Presenter till exets nya?
olof 45 skrev 2025-03-11 15:35:39 följande:
Men snälla, läs det jag skriver.Gång på gång säger jag att pappan gjort fel MEN man kan bara ändra på sig själv!
Ts kan bara kontrollera sig själv!
Fler skilsmässoföräldrar borde förstå detta. Jag vet psykologer som ger samma råd - att för BARNENS SKULL bör man som mamma påminna pappor om saker, trots att det känns bittert. För. barnens. Skull.
Hur surt det än känns.
Sedan kan man försöka sätta gränser mot pappan samtidigt, men inte på ett sådant sätt så barnen kommer ikläm!
Det är min åsikt.
Sammanfattningsvis:
TS ex är dum. Jag säger inget emot det. han borde itne ha frågat TS om hjälp, utan skött saken själv.
Jag tycker inte att TS borde hjälpa - men genom att inte ta den dialogen DIREKT MED PAPPAN, så hamnade BARNEN att ta smällen/pappans besvikelse., Kul för barnen? Tror ni det? Det tror inte jag.
Tänk vad mycket surhet jag bemöter här, fast jag försöker sätta BARNEN i fokus?
Skumt... men men. Tycker ni att mammor 'får' bete sig dåligt för att deras ex är stolpskott även om barn kommer i kläm, då kan jag bara beklaga
Så är du där igen.. Du ger en lite "puff" på pappan och sedan så går du in igen ochg hackar på mamman och anser att "det är hon som skall ändra sig".
Jasså du vet att det finns psykologer som säger att "för barnen skull så borde mammor..."
Du ditt "Argumentum ad verecundiam", kommer inte att funka på mig då dessa psykologer inte är med i tråden och diskuterar.. Och märkligt att du har "hittat en bunt psykologer" som tydligen driver samma agenda som dig. Lägg hela ansvaret på mamman i slutändan, svartmåla mamman och och så skyller på att det är "för barnen skull".
Det är ju pappan enbart som är hela orsaken att barnen skulle komma i kläm, i detta fall.
Det är just detta majoriteten i denna tråd ser, utom möjligen DU och en bunt fiktiva psykologer du hänvisar till.
Du försöker hävda att man absolut skall sätta gränser till pappan utan att "sätta barnen i kläm", ändå i alla dina inlägg och alla dina "råd" du kommer med. går ut på samma exakt samma sak i slutändan. Enbart ösa skit på TS och sjunka så lågt som att anklaga henne för umgängessabotage om hon inte gör latmaskens jobb.
Nej ingen hävdar att det är kul för barnen att ta pappans besvikelse. Fast det som är märkligt är att du inte skrivet ett ord om att pappan ska vara då en vuxen person och inte visa det inför barnen. Nej nej, det skriver du inte. Du fortsätter att mala på i samma spår om "vad TS borde göra" i stället så att barnen inte kommer i kläm och ser pappans besvikelse.🙄🙄
Så avslutar vi hela inlägget m,ed en direkt lögn.
Ingen har hävdat att mamman skall bete sig illa mot barnen för att sätta dit pappan och se till att barnen kommer i kläm. Det är du som vägra att förstå att i denna situation om barnen kommer i kläm så är det stolpskottet som har fixat det själv, och inte TS.