Inlägg från: Dexter dot com |Visa alla inlägg
  • Dexter dot com

Är själv med att ta hand om cancersjuk pappa och blir alltmer utmattad

Förstår att det är tufft och jobbigt för dig! Vad har biståndshandläggaren för plan för din pappa när du inte kommer vara på plats? Kan han få en plats på hospice i en annan kommun?

• Dexter dot com
    Jowsie skrev 2025-02-26 16:37:03 följande:

Tack alla för era fina ord och kommentarer  - Det gör mycket i dessa tider och att höra från andra som är i liknande sitation Hjärta

Dexter dot com skrev 2025-02-25 18:10:29 följande:

Förstår att det är tufft och jobbigt för dig! Vad har biståndshandläggaren för plan för din pappa när du inte kommer vara på plats? Kan han få en plats på hospice i en annan kommun?

Nuvarande planen verkar snarare vara att han ska få hemtjänst upp till max 6 gånger per dag för att tömma stomipåse samt urin och få mat när jag inte är där, eftersom det enda jag får som svar är att det inte finns några platser på korttidsboendet i kommunen där han bor (enda som finns för de i livets slutskede dessvärre för det är en liten kommmun) och att det inte heller går att få plats i en annan kommun. Jag har ju dock inte hört med biståndshandläggare där jag bor som kanske har ett annat svar och jag ska försöka att prata med biståndshandläggaren imorgon igen för att se om det åtminstone går att ställa sig i kö för korttidsboendet i hemkommunen Hjärta  
    Låter ju fruktansvärt att lämna en döende person med endast besök 6 g/dygn! Kommunen är ju ansvarig för bra vård och hur dom löser det är ju faktiskt deras huvudvärk. Stå på dig och en antydan om att du kommer vända dig till media kan göra underverk. Hoppas verkligen det löser sig !
Svar på tråden Är själv med att ta hand om cancersjuk pappa och blir alltmer utmattad