• EnAnonumius

Presenter till exets nya?

olof 45 skrev 2025-03-11 15:35:39 följande:
    Men snälla, läs det jag skriver.

Gång på gång säger jag att pappan gjort fel MEN man kan bara ändra på sig själv!

Ts kan bara kontrollera sig själv!

Fler skilsmässoföräldrar borde förstå detta. Jag vet psykologer som ger samma råd - att för BARNENS SKULL bör man som mamma påminna pappor om saker, trots att det känns bittert. För. barnens. Skull.

Hur surt det än känns.

Sedan kan man försöka sätta gränser mot pappan samtidigt, men inte på ett sådant sätt så barnen kommer ikläm! 

Det är min åsikt. 

Sammanfattningsvis:

TS ex är dum. Jag säger inget emot det. han borde itne ha frågat TS om hjälp, utan skött saken själv.

Jag tycker inte att TS borde hjälpa - men genom att inte ta den dialogen DIREKT MED PAPPAN, så hamnade BARNEN att ta smällen/pappans besvikelse., Kul för barnen? Tror ni det? Det tror inte jag.

Tänk vad mycket surhet jag bemöter här, fast jag försöker sätta BARNEN i fokus? 

Skumt... men men. Tycker ni att mammor 'får' bete sig dåligt för att deras ex är stolpskott även om barn kommer i kläm, då kan jag bara beklaga
    Ja just det hur vore det om du själv läste vad folk skriver? När du lever efter det rådet själv "läs vad folk skriver", så kan du förmedla det vidare till andra.

Så är du där igen.. Du ger en lite "puff" på pappan och sedan så går du in igen ochg hackar på mamman och anser att "det är hon som skall ändra sig". 

Jasså du vet att det finns psykologer som säger att "för barnen skull så borde mammor..."
    Du ditt "Argumentum ad verecundiam", kommer inte att funka på mig då dessa psykologer inte är med i tråden och diskuterar.. Och märkligt att du har "hittat en bunt psykologer" som tydligen driver samma agenda som dig. Lägg hela ansvaret på mamman i slutändan, svartmåla mamman och och så skyller på att det är  "för barnen skull".
    Det är ju pappan enbart som är  hela orsaken att barnen skulle komma i kläm, i detta fall.
    Det är just detta majoriteten i denna tråd ser, utom möjligen DU och en bunt fiktiva psykologer du hänvisar till.

Du försöker hävda att man absolut skall sätta gränser till pappan utan att "sätta barnen i kläm", ändå i alla dina inlägg och alla dina "råd" du kommer med. går ut på samma exakt samma sak i slutändan. Enbart ösa skit på TS och sjunka så lågt som att anklaga henne för umgängessabotage om hon inte gör latmaskens jobb.

Nej ingen hävdar att det är kul för barnen att ta pappans besvikelse.  Fast det som är märkligt är att du inte skrivet ett ord om att pappan ska vara då en vuxen person och inte visa det inför barnen. Nej nej, det skriver du inte.  Du fortsätter att mala på i samma spår om "vad TS borde göra" i stället så att barnen inte kommer i kläm och ser pappans besvikelse.🙄🙄

Så avslutar vi hela inlägget m,ed en direkt lögn.
    Ingen har hävdat att mamman skall bete sig illa mot barnen för att sätta dit pappan och se till att barnen kommer i kläm. Det är du som vägra att förstå att i denna situation om barnen kommer i kläm så är det stolpskottet som har fixat det själv, och inte TS. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    olof 45 skrev 2025-03-11 15:39:06 följande:
    Ingen som har sagt att det är TS ansvar. Pappan borde skött det bättre absolut.

Men mamman blev ställd inför ett VAL - göra situationen bättre, eller sämre, för barnen. Och jag anser att hon kunde ha hanterat det bättre. Vi ställs alla inför liknande val. "Be the bigger man", som man säger. Alternativt, agera efter vad som är bäst för barnen. Sätt bitterheten åt sidan, för deras skull.

Som sagt, hade jag trott att pappan var här inne och läste, så skulle jag gett en gänga till honom. men det är bara TS som vi kan tala med här - och hon bör inte få applåder om hon ignorerade ett meddelande från sitt ex, och skickade iväg barnen till en obehaglig stund, med vett och vilja. 
    Helat tiden dessa "men men men men men men men "... Det ser man ofta i dina poster... "Men men men..."
    olof 45 skrev 2025-03-11 15:39:06 följande:
    Som sagt, hade jag trott att pappan var här inne och läste, så skulle jag gett en gänga till honom. men det är bara TS som vi kan tala med här - och hon bör inte få applåder om hon ignorerade ett meddelande från sitt ex, och skickade iväg barnen till en obehaglig stund, med vett och vilja. 

Men så sött...; "hade jag trott att pappan var här..."🙄

Just det det är bara TS vi kan tala till här.
    Men "pratar" du med TS egentligen? Det man har sett dig komma med till TS är att du svartmålar henne mycket grovt och även sjunker så lågt att anklaga henne för umgänges sabotage.
    Hela tiden så vinklar du det till att hon skall bära hela ansvaret "för barnen skull" annars är hon en dålig mamma.
    Det enda man har sätt dig komma med är bara ett litet patetiskt överslätande med "ja visst är ju pappan ett stolpskott...; MEN TS <fyll i här något av dina klassiska svartmålande av TS här>...
  • EnAnonumius
    EpicF skrev 2025-03-11 21:05:31 följande:
    Att ordna med present absolut. Men att påminna borde som normal vuxen person kunna göra. Om inte annat för att inte starta en onödig konflikt med pappan. 
    Nej det är pappan i så fall som skapar en onödig konflikt bara för att han inte tar sitt pappaansvar och själv påminner barnen om presenter från dem till hans nya om han anser att det är så viktigt att hans barn ger presenter till han särbo.
  • EnAnonumius
    olof 45 skrev 2025-03-12 08:39:11 följande:
    Jag försöker öppna hennes ögon. Hon låter enligt mig bitter och ohjälpsam, och motiverar det med nåt slags hat mot exet. Jag försöker få henne att tänka på barnen istället, och ignorera exet. Visst får han nytta av att hon hjälper barnen - men är det så himla fel?
    Så tar vi och citerar dig och dina ord från inlägg #61:
    olof 45 skrev 2025-03-10 16:22:34 följande:
    Nu gör du väldigt många antaganden.

(slut på citatet)

Det är exakt det du sitter och gör i detta stycke. Håller på med en massa antaganden.
    Du älskar dubbla måttstockar , eller?

Vad är det hon skall hjälpa till med?
    Varför skall TS överhuvudtaget ha det "kravet" (observera fnuttarna) på sig att hjälpa pappan med hans jobb och hans ansvar för presenter till HANS nya kvinna?

Och vad är det som är så himla fel att pappan tar 100% ansvar för att påminna barnen själv, och hjälpa barnen att fixa med presenter till hans nya, om det är nu så viktigt med att baneren ge presenter till hans nya.
    Din kommentar om "men men men" känns onödigt. Jag behöver inga påhopp eller analys av mina inlägg. Antar att du är sur för att jag är man med åsikter? Då får du jobba på dig själv
    Nej den är inte onödig.. Det är ju så du ofta skriver.. Ja pappan är bla bla bla MEN TS bla bla bla bla..... Det är en myckt återkommande i dina texter "... men TS <fyll i en av alla dina svartmålande och påhopp du gör på TS här>...."

Så var det återigen dags för ditt favorit grej; dubbla måttstockar. 
    Du anser tydligen att det är helt okey av dig att "analysera" andras inlägg(situationer), fast får du dina inlägg analyserade så blir du helt sur och bitter och kommer med intetsägande kommentarer som att "du får jobba med dig själv"... 🙄

• EnAnonumius
    olof 45 skrev 2025-03-12 09:06:16 följande:
    Gjorde mamman fel som bata ignorerade sitt ex och skickade barnen som budbäarer (inte riktigt bekräftat av TS, men det låter sp). ja, där kunde hon ha skött sig bättre.
    Oh dags för min favorit...
    Citera dig och dina ord. Vi tar det från inlägg #61... Dina egna ord passar perfekt att skicka tillbaka till dig här..

Citerar
    olof 45 skrev 2025-03-10 16:22:34 följande:
    Nu gör du väldigt många antaganden.
    (slut på citatet)

• EnAnonumius
    olof 45 skrev 2025-03-12 08:56:45 följande:
    Vadå mera ansvar än pappan? Ingen slåss för att mamman ska ta ansvar för situationen (=att påminna/ordna present till pappans nya). Jag kan inte se ett enda sånt inlägg.

Min poäng är att pappan borde ha fått kommunicerat till sig att han gick över gränsen INNAN barnen kom till honom - eftersom barn itne ska användas som budbärare. 

Vilket vilken skilsmässoexpert eller barnpsykolog borde hålla med om.

TS kunde ha skickat ett tydligt "nej", vilket tar en sekund. Eller så kan hon skicka in barnen i en situation, där de blir budbärare om att mamman inte gjort som pappan bett om. 

Jag hoppas ni som tjafsar gör det för att det är er hobby - men att ni innesrt inne förstår att man inte skickar in barn till en sådan situation där de får stå och höra "Men vadå? jag skickade ett sms till er mamma!? Har hon iten sagt något?". Barnen kan uppleva det som skäll, uppleva skam, vilja försvara sin mamma men ändå itne skapa konflikt med sin pappa osv.

Använd inte barn som budbärare. Se till så era ex får dåliga nyheter (whatever it's about) från er INNAn han möter barnen, och inte att han får det direkt från barnen.

Pheew. This is so basic. Fattar itne riktigt att jag hamnat att förklara sådana här enkla grejer för vuxna människor...
    Oj oj oj, herre jisses, vilka radda av antagande du gör här om TS och om  barnen.

Har TS ansett eller ens skrivit att hon använder barnen som budbärare? Nej det har hon inte,m så det är bara direkt smaklöst, rent av dumtg, av dig att sitta och direkt hitta på att barnen är budbärare.

Vilka här inne har sagt att man skall använda barn som budbäarare, eller använder sina barn som budbärare om det är skilda från barnens pappa.

Mår du bra nu när du sitter och diktar ihop "fakta"?

• EnAnonumius
    olof 45 skrev 2025-03-12 08:49:47 följande:
    Enkelt - man kan bara kontrollera sina egna handlingar! Så jag försöker fokusera på vad TS och enbart TS kan göra för att ordna sådana här situationer på ett sätt som är bäst för barnen. Att ge en känga till sitt dumma ex vid varje tillfälle som ges är INTE det bästa för barn. Tro mig.

Plus att jag - i vartenda inlägg - skrivit att det är pappans fel.  Jag förstår inte hur ni kan missa att läsa det?
    Och du kan uppenbarligen inte heller förstå att du lägger ju huvudansvaret på TS i grund och botten. Det är just detta folk reagera på..

Dina uttalanden om pappaatt det är pappas fel, lägger du så långt ut i marginalen att det knappt syns i dina texter när du sitter och svartmålar TS, och kommer med en massa antagande om hur det är.

• EnAnonumius
    Din kommentar om "men men men" känns onödigt. Jag behöver inga påhopp eller analys av mina inlägg. Antar att du är sur för att jag är man med åsikter? Då får du jobba på dig själv
    Nej varför skulle jag vara sur för att du är en man med åsikter..🙄

Huruvida du är en man eller inte har inget med saken att göra.  Du kan ju läsa inlägg #101, det svaret jag skrev där så hade jag citerat en kvinna.
    Så du kan lägga ned ditt bittra anklagande om att man skulle vara sur över att du är en man med åsikter...

Det som är mest märkligt är att du väljer att utgå från att TS är sur och bitter..
    olof 45 skrev 2025-03-12 12:22:52 följande:
    Sen är det VERKLIGEN inte svårt att föreställa sig hur barnen antagligen kände sig, när pappan undrar varför de inte gjort någon ansträgning, och påpekar att pappa minsann sagt åt mamma att påminna dem. Barn mår dåligt av att konfronteras med sådant, och det finns inget som säger att barnen "förstår" att detta är pappas ansvar och att han inte borde ha bett mamma påminna.

Nej att förstå att barn kan må dåligt o olika situationer är verkligen inte alls svårt att förstå.

Vad som du har överhängande svårt att förstå, vilket framgår tydligt i dina texter du skriver, är att TS behöver inte alls vara "sur och bitter" på sitt ex. Utan hon kan bara vara något så enkelt som uppgiven och besviken på sitt ex.

Det är väldigt tydligen svårt för dig att förstå. Med tanke på att du hela tiden kommer med samma personpåhopp på TS att hon är "sur och bitter".
  • EnAnonumius
    olof 45 skrev 2025-03-17 14:15:36 följande:
    Det verkar vara många här som inte riktigt kan tänka på vad "bästa för barnen" betyder? Hat mot ex-män verkar vara större... Trist! 
    Och du har ju fastnat i något patetiskt tankemönster om att du är den enda som tänker på barnens bästa ingen annan gör det alls, inte ens TS.🙄

Vi andra tänker på barnets bästa, bara för att vi inte resonerar på samma sätta som dig så betyder det inte i praktiken att vi inte tänker på barnens bästa. Det är du som vägra attt acceptera att andra kan resonera på ett annat sätt än dog, ä n enbart svartmåla TS och lägga huvudansvaret på henne bara för att den patetiska mannen som är barnets far inter klara av att göra ett ansvarstagande och adekvat jobb som förälder.

När skall du förstå att man kan visst tänka på barnens bästa även om man inte resonera identiskt som du? Aldrig?

• EnAnonumius
    olof 45 skrev 2025-03-17 14:17:52 följande:
    Du skriver det själv, i din trådstart. "Han säger att han påminde ocks"
    Och då skall man sjunka så lågt och ta för givet att det handlar om att han påminde barnen via telefonerna, bara för att pappan säger att han har påmint?

Svar på tråden Presenter till exets nya?