• Anonym (n)

Mår dåligt över mitt utseende

Ja, det gör jag. 
    Jag har fått höra upprepade negativa kommenterar om mitt utseende. Då är det illa-om man får höra det jämnt och ständigt. 
    Visst, att jag aldrig kommer bli en toppmodell är ingenting jag sörjer. Men det är tråkigt att få höra det.

Jag ser verkligen förjävlig ut. Jag ser ut som en häxa. Hatar min spegelbild. 

• Svar på tråden Mår dåligt över mitt utseende
  • Anonym (Lilltån)
    Anonym (n) skrev 2025-03-02 17:43:40 följande:
    Det är inte personer som jag umgås med. Jag går i skolan. 
    Men du, hur pålitliga är barn som snackar skit i skolan? Varför ska du lyssna på vad elaka hatare säger, de vill bara trycka ner dig. De säger vad de tror får mest effekt, det har inget med verkligheten att göra 
  • Anonym (okänd)
    Lynx123 skrev 2025-03-08 11:55:32 följande:
    För att folk är elaka mot henne, ja. Det är ju det som knäcker henne.
    Nej TS tycker det ändå. Även om det självklart är väldigt ledsamt att dessutom få kommentarer om det. 
  • Lynx123
    Anonym (okänd) skrev 2025-03-08 13:53:10 följande:
    Nej TS tycker det ändå. Även om det självklart är väldigt ledsamt att dessutom få kommentarer om det. 
    Läs om slutet på den första paragrafen i hennes inlägg.
  • Anonym (laserkvinnan)

Grundskolan ska man bara överleva, det finns inget positivt att säga om den oftast. Man går i solan med omogna nötter, och de beter sig som omogna nötter.

Jag tänkte så här: Ska jag bli en ful kvinna så ska jag åtminstone bli en välutbildad och välavlönad kvinna.

Och det blev jag. Sen visade det sig också att det som jag blev mobbad för, lite valpfett, försvann när jag bara höll igen lite och växte klart, och sen var jag inte särskilt ful alls. 

Som tonåring tänkte jag att jag senare skulle skaffa färgade linser och kanske operera näsan, men det var verkligen inte nödvändigt. Det var fullt tillräckligt med killar/ män som blev intresserade ändå. Idag är jag väldigt nöjd med mitt utseende och inser att jag borde varit det då också.

Håll ut och ta dig dit där det finns lite smartare personer som kan se annat än bara utseendet, så kommer det mesta att lösa sig. Skaffa en muckarkam och räkna ner dagarna tills du slipper nötterna.

De definierar dig inte, de har bara den makt över dig som du ger dem. Det räcker egentligen med en enda vän så har man ett fort av säkerhet och styrka. 

Svar på tal:

1. "Du är så fuul!"

-  Jag är hellre ful än elak, faktiskt. Vad väljer du?
    -  Wow, dina ögon funkar alltså? Det var väl tur då för hjärnan är ju rätt slut...
    -  Till himlen: Varför skäms så många för sitt utseende när de borde skämmas för sin hjärna?
    - Lössen hostar högt här...
    - Trist att din mamma säger sånt till dig, så säger man inte i normala familjer- du kanske ska ringa BRIS eller nåt?
    - Det där kommer inte att ge bra dricks när du serverar pommes till folk...
    - Ja, men jag lägger i alla fall inte på mascara med spackelspade.
    - Ja, men jag kan gå och tugga tuggummi samtidigt, du hade nog behövt öva.
    - Ja, men jag försöker i alla fall inte tigga bekräftelse från killar som knappt klarar att byta snus.
    -Ja, men jag kommer å andra sidan inte att behöva betala hyran med OnlyFans när jag flyttar hemifrån.
    -Ja, men jag kunde liksom inte välja mina gener. Den där [tröjan/tatueringen/osv] å andra sidan, hur tänkte du där egentligen? 
    - Skillnaden mellan vuxna och barn är att vuxna inte glappar ur sig det första de tänker hela tiden. Men om du övar lite blir det säkert bättre, var inte lessen.
    - Du borde stämma dina föräldrar om det där är den bästa förolämpning du kan komma på. Privatskola kanske hade hjälpt?
    - Ja det var ju väldigt originellt sagt av någon som kommer att sitta i kassan på Lidl om fyra år.
    - Jag hör inte vad du säger, du får ta ut nappen först...

• Anonym (okänd)
    Lynx123 skrev 2025-03-08 14:49:26 följande:
    Läs om slutet på den första paragrafen i hennes inlägg.
    Ja det är ju det jag säger, TS uppfattar sitt utseende som dåligt men det är jobbigt att dessutom få kommentarer om det.
  • Lynx123
    Anonym (okänd) skrev 2025-03-08 17:11:19 följande:
    Ja det är ju det jag säger, TS uppfattar sitt utseende som dåligt men det är jobbigt att dessutom få kommentarer om det.
    Visst, att jag aldrig kommer bli en toppmodell är ingenting jag sörjer. Men det är tråkigt att få höra det.
  • Anonym (okänd)
    Lynx123 skrev 2025-03-08 17:35:49 följande:
    Ja? Hon uppfattar sitt utseende som mindre bra.
  • Anonym (Osnyg)

Taskigt att säga till någon att man tycker någon är ful. Varför gör man ens så? 

Med det sagt. Jag är inte snygg heller, men jag är ett levande bevis på att man inte behöver vara snygg. Det räcker väldigt långt med humor, intelligens och att vara sig själv och tycka om sig själv. Att vara trevlig och hjälpsam utan att låta sig bli en dörrmatta. Jag har träffat massor av män som blivit kära och haft förhållanden med skitsnygga män. Min man sen över 15 år är skitsnygg. Däremot är det aldrig ett krav jag haft. Jag tänder på intelligens och unika personligheter så jag har även varit med män som är objektivt fula men haft helt fantastiska hjärnor. 

• Goneril
    Anonym (Osnyg) skrev 2025-03-08 17:49:36 följande:

Taskigt att säga till någon att man tycker någon är ful. Varför gör man ens så? 

Med det sagt. Jag är inte snygg heller, men jag är ett levande bevis på att man inte behöver vara snygg. Det räcker väldigt långt med humor, intelligens och att vara sig själv och tycka om sig själv. Att vara trevlig och hjälpsam utan att låta sig bli en dörrmatta. Jag har träffat massor av män som blivit kära och haft förhållanden med skitsnygga män. Min man sen över 15 år är skitsnygg. Däremot är det aldrig ett krav jag haft. Jag tänder på intelligens och unika personligheter så jag har även varit med män som är objektivt fula men haft helt fantastiska hjärnor. 

Håller med dig i stort sett; ett vackert yttre kan aldrig kompensera för bristande intelligens.
    Det jag funderar på i ditt inlägg är din signatur, "osnyg", med ett "g", eftersom jag har ett stort språkintresse. "Osnygg" står egentligen inte i motsatsförhållande till "snygg", utan innebär att någon är smutsig, lortig eller oren och det menade du nog inte.                                                                                                                            Exempelvis kan man säga att någon som saknar bordsskick eller går runt i smutsiga kläder är just "osnygg". I den meningen förekommer inte "osnygg" så ofta längre. Min gamle far använde det ofta; det låg en stark värdering i uttrycket. Folk som var "osnygga" umgicks han inte med. Språk är inte som matematik, de är inte logiska. Genom att skriva ett "o" framför ett ord uppnår man inte nödvändigtvis ett motsatsförhållande. Du tillhör säkerligen de yngre i detta forum så då är du ursäktad.
  • Anonym (Go)
    Anonym (n) skrev 2025-02-20 11:47:28 följande:
    Mår dåligt över mitt utseende

Ja, det gör jag. 
    Jag har fått höra upprepade negativa kommenterar om mitt utseende. Då är det illa-om man får höra det jämnt och ständigt. 

Jag ser verkligen förjävlig ut. Jag ser ut som en häxa. Hatar min spegelbild. 

Om det är något specifikt i ditt utseende som sticker ut så skönhetsoperera dig.
Svar på tråden Mår dåligt över mitt utseende