• Anonym (orkarintemer)

Värt att leva helt ensam?

Jag är en man som har börjat bli till åren och jag har ingen nära vän längre och aldrig haft en flickvän. Jag kan vara ganska trevlig och skoja och umgås med tjejer privat och har sagt till mig att jag är deras favorit på jobbet.

Problemet är att tjejer inte vill gå längre med mig, jag är en vän då man inte vill ha en man som ser ut som mig vilket gör att jag kommer att få leva ensam hela livet.

Jag vet inte om jag orkar leva såhär längre. Aldrig få en kram. Aldrig ha någon att mysa med. Jag har ibland suttit här i min datorstol och sneglat upp på lampan i taket hur det skulle bli att hänga ett rep där för att få slut på detta.

Finns det andra i samma situation? Gått hela livet utan närhet? För mig låter det som rena jackpotten bara att få ligga i en soffa och hålla om någon.

• Svar på tråden Värt att leva helt ensam?
  • Anonym (Hej)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-01 12:41:29 följande:
    En hund skulle inte göra mig nåt heller...

Dejter är ofta skit...den ena känner oftast betydligt mer än den andra och säger du en sak fel kan det gå i stöpet direkt oavsett om det var nåt litet obetydligt.
    Ja, har varit på en del dejter men får liksom inga känslor så antar att det inte varit rätt då. Svårt med nätdejting, det är svårt att få nåt bra där. 
  • Anonym (G)

Det är faktiskt ganska vanligt. om det är någon tröst. 

• Anonym (4545)

DU måste hitta ett värde i livet för DIG!

• Anonym (Me)

De e lite så att man måste hitta sin innre glöd,
    Ja tänker att ja eller man måste hitta elden först å vara på n bra plats innan man blandar in någon mer, ingen tröst kanske men ett mål att nå.

• Anonym (-)

Jag har levt hela mitt vuxna liv utan kärlek och närhet så jag vet hur det känns. Jag brukar gå till en kvinnlig massös för att få beröring, dyrt men det är värt varenda krona för mig. Är ute mycket o naturen för där trivs jag bäst. Skådar fågel, letar vackra platser där jag kan sitta och njuta. Det ersätter verkligen inte närhet men det ger mig förmodlingen det bästa jag kan få.

• Anonym (s)

Varför måste det vara en tjej om det nu bara är närhet i en soffa du behöver för att vara nöjd

• Anonym (Jakob.)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-01 08:34:34 följande:
    Värt att leva helt ensam?

Jag är en man som har börjat bli till åren och jag har ingen nära vän längre och aldrig haft en flickvän. Jag kan vara ganska trevlig och skoja och umgås med tjejer privat och har sagt till mig att jag är deras favorit på jobbet.

Problemet är att tjejer inte vill gå längre med mig, jag är en vän då man inte vill ha en man som ser ut som mig vilket gör att jag kommer att få leva ensam hela livet.

Jag vet inte om jag orkar leva såhär längre. Aldrig få en kram. Aldrig ha någon att mysa med. Jag har ibland suttit här i min datorstol och sneglat upp på lampan i taket hur det skulle bli att hänga ett rep där för att få slut på detta.

Finns det andra i samma situation? Gått hela livet utan närhet? För mig låter det som rena jackpotten bara att få ligga i en soffa och hålla om någon.

Jag vet inte hur gammal du är, men jag är 46 och gav upp allt vad kärlek heter för 6 år sedan. Jag har aldrig haft någon tjej heller. Aldrig gått på en träff ens. Jag insåg redan i tonåren att mitt fula utseende skulle ligga mig i fatet och så blev det. Strax efter att jag hade fyllt 40 gav jag upp. Man orkar inte med hur många besvikelser som helst och för att inte helt gå under och behålla lite självkänsla gav jag upp allt vad livskamrat och familj heter och försökte göra det bästa av livet ändå. Jag har mina tunga perioder, men jag hankar mig framåt.
  • Anonym (s)
    Anonym (Jakob.) skrev 2025-03-01 16:27:28 följande:
    Jag vet inte hur gammal du är, men jag är 46 och gav upp allt vad kärlek heter för 6 år sedan. Jag har aldrig haft någon tjej heller. Aldrig gått på en träff ens. Jag insåg redan i tonåren att mitt fula utseende skulle ligga mig i fatet och så blev det. Strax efter att jag hade fyllt 40 gav jag upp. Man orkar inte med hur många besvikelser som helst och för att inte helt gå under och behålla lite självkänsla gav jag upp allt vad livskamrat och familj heter och försökte göra det bästa av livet ändå. Jag har mina tunga perioder, men jag hankar mig framåt.
    Det finns de med mycket fult utseende som har tjejer så det är ingen ursäkt
  • Anonym (Jakob.)
    Anonym (s) skrev 2025-03-01 16:37:01 följande:
    Det finns de med mycket fult utseende som har tjejer så det är ingen ursäkt
    Säger du det? Förklara då detta. I sista träffsidan jag var med i fick jag ingen respons alls. Då testade jag med att byta ut profilfotot mot en random man jag hittade på nätet. En man med normalutseende. Profiltexten ändrade jag inte. På två dagar fick jag brev från 12 kvinnor.... Några tankar om det? Det var för övrigt den händelsen som blev droppen för min del.
  • Anonym (s)
    Anonym (Jakob.) skrev 2025-03-01 16:52:37 följande:
    Säger du det? Förklara då detta. I sista träffsidan jag var med i fick jag ingen respons alls. Då testade jag med att byta ut profilfotot mot en random man jag hittade på nätet. En man med normalutseende. Profiltexten ändrade jag inte. På två dagar fick jag brev från 12 kvinnor.... Några tankar om det? Det var för övrigt den händelsen som blev droppen för min del.
    Sa jag att de hade träffat tjejer på en internetsida?
Svar på tråden Värt att leva helt ensam?