungerar. 

Och statistiken talar fortfarande sitt tydliga språk kring vilka de är som begår alla brott i stort sett och det är inte kvinnor.
    Du är inte ett dugg bättre än en rasist när du väljer ut en grupp i samhället att skylla allt på!
    Bara för att man är autist så betyder inte det att man begår brott, men du drar alla över en kam och spyr galla över dem i inlägg efter inlägg. Fräscht..
  • Anonym (Fff)
    AndreaBD skrev 2025-02-08 09:15:59 följande:
    Försöker du få den där Rickard Andersson till något positivt nu? Till en motståndskämpe som är tvungen att göra så pga vad samhället gör? Det var det värsta jag hört! 
    Det var nog den värsta fultolkning jag sett🤣🤣🤣
  • Anonym (Fff)
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2025-02-10 23:47:22 följande:
    Har du fullständigt missat att vi diskuterar hur statsministern uttryckte det själv? Han menade att det kriminella våldet är "inhemsk terrorism" som är kopplat till invandring och det var det vi diskuterade. Förstår du verkligen det jag skrev? Om du läser noga det jag skrev så kommer du förhoppningsvis att förstå är jag är helt emot den definitionen medans du omfamnar den.  Den retoriken som används kan klassas som högerextremism. 

Sedan använder du välkända,  högerextremistiska floskler. Du skyller på invandrare men hävdar att du inte gör det.

"Många gängkriminella är invandrare, men inte alla. Och de flesta invandrare är inte gängkriminella."
    Det är genomskådat för länge sedan. Högerextremistisk propaganda splittrar Sverige och hetsar mot invandrare. Sedan kommer en Rickard, går till en skola och dödar invandrare. 
    Bara sluta! Du förvränger alla ord, är aggressiv och tolkar text som fan tolkar bibeln. 
    Tvillingmorsan är en av de vettigaste skribenterna här på fl och är knappast högerextrem det minsta, inte heller ser jag henne använda "högerextremistiska floskler".
    Att diskutera invandring är inte högerextremt för övrigt, det beror på hur man uttrycker sig.
    Men du är väl en sån som ropar rasist om alla som inte tycker att Sveriges gränser ska stå vidöppna för alla 400 miljoner människor som är på flykt runtom i världen?

Och nu när vi ändå är igång och anklagar folk... Jag har flera gånger råkat ut för på forum att någon som är totalpuckad och anklagar alla för att vara rasister i själva verket är högerextremister som låtsas vara invandrare, barn till invandrare eller vänsterextrema för att så illvilja för sådana personer.
    Så är du en sådan?
  • Anonym (Fff)
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2025-02-11 07:57:48 följande:
    Aggressiv? Haha.  Jag argumenterar sakligt och med fakta och berättar att det är mycket olämpligt att hetsa mot invandrare särskillt i en tråd som handlar om skolskjutning i Örebro. Som du ser kan en hatisk människa inspireras av den extrema propagandan och börja skjuta invandrare. Dina vänner skriver att invandrare är kriminella och det är det jag vänder mig mot. Dina vänner påstår att de skiter i vad lagar säger och tycker att rasism faktiskt inte är olagligt. Om du inte tycker att det är extremt då är du nog en av dem och tänker på samma sätt. 
    Lär dig att tolka text innan du går på som en terrier!
  • Anonym (Fff)
    Anonym (rubb) skrev 2025-02-11 08:13:13 följande:
    Har du någonsin varit inne på ett Komvux med SFI? 

Att ens träffa på n-å-g-o-n svensk där är ett mirakel i sig. 

Skjuter man på ett Komvux med SFI så kommer majoriteten av offren att vara utlänningar.

Skytten hade kopplingar till skolan och gick dit och sköt. Så mycket vet vi. Resten är gissningar.
    Klart det går svenskfödda på komvux! Har själv gått där för ett antal år sen. Där jag gick fanns SFI också.

Mördaren har gått in på undersköterskeutbildningen och de flesta skjutna verkar vara kvinnor. Incelmord? 
  • Anonym (Fff)
    Anonym (rubb) skrev 2025-02-11 08:26:26 följande:
    Ja det är klart att det går svenskar där också Jag vet. Men min poäng, om än framförd med ett kanske överdrivet ord "mirakel", är att andelen utlänningar på Komvux med SFI är långt mycket högre än i samhället i övrigt.

Det vill säga: att han skjutit fler utlänningar än svenskar är inte märkligt givet var han befann sig.
    Okej, då förstår jag vad du menar. Tack för klargörandetSolig
  • Anonym (Fff)
    Anonym (Spekuleraren) skrev 2025-02-11 08:29:42 följande:
    Precis, och det var därför han slog till där och inte Mall of Scandinavia.
    Kan det vara så att han gick dit för att det var senaste publika plats han hade anknytning till? Han sket i vilka han mördade.
    Brukar vara så med skolskjutningar. 

Men visst, kan lika gärna vara ett ogillande av kvinnor eller nyanlända.
    Ingen vet.
  • Anonym (Fff)
    Anonym (Spekuleraren) skrev 2025-02-11 09:21:52 följande:
    Vi vet det vi vet. Finns ingen anledning att spela djävulens advokat och tro att gärningsmannens avsikter var något annat än det han faktiskt gjorde.
    Varför gör du det själv då?
  • Anonym (Fff)
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2025-02-11 15:32:22 följande:
    Du bevisar min tes. Nästan alla dödade och skadade är invandrare. Tona inte ner det. Han var en rasist.
    Det är inte klokt hur mycket du önskar att det ska vara ett rasistmotiverat dåd.
    Varför vill du så gärna att det ska vara så?
  • Anonym (Fff)
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2025-02-12 16:46:43 följande:
    Ska vi inte lita på statsministerns ord och att han säger det han menar? Nuvarande regering har under en längre tid polariserat Sverige.
    Du anstränger dig också riktigt hårt för att polarisera och skapa motsättningar. Tragiskt.
  • Anonym (Fff)
    molly50 skrev 2025-02-17 20:32:31 följande:
    Och jag säger att jag tycker vi ska vänta tills utredningen är klar.
    Stopp för diskussionen alltså?
  • Anonym (Fff)
    molly50 skrev 2025-02-17 21:14:01 följande:
    Ja,jag tycker att man ska lyssna på det polisen säger och inte spekulera för mycket.
    Även om jag vet att det lätt blir så.
    Dessutom så finns det väl inte så mycket mer att säga om man är överens,även om man uttrycker sig på olika sätt.
    Förvisso helt sant.
  • Anonym (Fff)
    Säpo borde kanske hålla lite koll på Jomshof? Att bli så upprörd över ett förslag om att ta bort halvautomatiska vapen att man försakar en väldigt välbetald karriär visar på att den dåren fullkomligt älskar halvautomatiska vapen lite väl mycket..
  • Anonym (Fff)
    Rataxes skrev 2025-06-02 05:17:50 följande:
    Jag tycker det är barnsligt att gömma sig bakom anonyma nick.
    Ändå gör du det själv.

Är inte Rataxes anonymt? Och gubben på din bild är väl knappast du?

Eller heter du Raymond Tax och har valt en sällsynt dålig bild på dig själv?
  • Anonym (Fff)
    Rataxes skrev 2025-06-03 09:52:58 följande:
    I samtliga inlägg i alla trådar jag skriver använder jag samma nick, alla vet att det är jag som skriver. När du skriver under "Anonym (Fff)" i den här tråden kan du kalla dig "Anonym (AI-troll) i en annan tråd och smyga runt bland andra trådar för att skapa oreda. Dubbelanonymiteten missbrukas, förr var det bara i "känsliga rummet" detta kunde användas.
    Fast hur ska vi kunna veta att inte du skriver under dubbelanonymt nick? Den absolut enda som kan veta det är du.
    Den som har störst behov av att klargöra att den minsann aldrig skriver dubbelanonymt är kanske den som skriver mest dubbelanonymt?
    Någon anledning finns det bakom att du och några få till alltid ska klaga på dubbelanonyma.
    Ni som klagar mest är också de som i de flesta fall skriver tråkigast och minst personligt för ni vågar aldrig skriva utan begränsningar, då ni måste upprätthålla enkelspårigheten bakom ert nick. Eller vad det nu har att göra med att ni aldrig delar något personligt? Och gör man inte det så är det väldigt lätt att vara mer anonym än många dubbelanonyma nick är.

Man ser många som ofta skriver med samma nick som är riktiga bråkstakar. Ofta väldigt enkelspåriga och visar ofta bara en sida av sig själva. Precis som att många inlägg som är seriösa, välskrivna, personliga, vänliga och roliga skrivs av dubbelanonyma.
    Det går alltså inte att avgöra vem som skriver "bäst", trots att du fått för dig det.
    Det finns andra forum om du vill ha ökad kontroll på vem som skriver vad. Forum där du kan följa en persons hela aktivitet under samma nick från flera år tillbaka. 
    Väljer du att skriva här så får du vara okej med uppbyggnaden för just detta forum, Mr Tax.
Svar på tråden Skolskjutning