Inlägg från: Anonym (Meanie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Meanie)

Får aldrig någon backup från maken

Det är inte så att dottern borde utredas och få stöd med skolarbetet?

För jag har aldrig, och då menar jag ALDRIG kastat någonting på min mamma överhuvudtaget i ilska. Inte ens en kudde.

Har ni (i lugnt läge) talat om varför man gör läxor och varför man behöver betyg?
    Att de är en inträdesbiljett till det man vill göra i livet men inte säger något om hur man är som person? Att de har ett värde men att de inte värderar dig?

Jag presenterade det som åkbiljetter till karuseller på Liseberg (eller något nöjesfält barnet vet ). Har man bra betyg kan man välja på fler karuseller. Har man dåliga betyg får man bara åka vissa karuseller, och de som inte så många vill åka. Sen får man försöka förstå om barnet inte vill för att det har ångest och allt känns svårt eller bara för att annat är roligare. Är det svårt måste man klart försöka stötta.

Begränsning av skärmtid och sociala media är nödvändigt för de flesta barn, de kan inte reglera det själva eftersom det är riggat för att ta deras uppmärksamhet från verkligheten.

Din man är en stor stjärtmes som inte vågar ta fajten med sina barn för att rädda deras skolgång. Han kan skärpa sig eller bli vv-pappa tycker jag, för då sabbar han bara deras liv hälften av tiden.

Svar på tråden Får aldrig någon backup från maken