• Anonym (orkarintemer)

Värt att leva helt ensam?

Jag är en man som har börjat bli till åren och jag har ingen nära vän längre och aldrig haft en flickvän. Jag kan vara ganska trevlig och skoja och umgås med tjejer privat och har sagt till mig att jag är deras favorit på jobbet.

Problemet är att tjejer inte vill gå längre med mig, jag är en vän då man inte vill ha en man som ser ut som mig vilket gör att jag kommer att få leva ensam hela livet.

Jag vet inte om jag orkar leva såhär längre. Aldrig få en kram. Aldrig ha någon att mysa med. Jag har ibland suttit här i min datorstol och sneglat upp på lampan i taket hur det skulle bli att hänga ett rep där för att få slut på detta.

Finns det andra i samma situation? Gått hela livet utan närhet? För mig låter det som rena jackpotten bara att få ligga i en soffa och hålla om någon.

• Svar på tråden Värt att leva helt ensam?
  • Anonym (orkarintemer)
    Anonym (W) skrev 2025-03-06 21:28:16 följande:
    Har du ett bra liv? Du verkar ju fundera om det är värt att leva?
    Att leva utan närhet, det är vad jag undrar över. Ni som tycker jag är larvig kanske aldrig varit i samma situation?
    Anonym (-) skrev 2025-03-06 21:29:07 följande:
    Nej det är inte konstigt att du saknar det. Däremot är det både konstigt och osunt att hela din livsglädje och lycka beror på det. 
    Det är den enda jag saknar i mitt liv. Och det saknar jag någon extremt. Alla vill väl uppleva kärlek och närhet någon gång i sitt liv?
  • Anonym (W)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-06 22:13:30 följande:
    Att leva utan närhet, det är vad jag undrar över. Ni som tycker jag är larvig kanske aldrig varit i samma situation?
    Nej det är inte konstigt att du saknar det. Däremot är det både konstigt och osunt att hela din livsglädje och lycka beror på det. 
    Det är den enda jag saknar i mitt liv. Och det saknar jag någon extremt. Alla vill väl uppleva kärlek och närhet någon gång i sitt liv?
    Ingen har sagt att du är larvig. Däremot tycker jag att det är konstigt att du skriver att du har ett bra liv. För du verkar ju totalt ha gett upp på livet. Och jo, jag har varit och är jävligt ensam i livet. Dock alltid sett till att ha vänner.
  • Anonym (orkarintemer)
    Anonym (W) skrev 2025-03-06 22:19:58 följande:
    Ingen har sagt att du är larvig. Däremot tycker jag att det är konstigt att du skriver att du har ett bra liv. För du verkar ju totalt ha gett upp på livet. Och jo, jag har varit och är jävligt ensam i livet. Dock alltid sett till att ha vänner.
    Jag har ett hyfsat bra liv men jag saknar den fysiska kontakten. Aldrig få en kram eller något. Det håller på att ta sönder mig från insidan.

Det övriga är inte värt något känns det som.
  • Anonym (W)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-06 22:21:37 följande:
    Ja, och det är väl det synsättet som ställer till det för dig.
  • Anonym (Anonym)
    Jag förstår verkligen att du saknar det och jag vet själv hur det är att känna sig ensam och ha dåligt självförtroende. Men jag vet att det inte hjälper att tycka synd om sig själv och fixera sig vid vad andra har sagt om en för länge sen. Du måste komma bort från det.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-06 21:25:36 följande:
    Vad jag än gör så är det fel enigt er här.
    Anonym (s) skrev 2025-03-06 21:00:41 följande:
    Fast då har du ju inte skapat ett meningsfullt liv utan partner. Det är inte sunt att hänga upp sin lycka på om man träffar en partner eller inte, utan man behöver skapa den själv 
    Jag har ett bra liv i övrigt. Är det så konstigt att jag saknar någon att mysa med som de flesta haft i sitt liv?

Om du har ett bra liv, varför skriver du då att du inte orkar mer? 

• Anonym (xxx)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-06 22:21:37 följande:
    Jag har ett hyfsat bra liv men jag saknar den fysiska kontakten. Aldrig få en kram eller något. Det håller på att ta sönder mig från insidan.

Då får du se till att det övriga blir värt något. Det kan du påverka.
  • Anonym (-)
    Som jag skrev i mitt första inlägg så är jag i exakt samma situation. Jag har aldrig fått uppleva kärlek eller ens sex. Jag vet precis hur det känns, det tär på mig med. Men jag låter det inte äga mig. Jag försöker hitta på allt jag kan för att finna andra glädjeämnen, jag har flera fritidsintressen, reser, fotograferar, är uppskattad på jobbet vilket får mig att känna mig värdefull, jag går på massage för att få beröring mm.  Jag tycker det suger att inte lyckas träffa en tjej men jag bygger inte hela min tillvaro på det. Skulle jag inte göra allt jag försöker skulle jag säkert hamna i din sinnesstämning.  Därför tycker jag verklihen du ska försöka hitta på så mycket annat du kan komma på för att hitta givande intressen. Det ersätter inte kärlek men det får en att må mycket bättte och inte falla ner i depression.
  • Anonym (orkarintemer)
    Anonym (xxx) skrev 2025-03-07 07:40:04 följande:

Om du har ett bra liv, varför skriver du då att du inte orkar mer?

Eftersom jag saknar närhet och kärlek.
    Anonym (xxx) skrev 2025-03-07 07:43:17 följande:
    Det har jag redan påverkat. Saknar närheten iallafall.
  • Anonym (W)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-07 12:39:14 följande:
    Eftersom jag saknar närhet och kärlek.
    Anonym (xxx) skrev 2025-03-07 07:43:17 följande:
    Det har jag redan påverkat. Saknar närheten iallafall.
    Vad har du i livet som är givande för dig och som skänker glädje, som du har påverkat?
Svar på tråden Värt att leva helt ensam?