Inlägg från: Anonym (er) |Visa alla inlägg
  • Anonym (er)

Går inte att gå ner i vikt

Jag gick ner 16 kg på 2 månader. 
    Jag motionerade och minskade mina portioner bara med hjälp utav en våg. 

Räknade aldrig kalorier. 

Jag börjar med att lägga upp så mycket som jag brukade ta. väger det och skrapar bort lite lagom mycket så att jag inte blir vrålhungrig och äter för mycket igen. För mig var det viktigt att jag ALDRIG åt lite extra utan höll mig till att minska ner portionerna med ca 2-4 dagars mellanrum.

Sedan körde jag inte så mycket styrke träning. Kan vara en anledning till varför du inte går ner också eftersom att muskler väger mer än fett.

Och sedan var det en grej till, lite äckligt men kolla på avföringen eller känn efter. Den ska vara hård, inte så att du blir förstoppad. Men lite närmare åt det hållet än löst eller medium.

För är det hårt så har kroppen tagit tillvara på det den verkligen behövde. Blev man förstoppad så visar det att kroppen får alldeles för lite näring.  Och när det blev lösare så minskade man på maten.

Det var inte så svårt egentligen. Men bättre att du följer detta tills du kommit ner till hälften av vad du vill gå ner och först då börja styrketräna då du skriver att du vill gå ner i vikt. Jag testade att räkna kalorier osv, men lyckades inte i närheten av vad jag gjorde med matvågen.

i början käkade jag ca 1.3kg mat vid varje måltid. 
    I slutet åt jag ca 200-300 gram.

• Anonym (er)

Minns att det inte hände mycket på vågen med i början. Det tog nog ca 2 veckor innan något hände. Sen gick det jättebra ända ner till ca 6 kg ifrån målet, där tog det tvär stopp i ca 2-3 veckor, det var extremt frustrerande. Men det släppte och jag nådde mitt mål.

Börja springa i en brant backe. Det ger så mycket mer!

• Anonym (er)

Såg din bild nu. Du är inte överviktig. Förvånad

Du har ju jättefin form! O nej, jag tänder inte tjockisar!!! Så jag menar det jag skriver.

Svar på tråden Går inte att gå ner i vikt