Inlägg från: Anonym (Önskan97) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Önskan97)

BIM Mars 2025

Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-15 17:10:55 följande:

Är det ert första försök? 

jag blev oplanerat gravid i januari och fick tidigt missfall, är andra cykeln efter nu så är på andra försöket :)

Nä vi är på femte försöket. Längtar något så otroligt!

Jobbigt med missfall ❤️ växte längtan fram för er när det blev verkligt?
  • Anonym (Önskan97)
    zebrans skrev 2025-03-16 06:47:09 följande:

Bim+2, ännu inte tagit test?
    får hem på posten i eftermiddag så kanske får våga mig på det då.
    Du får uppdatera oss om du testar! 🤞
  • Anonym (Önskan97)

Tempen gick ner idag, så frustrerande 😩
    min temp har varit såhär några andra gånger och då har ägglossning ändå varit nära men jag hade hoppats så att det var igår, så ev Bf inte skulle bli så sent in i december. Jag blir också rädd att det inte blir någon ägglossning alls och att man får vänta en månad till. 

• Anonym (Önskan97)
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-16 06:55:35 följande:
    Ja det skulle man kunna säga, har ju tre stora barn på 18, 15 och 11 år så tar det sig inte är det inte heller ?hela världen?? men vore fint att få äran att fostra ett barn till.. hela familjen vill det 
    Jaha, ja det förstår jag. Mysigt!!
  • Anonym (Önskan97)
    zebrans skrev 2025-03-16 07:21:26 följande:
    Åh jobbigt!

Det är nog lite tabu att säga att man inte vill ha bim i december, men jag håller verkligen med Tyst

Håller tummarna att din ägglossning sker snart. Som du ser på min graf är min också rätt bråkig..
    Vi har försökt ett tag så vi ville fortsätta försöka ändå trots BF i december men hade kanske velat undvika just jul/nyår 😅 
    Ja förhoppningsvis går tempen upp imorgon 😊
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-16 07:59:24 följande:
    Vi är helt okej med december men vill inte julveckan heller. Men ska man minska risken för det får man ju typ hoppa över bf januari också, för det är ju inget konstigt om det blir några veckor tidigare 🙈 Så vi kör oavsett 
    Ja så är det ju, ska bort vid nästa ägglossning så får se hur lätt det blir att mysa då 🙈 

Väntar du på BIM just nu? 
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-16 08:46:17 följande:
    Ni får bd så tätt inpå som ni kan 🙏

Ha, ne väntar på ägglossning. Cd 21 och fortfarande negativa lh tester. Hade äl cd 26 förra månaden (som var min första cykel efter mensen kom tillbaka efter första barnet) och fick mens på 6 dpo. 

Vet inte hur länge ägglossningen ska bli förskjuten innan/om cyklerna går tillbaka till som innan graviditeten.

Jaha, det brukar väl ta ett tag att gå tillbaka. Håller med om att det är jobbigt att vänta så länge på ägglossning. Det blir en del pengar man lägger på tester och allt 😅

• Anonym (Önskan97)
    xnfsm skrev 2025-03-16 12:40:39 följande:

Hej hej,

vi försöker med barn nr 2. Har en dotter på 1,5 år och det en ganska brokig väg till att få henne. Förlorade en graviditet i v 15 och en i v 23 Innan vi fick henne. 

Bim 29/3. Har endast lyckats göra 2 försök denna månad. Äl-test visade positivt igår men negativt idag. bör vi ändå ligga en gång till idag eller är det onödigt? Vad tycker ni? 

Jag hade försökt myst idag också 🙈 ägglossning sker vanligtvis ca 24-48h efter peak i LH 
  • Anonym (Önskan97)
    zebrans skrev 2025-03-17 06:24:43 följande:

Dagens test
    Så kul! Grattis 🤩
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Eli) skrev 2025-03-17 15:35:51 följande
    Man blir ju helt blind men tycker mig se två streck, om än svaga, på båda testen. Trodde jag hade bim14/3 men verkar varit äl senare. 

Vad tror ni? 

Test från 14/3 helt blankt och sedan dessa, inte morgonurin någon utav dem, ett från igår och ett den idag. 
    jag ser en skugga men jag har hört att man inte ska öppna upp test. Har du någon annan testmodell hemma?

hoppas det visar sig att det faktiskt är ett plus!
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Eli) skrev 2025-03-17 20:03:36 följande:
    Ja det syns såklart bättre i verkligheten men fortfarande svagt 🥹 jag öppnade upp dom en lång stund efter så hoppas/tror inte det påverkat... 

Ska ta samma imorgon fast med morgonurin och se 🥰 

Denna bild fick min sambo, kanske syns något tydligare. 
    Tycker mig se något på det högra, hoppas att det är starkare imorgon!🤞
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-03-20 20:44:28 följande:

Äl+8 idag, ska ta test imorgon tänker jag, har haft endel stickningar i livmodern idag så vi får se. Har inte allt förstor hopp än..

Hur gick det för dig? 🙏
  • Anonym (Önskan97)
    Tjej95hej skrev 2025-03-21 08:36:59 följande:

Grattis till er som plussat! Själv har jag inte varit här inne på ett tag, försökt bespara mig lite stress genom att bara vara i nuet. Ingen graviditet här på dessa 7 månader och hoppet liksom försvinner lite. Det blir när det blir? 🥲????🏼

känner likadant, vi är inne på 5e försöket och jag känner mig både mindre hoppfull och mer stressad 😥

min temp denna cykel har varit så oregelbunden, vet inte när jag hade ägglossning😩 får väl bli att bara vänta in eventuella gravidsymptom eller mens

• Anonym (Önskan97)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-03-22 09:10:58 följande:

Tycker mig se ngt svagt men är osäker. Vi får se imorgon.

Efter 3 positiva gravtest på ett år så känner man sig allt för positiv längre 😅

Hoppas att det är något och att det blir starkare imorgon! 

Förstår, har du fått testa hormoner och värden?

• Anonym (Önskan97)
    Flisen123 skrev 2025-03-22 20:48:51 följande:

Asså jag börjar känna mig så förvirrad av NC.

Fick ?maximal fertilitet? med CB Advanced den 15e, 16e testade jag igen då jag hade en till mätare och det visade negativt plus att jag kände värk på höger sida som jag misstänkte var från ägglossning. NC bekräfta detta för någon dag sedan men idag så har den ändrat sig och visar att ägglossning var den 193?!?
    detta är första månaden jag använder NC med deras egna termometer (har tidigare använt min apple watch)

Kan det vara så att NC har fel eftersom den bekräftade och sen ändrade sig eller är den mer korrekt och ägglossning skedde den 19e och ÄL-testen var ute och cyklade?
    Har både igår och idag haft illamående som kommer och går som tidigare hända några/en vecka innan mens så känns som att dessa ?symtom? är för tätt inpå ägglossning om NC stämmer.

Detta är 8e försöket och jag börjar ledsna på att köpa tester och försöka planera in massa när det känns som att man bara missar och gör fel😭

Skulle nog säga att NC tyvärr verkar ha rätt med CD19 😔 eftersom du bytte till tempen i början av cykeln så borde inte det påverka, den höjningen du har cd19 ser ut som en höjning efter ägglossning. Du kanske råka ut för samma sak som mig denna månad (har min graf högre upp i tråden), nämligen att LH steg två gånger. Jag hade stegring inför CD14 sedan gick det ner för att sedan börja stiga igen någon dag senare. Så himla frustrerande! Kommer nog bara tempa framöver och försöka att inte vara så känslomässigt investerad varje dag över hur tempen ser ut men det är så himla svårt 😩
  • Anonym (Önskan97)
    Flisen123 skrev 2025-03-22 23:46:35 följande:
    Var rädd för det.. Då är det kört denna månad oxå då 😭
    Bara att vänta på mensen igen och hoppas på att det blir 9e gången gillt även om man inte har mycket hopp längre 😞

Ja det är verkligen frustrerande, att vara så fokuserad på att ta ÄL-test och tempa, hålla koll på symtom och tecken på ägglossning för att sen få detta, att testen inte haft rätt som man trott och man är flera dagar fel 😞
    Har fortfarande några ÄL-test kvar så kommer använda dem men kommer ha lite mer koll på tempen.

Såg din graf och håller tummarna för att det går vägen för er 🤞🏼
    Helt kört är det nog inte, spermierna kan ju leva kvar i upp till fem dagar. Hoppas att ni får pluss snart 💕

Ja verkligen, jag har också trott att det räcker att lita på symtom men tydligen inte. Vi försöker mysa varannan dag tills ägglossning är bekräftad men det har varit mycket senaste månaden så gått sådär tyvärr 😔

tack! Vet dock inte om jag ens haft ägglossning denna månad, tog nog progesteron för tidigt så det kan vara medicinen som håller tempen uppe också. Sedan ska vi bort med familjen vid nästa ägglossning så känns som att det är två månader kvar tills vi riktigt kan försöka tajma det igen 😥
  • Anonym (Önskan97)
    xnfsm skrev 2025-03-23 08:49:26 följande:

5 dagar kvar till mens, testa eller inte? Har alla mina vanliga symptom på mens, är trött, hungrig, jätteirriterad osv. Känns givet att det blir negativt

Skulle försökt vänta till kanske en eller två dagar innan mens!
Svar på tråden BIM Mars 2025