En enda röra. Underbehandlad depression? Fel diagnos?
Hej,
jag kan känna igen mig i din beskrivning lite av sjukdomsbild och att aldrig bli bättre.
jag kan bli mäktigt irriterad på dessa psykologer som tror att man kan lösa allt genom att arbeta med sina tankar!!! Gah!! Seriöst! Nej, det är inte alltid så lätt? då hade man väl tänkt rätt för länge sen! Nej nej nej!
istället tänker jag att har man gått med långvarig obehandlad depression/ångest under lång tid så har hjärnans struktur och biokemi ändrats, och då hjälper det inte ett skit i att å dra sina tankar.. visst, du kan ändra tanken men kroppen/känslan följer inte med! Och det resulterar bara i att man känna sig ännu mera kass för att att det man gör ändå inte hjälper!
så, i mitt fall har jag fått prova mig fram i medicin djungeln då det är det ändå som hjälper mig någorlunda att ta mig framåt. Men jag är så känslig för biverkningar så kan bara ta en låg dos antidepressiva. Men det räcker för att hjälpa mig själv. Men att försöka lösa det genom terapi går inte alls.
ärligt talar, är så trött på alla dessa psykologer och deras snack. Kräks på det! Att gå god psykolog är så överskattat!