• Maramba

BIM Mars 2025

Någon här som både tempar och tar ägglossningstest? 

Positivt Äl-test cykeldag 12 och sen temphöjning först cykeldag 16. 

Känns det glappet verkligen rimligt? Jag uppfattar det som att det gått alldeles för lång tid mellan positivt test och temphöjningen? Äl-test efter dag 12 har varit negativa. 

• Maramba
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-12 10:44:24 följande:
    Jag hade så när jag använde cb ältest, de visade vid första höjningen. 
    fortsatte du ta äl test?

Tack för svar. 

ja, jag fortsatte testa och de blev svagare och svagare. Tog ett igår som nästan var helt blankt och sen imorse på dag 16 kom temphöjningen. Mycket märkligt cykel och svårt att veta om man ägglossat eller inte. 

• Maramba
    Zozoi skrev 2025-03-12 21:09:10 följande:
    Mitt LH-test jag tog igår var dock HELT positivt, ditt starkaste där räknas ju inte som helt positivt med tanke på att det inte är lika starkt som kontrollstrecket. Mitt var liksom exakt lika starkt båda två strecken. Blir så förvirrad 😳

vid min förra graviditet så plussade jag extremt svagt på graviditetstest Äl+8 och negativt på ägglossningstest. Det var stegring på dem men inte helt positiva. Två dagar senare alltså Äl+10 var graviditetstestet fortfarande svagt men betydligt starkare och det var inte längre tvekan om ifall det var positivt eller inte. Av nyfikenhet tog jag då ett nytt ägglossningstest och det var då positivt. Så för mig har graviditeten behövt vara så pass långt gången att jag får svaga men tydliga streck på gravtest innan det gett positivt äl-test. 

men det kanske varierar från person till person. 

lycka till oavsett! 

• Maramba
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-12 11:04:57 följande:
    Hoppas tempen håller i sig, gör den det borde du ju ha ägglossat. Vet att jag läst något om slow risers, men det är ju inget vetenskapligt tror jag. Men östrogen kan också hålla ner tempen, så kanske hade du högt östrogen över äl denna månaden 🤔
    Tack för synpunkt och pepp. Det blir spännande att se om tempen fortsätter hålla sig hög imorgon eller inte. 
Svar på tråden BIM Mars 2025