• Anonym (Ui)

Sambo gör ingenting i hushållet

Men herregud, lämnade mansbebisen! Tills du hittat annat boende/han flyttat så tvättar du inte hans kläder eller lagar mat till honom. 

Följ kontot Mansbebisar på Instagram. 

• Anonym (Ui)
    Anonym (Separerad) skrev 2025-02-08 07:36:42 följande:
    Sambo gör ingenting i hushållet

Ja de e ingen ide å gnälla bara ta dig ditt du vill, 
    Å ja gjorde inget när vi va ihop heller tydligen men nu hör ja att hon får gör allt när hon bor själv, å ja som mans bäbis klarar hela huset städa tvätt laga mat, men ja slipper på hittat gnäll , ibland får man va nöjd med de en slipper göra om de finns annat som  förgyller, du får ändå göra allt i båda situationer !

Ditt ex har en bebis mindre att städa efter nu.
  • Anonym (Ui)
    Anonym (M) skrev 2025-02-09 09:19:59 följande:
    Med första var jag hemma rätt länge till följd av komplikationer, han var föräldraledig en kortare period (om jag inte mins fel ca 3-4 mån) mellan att jag började jobba och barnet började förskolan. Med andra barnet började jag jobba när barnet var ca 5 mån, men då lät det plötsligt att han "kunde" inte vara föräldraledig, han planerade sen in föräldraledighet som han sen återigen inte "kunde ta ut". Sen om han verkligen planerat in det på jobbet eller bara sa så vet jag inte. Så jag jobbade kväll och helg för att kunna jobba alls, tills barnet började förskolan. 

Han hade kvar alla föräldradagar eftersom tanken var ju att han skulle vara föräldraledig. Kan säga att det var många dagar som brann inne då när barnen fyllde 4. 

Jag håller helt med att dela föräldraledigheten är det bästa, om inte annat visar det ju att båda är lika delaktiga. Man hamnar inte heller i denna situation där man lever helt olika liv som det blir om bara en är föräldraledig. Man får båda sidor av myntet. 
    Vilken röv!
Svar på tråden Sambo gör ingenting i hushållet