Min vän är sur
Min kompis fyllde 37 år förra veckan, jag fick en inbjudan av henne till nån form av tårtkalas med hennes släkt. Jag har varit med på detta innan när hon fyllt år men jag lider mig igenom dessa kafferep med hennes släkt och hennes ex släktingar. Alla är vi olika men att blåsa upp ballonger och girlanger och baka och köpa tårta och bjuda hem så mkt folk när man är vuxen och fyller ojömt känner jag bara är liksom "pust". Jag tackade nej till årets kalas i god tid och skrev att jag har mkt nu och bad om att få komma och fira henne med en flaska bubbel nån kväll istället. Då skriver hon att hon vill bli friad av mig med en utekväll i en storstad som ligger 20 mil bort... Detta har hon tjatat om länge men jag prioriterar inte att åka så långt för att festa i min ekonomi. Jag skrev att jag inte har råd just ju (även om jag haft det så hade jag hellre gjort nått annat). Då blir hon sur??? Skriver "vad du är tråkig" sen har hon inte svarat när jag försökt ringa för att reda ut detta.
Har jag gjort fel?? Jag är en person som inge väntar mig något när jag fyller år. Så ni som gillar att fira, vad ska jag göra??