• Anonym (Skitmamma)

Får aldrig någon backup från maken

Jag får aldrig någon backup från min man gällande våra barn. Jag är bara den onda mamman hela tiden med läxor å skärmtid å mat osv osv. Han säger aldrig till dem att stänga av skärmar eller göra läxor eller något. Det är bara mitt jobb hela tiden å jag får ta alla utbrott å skrik å bråk om detta. Så fruktansvärt trött på det så snart brakar jag in i väggen. 
    Trodde det skulle va kul att va mamma men fy fan vad jag tycker det är skit. Hade helst sluppit som det är nu. 
    Idag brast det för mig å jag blev så arg å ledsen här hemma. Bråk med dottern om läxa å hon bara slängde saker på mig. 

Har försökt prata med mannen om det massor av gånger men intresset är lika med noll. 

Mina barn kommer ju bara komma ihåg mig som skit. 

• Svar på tråden Får aldrig någon backup från maken
  • Anonym (Julie)
    Anonym (Givet) skrev 2025-02-06 15:20:28 följande:
    Jag tror du håller med om det självklara, att:
    Om man inte ger kärlek så får man ingen kärlek.

Män rent generellt ger ofta kärlek genom att tillfredsställa kvinnans högsta önskan, vilket påfallande ofta, förr eller senare, är att skaffa barn.

Män rent generellt har som sin högsta önskan att få känna sig älskade av sin kvinna.

Men rent generellt så är det väldigt vanligt att många kvinnor i samband med att barnet föds upphör att känna och visa kärlek till sin man, upphör att ge kärlek till sin man, på det sätt man gör genom att tillfredsställa sin partners högsta önskan.

I alla dessa fall är det bara den ena parten (mannen) som ger kärlek medan den andra parten (kvinnan) inte längre ger kärlek.

Följden blir väldigt ofta, så som sannolikt i TS fall, att båda parter inte längre känner att de får kärlek. Relationen krisar och den ömsesidiga kärleken upphör i många relationer.

Utfallet är givet och väldigt ofta självklart.
    Newsflash - kvinnor har också rent generellt som sin högsta önskan att få känna sig älskade av sin man och sina barn. Det är inte direkt rocket science. 

Det övriga du skriver är mest nonsens, så jag orkar inte ens besvara det.

I det här specifika fallet handlar det mest om en pappa som har checkat ut från papparollen och det är inte direkt ett älskvärt beteende. Tyvärr! 
  • Anonym (Givet)
    VeronikasHjärta skrev 2025-02-06 14:56:50 följande:
    Du var mig en ovanligt sorglig typ. Antar att inte ens din stackars mor älskade dig vilket nu tar sig uttryck i dina sorgliga inlägg.
    Tråkigt att du gör valet låta dina känslor ge sig uttryck på detta sätt.

Jag vågar lova dig att jag är en glad och lycklig människa, de som känner mig skulle knappast ta dina ord i munnen.
    Jag är lycklig, både ger och får kärlek, lever i en mycket varm och kärleksfull relation, med djup och äkta ömsesidig kärlek och respekt för varandra. 
    Båda har vi kommit till insikter som gör att vi förstår, känner både lust och tillfredsställelse, i att verkligen sträva efter att ge kärlek bl a genom att uppfylla varandras önskemål.
    Vi finner glädje och lust i att ibland försöka utmana varandra med att då och då  överraska med att överträffa partnerns önskemål.

Vi har jäkligt kul i livet, med massor av kärlek och glädje, och vi är med om många roliga och spännande äventyr och upplevelser.

Jag önskar av hela mitt hjärta att du och många fler tar chansen välja en väg i livet som ger dig åtminstone lite av allt som jag och vi får uppleva.

Att komma till de givna och självklara insikterna som jag beskriver i mitt tidigare inlägg, det underlättar förståelsen för varandra, underlättar att förstå och acceptera den uppenbara skillnaden mellan de två motsatta könen. Det underlättar oerhört att göra både klokare och roligare livsval vilket främjar både glädjen och den ömsesidiga kärleken.
  • Anonym (hjlyu)
    Anonym (Givet) skrev 2025-02-06 15:20:28 följande:
    Jag tror du håller med om det självklara, att:
    Om man inte ger kärlek så får man ingen kärlek.

Män rent generellt ger ofta kärlek genom att tillfredsställa kvinnans högsta önskan, vilket påfallande ofta, förr eller senare, är att skaffa barn.

Män rent generellt har som sin högsta önskan att få känna sig älskade av sin kvinna.

Men rent generellt så är det väldigt vanligt att många kvinnor i samband med att barnet föds upphör att känna och visa kärlek till sin man, upphör att ge kärlek till sin man, på det sätt man gör genom att tillfredsställa sin partners högsta önskan.

I alla dessa fall är det bara den ena parten (mannen) som ger kärlek medan den andra parten (kvinnan) inte längre ger kärlek.

Följden blir väldigt ofta, så som sannolikt i TS fall, att båda parter inte längre känner att de får kärlek. Relationen krisar och den ömsesidiga kärleken upphör i många relationer.

Utfallet är givet och väldigt ofta självklart.
    Förhoppningsvis har du inte barn.
  • Anonym (Givet)
    Anonym (Julie) skrev 2025-02-06 15:30:52 följande:
    Newsflash - kvinnor har också rent generellt som sin högsta önskan att få känna sig älskade av sin man och sina barn. Det är inte direkt rocket science. 

Det övriga du skriver är mest nonsens, så jag orkar inte ens besvara det.

I det här specifika fallet handlar det mest om en pappa som har checkat ut från papparollen och det är inte direkt ett älskvärt beteende. Tyvärr! 
    Om din grova förenkling skulle stämma, att mannen har checkat ut, så har jag ju förklarat det självklara, nämligen varför, alltså orsaken, till att mannen har checkat ut.

Kvinnan har ju fått ta emot mannens kärlek, mannen har gett sin kärlek till kvinnan, genom att mannen har valt att uppfylla kvinnans högsta önskan, att skaffa barn.
    Kvinnan har dock upphört med att ge kärlek till mannen genom att hon har valt att sluta uppfylla hans högsta önskan.
    Det är uppenbart och verkligen inte rocket science!

Om du känslomässigt finner det som är givet och uppenbart vara obekvämt för dig kan jag tyvärr inte göra något åt det.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Givet)
    Anonym (hjlyu) skrev 2025-02-06 15:40:21 följande:
    Förhoppningsvis har du inte barn.
    Jag har tre barn och de är till mycket stor glädje och lycka i livet.

Att du gör ditt val att uttrycka en förhoppning på detta sätt tycker jag bara ger ett sorgligt intryck gällande dig som person.
  • Anonym (hjlyu)
    Anonym (Givet) skrev 2025-02-06 15:53:44 följande:
    Att du gör ditt val att uttrycka en förhoppning på detta sätt tycker jag bara ger ett sorgligt intryck gällande dig som person.
    Dito.
  • Anonym (du)
    Anonym (Givet) skrev 2025-02-06 14:47:38 följande:
    Eller en vuxen människa vars högsta önskan är att få känna sig älskad?
    Genom att vägra ta eget ansvar och bete sig som ett småbarn?

Även kvinnan och barnen har kanske behov av att känna sig älskade. Och kvinnan kanske har behov av en vuxen partner istället för ett evigt småbarn i form av en mansbebis. 
  • Ikaros12

Är du den trygga vuxna som vågar sätta gränser och lär dina barn vad som är rätt och fel, så kommer det vara dig de vänder sig till resten av livet. Barn är fulla av så mycket känslor och viljor, men har ofta svårt att förstå och hantera dem. Med åldern så förstår de att den som sätter gränser med kärlek och respekt också har hjälpt dem. Ett tips är att lyssna på hur barnen upplever dig och dina beslut i jämna mellanrum, så att du i lugn och ro även kan förklara det de inte förstår i stunden. när du är arg eller agerat för impulsivt. Din man går miste om så mycket som han inte förstår genom att inte vara förälder tillsammans med dig. 

• Anonym (Ammi)
    Anonym (Givet) skrev 2025-02-06 14:47:38 följande:
    Eller en vuxen människa vars högsta önskan är att få känna sig älskad?
    Och vad har det att göra med att inte ta ansvar för sina barn att göra?

Att ta ansvar för sina barn gör man väl oavsett om man får kärlek från deras mamma eller inte. 
Svar på tråden Får aldrig någon backup från maken