• Anonym (Hej)

Jättedålig bordplacering fest igår?!

Igår var vi på 40-årskalas med långbord.
    Jag blev placerad längst ut, längst bort. 
    Min man satt till höger om mig, men han hade ju flera att prata med medans jag hade han och en bekant diagonalt. 

Min dåliga självkänsla startar igång.. Sätter man inte ?oviktiga? personer på såna värdelösa platser?! 

Eller hur tänker man när man placerar personer på de sämsta platserna, vilket kanterna ändå är.

• Svar på tråden Jättedålig bordplacering fest igår?!
  • Anonym (Hej)
    Anonym (J) skrev 2025-02-23 10:31:23 följande:
    Vem borde suttit där då enligt dig 
    Nej men borde och borde, det handlade väl mer om att JAG tycker att det säger mycket om vad man tycker om en person utifrån vart man placerar dom på ett sånt kalas?
    150pers och JAG fick sämsta platsen
  • Anonym (Hej)
    Anonym (K) skrev 2025-02-23 10:26:23 följande:
    Du kunde väl även prata med den som satt mitt emot dig? 
    Ja, den personen kom inte. så det blev extra konstig plats för jag hade ingen mittemot
  • Fjäril kär
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-23 10:30:59 följande:

Nej det var inte en hastig grej, placeringarna var klara för 2v sedan. 

Men kanterna är ju helt värdelöst dåliga, på en fest med 150pers så satt jag längst nere i hörnet vid ett fönster.

Men ingen tvingade dig att sitta still exakt på samma plats i alla timmar? 
    Då tar man sin stol och rör på sig nån annan stans .
    Du kunde börjat med din man och bytt plats en stund så du fick nån annan att prata med. Sen har du kunnat flytta vidare . 
  • EpicF
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-23 10:31:43 följande:
    Det var en fest med 150pers och blandad skara människor, och jag satt längst ner i lokalen vid ett fönster
    Då är du nog inte en speciellt viktigt person. 
  • EpicF
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-23 10:34:28 följande:
    Nej men borde och borde, det handlade väl mer om att JAG tycker att det säger mycket om vad man tycker om en person utifrån vart man placerar dom på ett sånt kalas?
    150pers och JAG fick sämsta platsen
    Dåså, då vet du att du troligen inte betyder något för den som hade festen och bör då avsluta vänskapen. 
  • Anonym (Hej)
    Fjäril kär skrev 2025-02-23 10:36:40 följande:
    Men ingen tvingade dig att sitta still exakt på samma plats i alla timmar? 
    Då tar man sin stol och rör på sig nån annan stans .
    Du kunde börjat med din man och bytt plats en stund så du fick nån annan att prata med. Sen har du kunnat flytta vidare . 

Absolut, men jag tänker mer från då som skapade placeringarna. Min plats vill INGEN ha, så tog dom mig. 

Är det inte konstigt att jag blev lite ledsen

• Anonym (K)
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-23 10:35:45 följande:
    Ja, den personen kom inte. så det blev extra konstig plats för jag hade ingen mittemot

Vem är du i förhållande till värdparet, och vem tycker du borde suttit där du satt? 

• Anonym (Hej)
    EpicF skrev 2025-02-23 10:38:38 följande:
    Dåså, då vet du att du troligen inte betyder något för den som hade festen och bör då avsluta vänskapen. 

Ja men jag tror många skulle känna som mig när man får festens sämsta placering 

• Anonym (social kameleont)
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-23 10:35:45 följande:
    Det var ju otur, men det kan hända någon gång ibland.

Det har hänt mig med fast jag på många fester får hedersplacering eller i uppgift att underhålla äldre gäster med krav på avancerade samtalsämnen/ andra språk.

Man får samla ihop sig och gå vidare med sitt liv bara. Ingen är viktig i alla sociala sammanhang.
  • Grusibrallan1

Närmsta familj och nära vänner sitter oftast närmst de som ordnar festen. Sedan har jag alltid försökt tänka på vilka som kan tänkas ha gemensamma saker att prata om med andra och försökt bygga små klungor utifrån det. Är det någon som jag känner bidrar till att samtal stannar av eller dör Ut ofta så kanske jag placerar dem lite längre ut mot kanterna. Samma sak om det är någon jag känner klarar av att hålla lättsamma samtal med andra som normalt är svåra att placera. Då kanske de blir en liten ö Där alla har trevligt trots allt. Om jag bjuder in någon på fest så betyder de mycket för mig och oavsett var de sitter så är de viktiga för mig. någon måste helt enkelt få kantplatsen. Det betyder inte att man är oviktig. 

Svar på tråden Jättedålig bordplacering fest igår?!