BIM Mars 2025

Tog ett test nu på kvällsurin. Min man tycker han ser två streck. Jag är osäker.
Vad tycker ni?

Tog ett test nu på kvällsurin. Min man tycker han ser två streck. Jag är osäker.
Vad tycker ni?

Har följt er resa och kommenterat lite emellanåt. Vi fick ett MA i slutet av januari som påbörjades behandling för 7e feb, 3 doser cytotek krävdes det tillslut och i slutändan hade jag fortfarande rester kvar. Fick "inte gravid" 6e mars och "fast smiley " den 8onde.
Sedan dess har ändå en del tester fortfarande inte blivit helt negativa. Det jag lägger upp nu är 3e testet jag tar, de andra två har varit negativa "inom " testtiden, men sedan ändå fått ett tydligt andra streck efter X antal timmar. Detta togs idag, det är inom testtiden, men hur vet man att det är en "ny graviditet " eller om den reagerar på "gamla" hormoner.
ÄL +9

Det är tydligt att de ökat 🥰 de mäter inga nivåer, men det är positivt att de blir starkare ❤️

Att testen bara är gjorda för att visa om det finns hcg närvarande eller inte. Men det är positivt att de blir starkare. Men efter ett tag kommer de inte bli starkare och det kan ändå öka som det ska i kroppen ( mina var ingen större skillnad 13 dpo när jag hade 200 mot 27 dpo när jag hade 28000 i blodet.
För mig var t.o.m. abblo att de var svagare en dag än dagen innan och streckstyrkan beror till vis del på hur mycket pigment testen är laddade med och inte bara hur mycket hcg man har ☺️
Nämen hallå!
Jag har varit med i några BIM-trådar förr, dock inte denna eftersom jag la tanken helt åt sidan, men nu är det faktiskt så att min mens är 5 dagar sen, otroligt nog! (Ska testa i morgon)
Men, jag har en fråga som jag gått och grubblat över nu några dagar och ni är många kloka människor här med vettiga svar.
Min temperatur har legat på stadiga 36.7 (Jag började tempa morgontemp på BM-dagen för att ha koll på när mensen skulle komma)
Den brukar gå ner till 36.2-36.3 samma dag jag har mens. Är inte 36.7 en rätt låg temp egentligen för att vara en graviditets-temp om jag nu skulle vara gravid? Oftast har jag sett mammor som varit uppe och nosat på 37 grader vid graviditet.
Jag hoppas det går bra för er!
Det är fullt normalt!
mvh en som tittat på varenda gravidkurva på fertility friend 😎🙈
Hej!
Jag och min sambo har försökt nu i 1,5 år. Förr hängde jag mycket I dessa trådar men gav iprincip upp. Hade planer på att skicka in vårdbegäran för ivf.
Tog precis ett test och inbillar mig att jag ser något. Ser ni? 😭😭

Åh vad roligt att läsa. Hört många sådana historier faktiskt ❤️
Nu ser det ut såhär.... vet att man inte ska tyda testet så långt efter (1 timme) men åååååååhhh vad man hoppas
Idag varit i kontakt med privat gynhälsa för eventuellt second opinion. Vi var på utredning i höstas vilket inte enligt fertilitetsläkaren visade något större oroande enligt honom pågrund av att vi har ett gemensamt barn sedan innan och blivit gravida på naturlig väg.
Hade ett högt AMH-värde över 20 och lågt LH vid provtagning. Vilket han inte visade någon större oro för.
Men mina cykler är jätte ojämna, ena månaden ligger den på 33 dagar och andra månader ligger den på 45 dagar liksom? Jag börjar tvivla på om jag ens har ägglossning.
Har i princip aldrig lyckats få fullt utslag på lh-testerna.
Någon som känner igen sig? Funderar på eventuell PCO/PCOS.
Testa om du får till att tempa, då får du svar på om du har ägglossning. Jag fick aldrig fullt utslag på rfsu men får på e@h.
Hur gammal är du?
Jag funderar på om jag har pcos efter första barnet eller om det bara är obalans nu när cykeln kommit tillbaka.
Förstår ☺️ är ditt värde i pmol eller ng?
Jag vill helst undvika letrozol, för jag vill inte ha tvillingar 🙈 Och bor en och en halvtimme från klinik som skulle hjälpa till med ultraljud. Jag tänkte börja med att eventuellt ta blodprov för totalt testosteron/shbg.
Var nyss hos läkare som frågade mig om jag hade några tecken och det har jag ju egentligen inte förutom att cykeln kan dra iväg till 40-45 dagar ibland och får finnar i perioder. Annars har jag ingen övervikt och amh åt det lägre hållet. Dock många äggblåsor vid ultraljud på min äggstock (har bara en, vilket jag funderar på är orsaken till lägre amh).
Ditt amh värde är antingen i pmol eller ng/ml. jag hade när jag testade i februari 1.3 ng/ ml.
Jag hade bara enstaka långa cykler innan vårt barn men nu när cykeln kom tillbaka är de längre.
Som jag förstått så tar man letrozol i början av cykeln och sen gör ultraljud för att kontrollera att man bara har en follikel som leder.
Har du testat inositol så länge?
Jag gick in och kollade på provsvaren nu och mitt värde var 20.6 pmol/L och vad jag förstod det som på fertilitetsläkaren är det ett högt värde?
Ja precis, först stimulera och sen följs det upp av ultraljud. Hade varit skönt att få hjälp på traven då det tagit sån lång tid nu och fortfarande inte plussat 😩
Jag ska börja köra med inositol frånochmed idag, får hem det på posten idag!
Men då har du typ 2.9 ng, vilket är normal högt. Han mena kanske att det var tillräckligt högt för att inte behöva oroa sig.
Men absolut är det värt att leta efter en läkare som VILL hjälpa 🥰
Jag hoppas det ska hjälpa mig också , men varit på det i 30 dagar nu. 
Varför mäts det på olika sätt? Känns så krångligt när det är ett och samma värde man ska räkna ut. Det längst till vänster i tabellen, är det värdena för när resultatet kommer i pmol/L?
Isåfall är det ju inte märkbart högt värde jag har. Däremot oroar mitt LH värde, vilket indikerar att jag inte uppnår/har svag ägglossning.
Hoppas inositol ska göra underverk nu och att man snart får sitt efterlängtade plus ❤️
Det är typ alltid olika enheter beroende på lab, jag har fått båda enheterna beroende på läkare.
hoppas du får hjälp av inositol och annars hittar en läkare som vill. Hon jag träffade sist verlade öppen för arr testa med mig. Meb jag hoppas det ska rätta till sig självt och var mer oroligt för att min lutealfas var för kort. Så hon skrev ut progesteron till mig som jag hoppas ska kunna hjälpa till att äveb reglera cykeln 🙏
Varför mäts det på olika sätt? Känns så krångligt när det är ett och samma värde man ska räkna ut. Det längst till vänster i tabellen, är det värdena för när resultatet kommer i pmol/L?
Isåfall är det ju inte märkbart högt värde jag har. Däremot oroar mitt LH värde, vilket indikerar att jag inte uppnår/har svag ägglossning.
Hoppas inositol ska göra underverk nu och att man snart får sitt efterlängtade plus ❤️
Ingen graviditet här!
Hamnade på gynakuten och det visa sig att jag fått vätskefyllda cystor på båda äggstockarna. Därav min uteblivna mens troligtvis. Det förklarade också smärtan jag haft i hela bäckenet och speciellt ena sidan.
Det känns lite läskigt att inte veta när mensen ska komma, jag har aldrig haft detta tidigare med mensrubbning
Stort grattis till er som plusat och kämpa på till er andra ❤️
Känner mig så frustrerad. Är på äl+11 och negativt test idag med. Tempen börjar luta neråt. Nästa månad vill jag inte ens försöka då ungen kommer födas precis i mellandagarna om man nu skulle lyckas bli gravid. Då var 2025 färdig.
Älsta fyller 7 iår och yngsta 4. Tycker det börjar bli ett stort åldersspann mellan dom om man nu får en tredje.
Det hugger i tjej magen precis som det kan göra när man är gravid, alltså moler inte utan hugger i sidorna.
Känner mig så jäkla fruktansvärt less.
Hade varit i v26 om bebis inte dött v 10
Faaan

Dilemma.
Fick mensen idag 27/3.
Om jag skulle bli gravid nästa cykel är bebis beräknad 31/12.
Födde första tre dagar över tiden och andra tre dagar innan tiden... Vad gör jag.
Är även bjuden på bröllop utomlands i november som vi gärna hade gått på.
Grattis 🥳
Jag hade inte tagit med veckoindikator alls eller digitala 🙈
Men gjorde det med vår första graviditet som blev ma, för att min sambo vägra förstå att strecken betyde gravid.
Då tog vi med veckoindikator och det visade 1-2 veckor 12 dpo, är säker på att det skulle göra för dig nu också.
Så det är nog när som du kan använda ett sånt 🙃