Grundskolan ska man bara överleva, det finns inget positivt att säga om den oftast. Man går i solan med omogna nötter, och de beter sig som omogna nötter.
Jag tänkte så här: Ska jag bli en ful kvinna så ska jag åtminstone bli en välutbildad och välavlönad kvinna.
Och det blev jag. Sen visade det sig också att det som jag blev mobbad för, lite valpfett, försvann när jag bara höll igen lite och växte klart, och sen var jag inte särskilt ful alls.
Som tonåring tänkte jag att jag senare skulle skaffa färgade linser och kanske operera näsan, men det var verkligen inte nödvändigt. Det var fullt tillräckligt med killar/ män som blev intresserade ändå. Idag är jag väldigt nöjd med mitt utseende och inser att jag borde varit det då också.
Håll ut och ta dig dit där det finns lite smartare personer som kan se annat än bara utseendet, så kommer det mesta att lösa sig. Skaffa en muckarkam och räkna ner dagarna tills du slipper nötterna.
De definierar dig inte, de har bara den makt över dig som du ger dem. Det räcker egentligen med en enda vän så har man ett fort av säkerhet och styrka.
Svar på tal:
1. "Du är så fuul!"
- Jag är hellre ful än elak, faktiskt. Vad väljer du?
- Wow, dina ögon funkar alltså? Det var väl tur då för hjärnan är ju rätt slut...
- Till himlen: Varför skäms så många för sitt utseende när de borde skämmas för sin hjärna?
- Lössen hostar högt här...
- Trist att din mamma säger sånt till dig, så säger man inte i normala familjer- du kanske ska ringa BRIS eller nåt?
- Det där kommer inte att ge bra dricks när du serverar pommes till folk...
- Ja, men jag lägger i alla fall inte på mascara med spackelspade.
- Ja, men jag kan gå och tugga tuggummi samtidigt, du hade nog behövt öva.
- Ja, men jag försöker i alla fall inte tigga bekräftelse från killar som knappt klarar att byta snus.
-Ja, men jag kommer å andra sidan inte att behöva betala hyran med OnlyFans när jag flyttar hemifrån.
-Ja, men jag kunde liksom inte välja mina gener. Den där [tröjan/tatueringen/osv] å andra sidan, hur tänkte du där egentligen?
- Skillnaden mellan vuxna och barn är att vuxna inte glappar ur sig det första de tänker hela tiden. Men om du övar lite blir det säkert bättre, var inte lessen.
- Du borde stämma dina föräldrar om det där är den bästa förolämpning du kan komma på. Privatskola kanske hade hjälpt?
- Ja det var ju väldigt originellt sagt av någon som kommer att sitta i kassan på Lidl om fyra år.
- Jag hör inte vad du säger, du får ta ut nappen först...