Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Fred i Ukraina

Tom Araya skrev 2025-03-05 16:42:08 följande:
    Tow2Mater skrev 2025-03-05 16:35:40 följande:
    Du måste ha blandat ihop oss, jag skrev inlägg #594. Tack att du håller med mig :)
    Tack för rättning!

Jag menar förstås inlägg #694.

Så du tar till Hitler-kortet för att tysta de som inte håller med dig. Knappast originellt.
  • Tow2Mater
    Tom Araya skrev 2025-03-05 16:59:20 följande:
    Det tror jag inte. Förstörda lokaler kan nog bidra till högre kostnader. 
    Krig innebär definitivt högre kostnader för sjukvård.
    Tow2Mater skrev 2025-03-05 16:50:20 följande:
    Och ser du inte att amerikanska skattebetalare, som inte ens har råd att skicka sina egna barn till hogre utbildning, t ex har ett problem med att betala högre utbildning i Ukraina?
    Jag tror inte att USA betalar en cent öronmärkt för "högre utbildning", utan de har givit ekonomiska bidrag till Ukrainas utbildningsväsende för bl.a. skolor.

Att amerikanarna inte har råd med utbildning beror ju på deras inrikespolitik och de har ju själva röstat för det.
    Du tror inte. Nåväl, din åsikt.
  • Tow2Mater
    Tom Araya skrev 2025-03-05 17:01:43 följande:
    Nej, men jag anser att
    Det är påvisat vad du står för.
    Det är påvisat att Trump står på Putins sida.
    Det är påvisat vad Putin står för.
    Nåväl, din åsikt. Men du har fel.
  • Tow2Mater
    Tom Araya skrev 2025-03-05 17:44:58 följande:
    Alla fakta talar för att jag har rätt i det påståendet och inga fakta talar för motsatsen.
    Sedan är det upp till var och en att dra sin egna slutsats av det.
    Nåväl, igen din åsikt. Men du har faktist fel.
  • Tow2Mater
    Tom Araya skrev 2025-03-05 17:46:54 följande:
    Har du någon grund för att det jag tror skulle vara fel?
    DOGE utreder, det är deras uppgift. Och tills annat bevisats går jag på vad de säger.

Hur anser du att du vet du vart usa's skattepengar går bättre än usa själv?
  • Tow2Mater
    Tom Araya skrev 2025-03-05 17:59:41 följande:
    Du tycker det, men fakta är fakta.

Alla har samma chans att presentera fakta som stödjer deras uppfattning och i det leder sidan som står för Europa, frihet, demokrati, stödjer Ukraina och är emot Putin och Trump.
    Du har ingen fakta om t ex vad jag står för. Nu slutar vi detta käbbel, det leder ingenstans. Men jag står för att alla har rätt till sina åsikter, och det är inte mer fel att stödja USAs President än att inte stödja honom, precis som man har lov att stödja Sveriges styrande, eller inte. Att vilja tysta motstånderas åsikter genom att dra Hitler- och Nazikortet som du och en annan skribent gör här är lågt.

Fakta som stödjer uppfattningar kan man alltid hitta, allt beror på vilken synvinkel man väljer.
  • Tow2Mater
    Tom Araya skrev 2025-03-05 18:02:53 följande:
    ...och DOGE har presenterat uppgifter som säger att att USA har givit bidrag specifikt för "högre utbildning" och inte till det mera allmänna utbildningsväsendet i Ukraina?
    Jag läser mer än gärna mer om det om du har något att länka till.
    Jag gav dig link,om du inte tror på det och vill gräva vidare var så god. Tror du amerikanska skattebetalare mår bättre av att sponsra Ukrainas högre utbildning om det ingår i en klumpsumma till 'det mera allmänna utbildningsväsendet'.
  • Tow2Mater
    Tom Araya skrev 2025-03-05 18:11:51 följande:
    Visst har jag det.

Om man går igenom alla dina inlägg så framgår ett tydligt stöd, gillande och ställningstagande för Trump och Putin.
    Din tolkning.
  • Tow2Mater
    Anonym (Steve) skrev 2025-03-05 18:20:31 följande:
    Det är väl uppenbart att du stödjer allt Trump gör. Varför hymla med det? Du har rätt till din åsikt. Den är ju inte neutral.
    Nej jag stödjer inte alls allt han gör.

Var har jag sagt jag är neutral? Ar ytterligheterna de enda du och vissa andra här ser och antar? Antingen stödjer man allt Trump gör, eller så är man neutral eller är emot allt han gör?
  • Tow2Mater
    flemens skrev 2025-03-05 18:28:39 följande:

Så, du går på att 50 miljoner dollar har använts till Hamas med kondomer för att de inte ska föröka sig? Du har gått på att det sparats miljarder på att sparka folk som har till uppgift att skydda USA mot kärnvapenattacker, som har till uppgift att skydda USA mot fågelinfluensan (som gjort att jänkarna, även dina polare i MAGA) gnäller över att äggpriset är högt och brist på ägg? Eller "besparingen på 8 miljarder dollar" när det kom till ICE som egentligen bara handlade om 8 miljoner dollar? Eller när DOGE listade en "besparing" hos jordbruksdepartementet på "hundratals miljoner dollar" som DOGE listat hos jordbruksdepartementet fyra gånger? Eller DOGE's påstående om att de "sparat triljoner med dollars" när de i själva verket sparat knappt två miljarder dollar när kompetenta människor granskat det?

Jag tycker att du ska titta på annat än din bubbla på youtube och FOXNews och News Max (du vet det som faktiskt är "fake media" i dess egentliga bemärkelse)

Har jag sagt det? Nej, visst det har jag inte sagt. Vi pratar här i tråden om Ukraina. Jag pekade till EN sak i tråden. Försök inte, du misslyckas kapitalt.
Svar på tråden Fred i Ukraina