Anonym (Ardna) skrev 2025-03-19 11:41:35 följande:
Förstår ☺️ är ditt värde i pmol eller ng?
Jag vill helst undvika letrozol, för jag vill inte ha tvillingar 🙈 Och bor en och en halvtimme från klinik som skulle hjälpa till med ultraljud. Jag tänkte börja med att eventuellt ta blodprov för totalt testosteron/shbg.
Var nyss hos läkare som frågade mig om jag hade några tecken och det har jag ju egentligen inte förutom att cykeln kan dra iväg till 40-45 dagar ibland och får finnar i perioder. Annars har jag ingen övervikt och amh åt det lägre hållet. Dock många äggblåsor vid ultraljud på min äggstock (har bara en, vilket jag funderar på är orsaken till lägre amh).
Ursäkta min okunskap men vad står pmol eller ng för? Vet inte vad jag ska svara på det 🙈
Men om jag förstått det rätt så är väl risken för flerbördsgraviditet rätt liten med tablettstimulering? 😬 Jag vill ju helst inte heller ha fler än 1 bebis.
Mina cykler drar ju också iväg till 40-45 dagar. Jag är just nu på cykel dag 39 liksom. Det är inte normalt.
Innan jag fick mitt första barn så var min mens verkligen som en klocka. Jag hade ALLTID 28-29 dagars cyklar.