• Anonym (Panik)

Han vägrar vabba

Jag har en jätteviktig läkartid i morgon och barnet har blivit sjuk. Det är egentligen min vecka, men jag bad pappan hjälpa till, men han vägrar. Nu vet jag inte alls vad jag ska göra, jag har ingen som kan hjälpa och jag måste gå på tiden. Han gör det bara för att jävlas. Snälla någon med råd? någon som vet om sjukhus kan ha möjlighet att passa den stunden?

• Svar på tråden Han vägrar vabba
  • Anonym (Panik)
    Anonym (N) skrev 2025-02-11 19:59:10 följande:

Fick du tiden till detta nyligen i sista minut? Har du vetat länge om denna tid så har du ju ändå haft tid att försöka hitta någon annan barnvakt. 

Fanns inte i min värld att han skulle vägra för något sånt här. Han har ingen vettig anledning, han vill bara jävlas. Jag känner som sagt ingen som kan hjälpa till.
  • Anonym (F)
    Anonym (Panik) skrev 2025-02-11 19:50:53 följande:
    Den är bokstavligen livsviktig. Vad är rimligheten i att behöva kompensera sitt barns förälder för att han tar hand om sitt barn? Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag haft barnen på hans veckor för han skulle ut med kompisar etc etc.
    Så du dör om du inte går på den där tiden? Köper inte ditt resonemang om att det är "bokstavligen livsviktigt". Ring imorgon och meddela att barnet är sjukt så du behöver omboka tiden. Eller gå in på 1177 och boka om, om det går.

Och som bonus kan du börja säga nej om pappan vill att du ska ta barn på hans veckor.
  • Anonym (Panik)
    Anonym (F) skrev 2025-02-11 20:05:19 följande:
    Så du dör om du inte går på den där tiden? Köper inte ditt resonemang om att det är "bokstavligen livsviktigt". Ring imorgon och meddela att barnet är sjukt så du behöver omboka tiden. Eller gå in på 1177 och boka om, om det går.

Och som bonus kan du börja säga nej om pappan vill att du ska ta barn på hans veckor.
    Rent krasst ja, jag kan dö. Det är förberedande undersökningar inför en livsviktig operation.
  • Tow2Mater

Du förstår väl att på sjukhus rör sig mycket svaga människor med nedatt immunförsvar. Man tar inte med sig sjuka barn dit.

• Anonym (Panik)
    Tow2Mater skrev 2025-02-11 20:08:45 följande:

Du förstår väl att på sjukhus rör sig mycket svaga människor med nedatt immunförsvar. Man tar inte med sig sjuka barn dit.

Mycket väl medveten om det, jag är en av dessa. Kanske finns något ändå... kan ju inte vara ensam om situationen...
  • Anonym (Flerbarnsmamma)

vet hur de är. Så jävla lågt. De ?orkar? ej Mitt x sa jag vill ej sitta barnvakt du får låta bli9 jobba på helgen. Han tog pappa ledigt en gång då stack han iväg o körde skoter i stället. Då fick ja ordna ? barnvakt till barnen. Därav de är x?.
    Ta me dej barnet om de ej är alltför sjuk. Men om barnet kan ha mask låt barnet ha de. Mitt x vägrade oxå vabba även när sonen bröt armen . Var viktigare att jobba. Själv låg ja på operation o fick så lov att direkt efter uppvaket åka o hämta sonen o ner på akuten. Han fick vänta i några timmar då ja ej visste om de före. Men kunde ju ej göra nåt före. Men ja hade en som körde mig då.

• Anonym (F)
    Anonym (Panik) skrev 2025-02-11 20:07:56 följande:
    Rent krasst ja, jag kan dö. Det är förberedande undersökningar inför en livsviktig operation.
    Men du dör inte av att inte gå dit imorgon eller hur? Du har inte så många alternativ. Ta dit ett sjukt barn, fixa barnvakt (ja, du kanske måste betala någon) eller omboka tiden.
  • Anonym (Sara)

Säg till exet att du ALDRIG mer kommer ställa upp på honom om han inte ställer upp för dig denna gång, och så hå du fast vid det. Har han någon sambo eller fru som du kan fråga (om hon och du är på god fot med varandra)? 

• Anonym (Panik)
    Anonym (F) skrev 2025-02-11 21:14:54 följande:
    Men du dör inte av att inte gå dit imorgon eller hur? Du har inte så många alternativ. Ta dit ett sjukt barn, fixa barnvakt (ja, du kanske måste betala någon) eller omboka tiden.
    Det gör att operationen skjuts upp. Det är ont om tider. Jag är allvarligt sjuk och det borde redan ha blivit gjort.
  • Anonym (Panik)
    Anonym (Sara) skrev 2025-02-11 21:15:11 följande:

Säg till exet att du ALDRIG mer kommer ställa upp på honom om han inte ställer upp för dig denna gång, och så hå du fast vid det. Har han någon sambo eller fru som du kan fråga (om hon och du är på god fot med varandra)? 

Flickvän, men har aldrig träffat henne. Han vill inte att vi lär känna varandra. Vi har inte varit separerade så länge, bara lite över året.
Svar på tråden Han vägrar vabba