Inlägg från: Anonym (Hoppaspåtur) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hoppaspåtur)

BIM Mars 2025

Joss4n94 skrev 2025-03-02 09:01:31 följande:

Ja, jag kontaktade vården och frågade efter det, men fick som svar att vi inte försökt i ett år än och jag är under 35. Så får väl försöka till augusti och sen se om jag kan få det?

När jag gick förbi ÄL+10 häromdagen utan mens i sikte tänkte jag att jag kanske haft tur att det ordnat upp sig naturligt, vi får la se vad som händer kommande dagar😅

Har du kollat in "Moodmama" . De säljer progestoron kräm. Den hjälpte mig. Du kan ju kika och läsa recensioner på deras hemsida 💕
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Annpor skrev 2025-03-03 14:29:53 följande:

Dag 43 i cykeln, Äl+13 men inget plus. Ger snart upp på riktigt... Känns så nedslående och tufft varje månad utan plus vilket säkert fler av er känner igen er i. Skillnaden för oss är att vi förlorat ett barn och nu i höstas haft en missfall också. Så väldigt tufft väg mot ett levande barn. Brukar ha en cykel på 34 dagar cirka och ägglossning runt 23-24 dagen. 

Blev förslagen att prova Provera av min läkare. Någon som har erfarenhet av det och kan vara snäll att berätta lite om det? Hoppas, hoppas nån har erfarenhet av det. 

Provera är till för att framkalla blödning. Inte för fertilitet.  Eller hur vill din läkare använda den?

Med en kort lutealfas skulle jag fråga om du inte kan få progestoron utskrivet. Om inte,  kolla moodmama och progestoron kräm 💕. Läs recensioner först.
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Annpor skrev 2025-03-03 19:37:21 följande:

Jo precis, tror att hon menar att mina cykler är så långa att det är därför Provera skrivits ut. Ska ringa imorgon och fråga om det verkligen är så, för läste på lite själv nu i em om det här och hamnade i lite funderingar. 

Tack för tipset om Progesteron,  ska läsa på lite om det också! Har dock alltid haft lutealfaser på 10-11 dagar och blivit gravid två gånger inom 1,5 år. 

Letrozole skrivs ut för att hjälpa till att få ägglossning vid tex pco. Provera skrivs också ut vid pco då man har långa cykler, men då för att få en mens och kunna starta om. 

Jag har 9-11 dagar i lutealfas,  hade inte haft några av mina 4 "sist kommande" barn om det inte vore för progestoron krämen 💕
  • Anonym (Hoppaspåtur)

Ååå grattis till alla pluss ❤️❤️

• Anonym (Hoppaspåtur)

Fick fadt gubbe på Clearblue advanced igår och hade ÄL känning. Tid hos gyn imorgon för att kontrollera hur allt ser ut efter MA:t. Så då borde man ju kunna se tydligt om ägglossningen faktiskt skett. 

• Anonym (Hoppaspåtur)
    Trohoppkärlek91 skrev 2025-03-07 14:36:44 följande:
    Hej

har Haft jättekonstigt med min mens senaste. Är nu på BIM+11 idag visa grav test detta. Dock ej morgonkiss. Ser ni andra något streck Eller är de jag som önskeser Tro.. 

allt gott önskar er alla att de går bra med bebisverkstad ❤️
    Jag ser på båda. Grattis 🥳🥳🥳
  • Anonym (Hoppaspåtur)

Den här cykeln efter MA har varit så konstig. Fick blinkande smiley på CB advanced förra lördagen,  fast smiley på tisdag kväll blinkande på onsdagen och sedan fast torsdag morgon. Sedan blinkande igår och blinkande nu I morse.  I torsdags hos gyn kunde jag se en stor mörk ring och hon sa att det var ett stort ägg. Men ville inte säga om jag skulle ha ägglossning eller om jag precis har haft. Hon tyckte att jag skulle vänta till nästa cykel och börja försöka då. Att jag hade en tjock och fin slemhinna och att jag borde få mens om 7-10 dagar. 

Blir slemhinnan tjock innan man haft ägglossning eller är det precis i samband med ägglossningen som den tjockare på sig? Någon som har koll på detta ?

• Anonym (Hoppaspåtur)

Inte helt säker på BIm men skulle tro 18-20/ 3 typ 

1/3 5child
    1/3 Palettbladet25
    2/3 Annaalexandras
    3/3 Aisof
    3/3 Lorainza
    3/3 Anonym (Universitetsbebis)
    3/3 Ardna
    5/3 Rhea
    6/3 Loppan2025
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    8/3 MissSE
    9/3 Rumpetrollet
    12/3 elliibellii
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 
    17/3 Errorika
    17/3 Hoppaspånr3 
    18/3 7barnsmamman87
    18-20/3  Hoppaspåtur 
    20/3 Mitu93
    21/3 Nov91
    22/3 melissy
    26/3 Tingeling
    26/3 Tredje
    29/3 Flisen123
    28/3 MrsHoppas
    31/3 Anonym (ÖnskarSladdis)
    31/3 Önskan97
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Loppan2025 skrev 2025-03-08 18:34:35 följande:

Det jag trodde var positivt måste varit ett spökstreck, för testen efter har alla varit negativa 😔 

Är på BIM+2 idag. Var på en check igår med ultraljud och slemhinnan var 6mm och såg ut som att ägglossning skett. 

Någon som har koll på hur tjock livmoder slemhinnan är innan mens och tidigt i en graviditet?  

Åh nej. Men en graviditet är för tidig att se nu. Så nu är det ju bara en tjock slemhinna :(. Det ger ju kanske ingen tröst, men jag håller iallafall alla tummar jag har 💕
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    MissSE skrev 2025-03-09 14:14:43 följande:

BIM +1 idag och inget mens i sikte, min mens brukar aldrig vara sen så jag fick upp hoppet och tog ett digitalt test nu efter lunch men det var dessvärre negativt.. Så frustrerande och nu önskar jag bara att mensen kan komma..

Håller tummarna för att du får ett positivt test snart istället.  Ibland kan man ju behöva ta med morgon urin 💕
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    AngieF skrev 2025-03-13 09:30:10 följande:

Jag kan inte avgöra om det är spökstreck eller en början på något🙈

Tycker absolut att jag ser något 💕
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Errorika skrev 2025-03-13 09:36:07 följande:

9 eller 10DPO idag. Fick precis lite blod på pappret! Mörkrött först och sen ljusrött. Kan det vara implantationsblödning tror ni??

Har ju PCO, och brukar få bruna spottings ibland innan mens, men aldrig rött på det här sättet. 

Borde jag testa tidigt? Eller avvakta till mens? Och när är tidigaste dagen jag kan testa tidigt om det var en implantationsblödning? I övermorgon? Försöker att hålla hoppet nere haha men vore så trevligt att plussa! 5e försöket är vi på. 

Jag har också pco, skulle säga att ett 100% svar borde du kunna få på 12dpo. Men beror ju på vilket test man köpt.  Sist plussade jag på dpo8. 
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Juli1990 skrev 2025-03-14 09:51:08 följande:

jag är så enormt chockad och glad!! ❤️ men också orolig För om det vill stanna denna gång! 

Kämpa på alla som försöker! jag tänker på er och vet hur otroligt jobbigt det är att få mens månad efter månad, speciellt efter att ha gått igenom missfall/ma! ❤️

Åååå grattis!!
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    LokaHallon88 skrev 2025-03-14 11:39:34 följande:
    Jag tog ett test i tisdags, dagen före beräknad mens (ÄL+11) och det var tokblankt. Jag antog då som varje månad att det inte blev något.
    Min mens kom aldrig i onsdags, och inte igår heller så nu tog jag ett test idag, alltså fredag vid lunchtid (ÄL+14) och hör och häpna så dök det upp en svagt streck.
    Jag tog då ett till test för att dubbelkolla och det dök upp ett svagt streck där också.
    Jag och min man har försökt bli gravida sen september 2022, alltså i ca 2,5 år...(är 37 år).
    Är jag verkligen gravid??? Bifogar bilder!
    Åååå grattis!!!
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    LokaHallon88 skrev 2025-03-14 23:17:16 följande:

Tog ett till vanligt test, samt ett digitalt för någon timme sedan och nu är det inga tvivel Hjärta

Ååå. Men vad magiskt 💕💕
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Drömmar22 skrev 2025-03-16 15:34:56 följande:

Hej! Jag har inte skrivit något i tråden ännu men följt den. Har skrivit i tidigare trådar och aktivt försökt bli gravid sedan slutet av november förra året. Har en dotter på 1,5 år också. Idag plussade jag en dag innan BIM. Chockad och glad!! Någon som vet om det startats någon facebookgrupp för bf november? 

Åååå fantastiskt! Grattis!
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    hoppfull123 skrev 2025-03-16 18:07:59 följande:

Jag har följt tråden lite och vill gratta er som plussat !! ❤️ jag tog ett test idag, och jag ser en svaaaag linje. Men har haft små blödningar senaste dagarna. Inte som en mens men jag blir ändå orolig. Kan det vara implantationsblödining? 

ser ni en svag linje också? Eller lurar mina ögon mig? 

Ser också en svag skugga, men håller med föregående om att dessa inte är helt tillförlitliga.  Hur många dagar dpo? 🥰

Hoppas du får ett starkare snart 💕
  • Anonym (Hoppaspåtur)

Har följt er resa och kommenterat lite emellanåt.  Vi fick ett MA i slutet av januari som påbörjades behandling för 7e feb, 3 doser cytotek krävdes det tillslut och i slutändan hade jag fortfarande rester kvar.  Fick "inte gravid" 6e mars och "fast smiley " den 8onde. 

Sedan dess har ändå en del tester fortfarande inte blivit helt negativa.  Det jag lägger upp nu är 3e testet jag tar, de andra två har varit negativa "inom " testtiden, men sedan ändå fått ett tydligt andra streck efter X antal timmar.  Detta togs idag, det är inom testtiden,  men hur vet man att det är en "ny graviditet " eller om den reagerar på "gamla" hormoner. 

ÄL +9

• Anonym (Hoppaspåtur)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-17 06:27:26 följande:
    Omg! Grattis🥳 
    Ååå grattis 
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    zebrans skrev 2025-03-18 06:30:10 följande:

Någon som upplevt att era test inte blir starkare? Idag tycker jag knappt strecket syns 😭

Tog du några tester innan ÄL+14? Hur såg de ut?

Tycker absolut att det syns en ökning nu. 
Svar på tråden BIM Mars 2025