Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Fred i Ukraina

Padirac skrev 2025-03-05 20:12:38 följande:
    Du har ingenting att säga om att Toms tolkning är rätt eller fel?
    Du orkar inte läsa hela diskussionen med just Tom? Gör din egen tolkning, det spelar ju ingen roll vad jag säger igen och igen.
  • Tow2Mater
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-05 21:20:27 följande:
    Jo då. Du stödjer och försvarar i princip allt som Trump gör. Trumps politik är även ett hot Sverige. Sådana som stödjer Trump borde övervakas.
    Dumheter igen av dig. Du verkar gå på autobot repeat. Du sprider en ganska skrämmande bild av sverige om du anser dig representera svenskar.
  • Tow2Mater
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-05 21:34:45 följande:
    Du stödjer Trump som stödjer Putin som är ett hot mot Sverige. Vad är du då?
    Vadå 'är'? jag stöder ett starkt europeiskt försvar, mot Putin.
  • Tow2Mater
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-05 21:54:37 följande:
    Nej. Så är det inte. Läser man dina inlägg är det mycket tydligt att du stödjer allt som Trump gör och säger. Trump srödjer nu Ryssland och är Putins bästa vän. Ryssland är ett hot mot Sverige. Det är uppenbart att de som stödjer Trump är fientliga mot Sverige.
    Dumheter, igen.

varför väljer du att basera din åsikt att jag stödjer allt som Trump gör på vad jag välet att skriva i en diskussion som handlar om Ukraina? Ser du inte hur missvisande det kan vara? Lyssnar du inte alls när jag rakt ut säger att jag inte stödjer allt Trump gör? 
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2025-03-05 22:55:51 följande:
    Stödjer du Trumps fortsatta militära stöd till Ukraina mot det ryska anfallskriget?
    Det beror helt på. Bl a beror det mycket på vad europa väljer att göra  . Europa har inte steppat upp ännu som jag anser de ska göra och ta huvudansvaret i frågan om ukraina.
  • Tow2Mater

Men titta, nu tänker europa dra sig ur sina klimatprojekt i fattiga länder för att satsa på sina egna länder. Och så gnälls det på att Trump gör det. Vilken dubbelmoral.

När Europa ska ställa om ekonomin och rusta sig för krig kommer flera medlemsländer dra ner stödet till projekt som ska mildra effekterna av klimatkrisen i fattigare länder. Det skriver Bloomberg.

För att få loss de över 800 miljarder euro, runt 9?000 miljarder kronor, som krävs för att rusta EU:s försvar kommer resurser öronmärkta för att bland annat minska effekter av översvämningar, perioder av torka och cykloner i länder utanför blocket att riktas om.

omni.se/larmet-upprustning-sker-pa-bekostnad-av-klimatatgarder/a/8q1klW
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2025-03-06 18:19:10 följande:

Det är lätt för dig att säga och tycka att 'fred' är bättre än det ryska anfallskiget mot Ukraina.

Det är lätt för dig då det nte är du som ska våldtas, torteras, mördas och sen kastas i en massgrav under den fred du vill tvinga på Ukraina.
    ,

Vem förhandlar fram sådana fredsvillkor?
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2025-03-06 19:06:05 följande:
    Donald John Trump US president #45 och #47 som inte vill garantera att hans  fredsuppgörelse skulle förhindra Ryssland från att fortsätta kriga

"Vance, restating a reporter?s question: ?She is asking what if Russia breaks the ceasefire.?
    Konstig respons. Naturligtvis finns det inga garantier for någonting. Du har ingen garanti att du kommer att leva imorgon. Eller att du inte kommer att våldtas imorgon. Eventuell fredsuppgörelse kommer vara mellan ryssland och ukraina. Inte usa.
Svar på tråden Fred i Ukraina