Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Pappan "nyttjar" all hjälp så inget blir kvar

Jag tänker snarare att din man är smart. Jag är kvinna och gör likadant. Varför inte liksom? Folk får väl säga ifrån om de inte pallar ställa upp.

• Anonym (H)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-02-20 10:36:09 följande:
    Nej, han är generellt dålig på att mentalisera. Eftersom han dessutom självklart skulle ställa upp om någon bad om hjälp, ser han inte att han gör fel. Men han erbjuder sig inte heller att hjälpa spontant. Vill man ha hjälp, får man fråga tycker han. 
    Fast...han gör inte fel. Jag håller med honom, man kan inte läsa andra människors tankar. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-02-20 06:48:24 följande:
    Han anser att det är mitt problem om jag skäms och mitt problem om jag inte vill be om hjälp när jag är ensam.
    Även där håller jag med honom. 
  • Anonym (H)

Förlåt men det här landet är så jävla stelt ibland. Varför inte hjälpas åt med att skjutsa barnen? Vad är problemet? Varför måste alla sitta i sina bilar när det finns plats i andras bilar? Jag tycker att ts överanslyserar och gör ett problem av ett icke-problem. Lär av denna man och be själv om hjälp oftare. Och ställ upp när andra ber om hjälp. Svårare än så är det inte. Och skjutsa inte barnen tills de blir tonåringar, lär de ta sig till och från aktivitet i tidig ålder istället för att curla för länge. 

Svar på tråden Pappan "nyttjar" all hjälp så inget blir kvar