• Anonym (orkarintemer)

Värt att leva helt ensam?

Jag är en man som har börjat bli till åren och jag har ingen nära vän längre och aldrig haft en flickvän. Jag kan vara ganska trevlig och skoja och umgås med tjejer privat och har sagt till mig att jag är deras favorit på jobbet.

Problemet är att tjejer inte vill gå längre med mig, jag är en vän då man inte vill ha en man som ser ut som mig vilket gör att jag kommer att få leva ensam hela livet.

Jag vet inte om jag orkar leva såhär längre. Aldrig få en kram. Aldrig ha någon att mysa med. Jag har ibland suttit här i min datorstol och sneglat upp på lampan i taket hur det skulle bli att hänga ett rep där för att få slut på detta.

Finns det andra i samma situation? Gått hela livet utan närhet? För mig låter det som rena jackpotten bara att få ligga i en soffa och hålla om någon.

• Svar på tråden Värt att leva helt ensam?
  • burleskburkläsk

En sak som kan öka längd men det är störst chans om du inte är väldigt aktiv nu och börjar att träna.

Muskulaturen gör sitt samt hållning.

Jag är 183 i grunden.
    Var väldigt inaltiv pga sjukdom och gick ner till 175.
    Jag har börjat träna en tid och skall försöka ta mig upp på 185 iaf.
    Är nu 182.

Går att hitta vägledning o det på google väldigt lätt om tips osv.

Bäst är den träningen som blir av...

• Anonym (Sanna)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-03 10:31:22 följande:
    Nej det har jag inte. Jag är svensk och vill ha en svensk tjej.
    Anonym (Kram) skrev 2025-03-03 09:30:32 följande:

Det här med längden är något det skrivs om ofta här inr och i dejtingsammanhang. Detta har satt sig sol ett komplex hos dig och det är det som gör att du inte tar dig vidare och får svårt att skapa nya relationer.

hur lång är du förresten? många som beklagar på sin längd verkar ändå vara över 1,70 vilket jag inte skulle se som kort.

Som sagt, om du bara visste vad jag har fått höra om min längd igenom mitt liv. Främst av tjejer, även min egen mamma. Jag är lite under 1.70.... hade betalat allt jag har på kontot för att få bli iallafall 1.75. Nu är livet inte värt att leva.
    Då gissar jag att du är gott och väl medellängd för svenska kvinnor. Att ha en man som är jämnlång med en är för de flesta kvinmor helt okej. Vissa har också män som är ca 10 cm kortare än dem själva. Med andra ord bör inte din längd vara ett problem alls.

Men att du från din mamma, som borde vara någon som stöttar dej fullt ut, har fått höra att du är för kort så grundar sej dina svårigjeter i det. Alla har inte kompetenta föräldrar. Men de såren går att läka med hårt arbete från dej.
  • Anonym (Kram)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-03 10:31:22 följande:
    Nej det har jag inte. Jag är svensk och vill ha en svensk tjej.
    Anonym (Kram) skrev 2025-03-03 09:30:32 följande:

Det här med längden är något det skrivs om ofta här inr och i dejtingsammanhang. Detta har satt sig sol ett komplex hos dig och det är det som gör att du inte tar dig vidare och får svårt att skapa nya relationer.

hur lång är du förresten? många som beklagar på sin längd verkar ändå vara över 1,70 vilket jag inte skulle se som kort.

Som sagt, om du bara visste vad jag har fått höra om min längd igenom mitt liv. Främst av tjejer, även min egen mamma. Jag är lite under 1.70.... hade betalat allt jag har på kontot för att få bli iallafall 1.75. Nu är livet inte värt att leva.
    Jag fattar att du säkert fått höra en del som skadat din självkänsla. Men jag kan ärligt säga att jag aldrig dissat en man pga längd. Jag är 1,68 och är attraherad av en man som är 1,70 så det känns som vi är jämnlånga. Bryr mig inte ett dugg om detta, snarar är det mer praktiskt och mysigt när man dansar och kramas än att vara med någon som är 2m.
    ska du kunna komma vidare i livet och känna mer lycka i vardagen så MÅSTE du hitta tekniker på att ignorera dina känslor runt din längd och glömma det gamla. Det märks när en man har komplex och dålig självkänsla och det är det som de flesta kvinnor finner allra mest oattraktivt (det är samma med överviktiga personer, eller någon med stora öron eller sneda tänder osv har man bara en bra självkänslan så fokuserar man inte på sådana detaljer).
  • Anonym (Bene)
    Anonym (Jakob.) skrev 2025-03-03 09:43:02 följande:
    Säg det du som sitter vid datorn med din härskarteknik och vet allt.....
    Du drar upp sd, placerar sd som något fiktivt som jag skulle benämna dig som. Lägger ord i min mun. Ändå så tycker du att det är jag som sysslar med härskartekniker. Vet du ens vad härskartekniker är? Det är ju det du precis gjorde. Du bara förstärker bilden jag har av dig som en ganska otrevlig individ.
  • Anonym (s)
    Anonym (Bene) skrev 2025-03-03 13:34:31 följande:
    Du drar upp sd, placerar sd som något fiktivt som jag skulle benämna dig som. Lägger ord i min mun. Ändå så tycker du att det är jag som sysslar med härskartekniker. Vet du ens vad härskartekniker är? Det är ju det du precis gjorde. Du bara förstärker bilden jag har av dig som en ganska otrevlig individ.
    Helt klart är det inte utseendet som är det största problemet där.
    Dessutom hade han kunnat förbättra sitt utseende också.
    Han har inte gjort det bästa av vad han har.
  • Anonym (Bene)

Ts. Du kanske ska läsa en självhjälpsbok. "no fucks to give" tror jag skulle vara hjälpsamt.

Tror också att anledningen till att psykologkontakt inte fungerat är för att du inte förstått än att det är du som behöver göra en förändring. Och då talar jag inte om ytliga saker. Du kan säkert säga orden, "jag vet att jag behöver göra en förändring" men du menar inte det. Behöver du förändra för mycket (ex acceptans) så slår du bakut och hotar med självmord. Placera dig förbi den puckeln och blicka framåt. Vad har du att förlora egentligen med att försöka?

• Anonym (Rob)
    Anonym (Sanna) skrev 2025-03-03 11:50:15 följande:
    Då gissar jag att du är gott och väl medellängd för svenska kvinnor. Att ha en man som är jämnlång med en är för de flesta kvinmor helt okej. Vissa har också män som är ca 10 cm kortare än dem själva. Med andra ord bör inte din längd vara ett problem alls.

Men att du från din mamma, som borde vara någon som stöttar dej fullt ut, har fått höra att du är för kort så grundar sej dina svårigjeter i det. Alla har inte kompetenta föräldrar. Men de såren går att läka med hårt arbete från dej.
    Fast han har ju en årlig mamma juh.   Min mamma har ofta sagt hur hon föll för pappa för att han var lång och ofta sagt att tjejer älskar långa män.  
    Trodde väl att jag skulle bli lång som pappa. Men så ville det sig inte.  

Hursomhelst är kvinnor extremt längd kåta. Därmed inte omöjligt.  Man får vara beredd på att bli dissad av många tjejer. 9/10 kvinnor vill egentligen ha en kille över 180 cm så...
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Rob) skrev 2025-03-03 14:37:58 följande:
    Fast han har ju en årlig mamma juh.   Min mamma har ofta sagt hur hon föll för pappa för att han var lång och ofta sagt att tjejer älskar långa män.  
    Trodde väl att jag skulle bli lång som pappa. Men så ville det sig inte.  

Hursomhelst är kvinnor extremt längd kåta. Därmed inte omöjligt.  Man får vara beredd på att bli dissad av många tjejer. 9/10 kvinnor vill egentligen ha en kille över 180 cm så...
    Nu vet jag inte varifrån du hämtar din statistik ifrån, men skulle säga att den är irrelevant eftersom TS inte är ute efter ens 1/ 10 av alla kvinnor utan han är ute efter 1 kvinna.

För övrigt verkar din mamma inte helt kompetent som mamma hon heller. En smart och bra mamma låter inte sin korta son få veta att det hon föll för hos pappan var längden. Men mot den bakgrunden blir det tyvärr begripligt att du är inställd på att bli dissad av många tjejer. 
  • Anonym (Bene)

"The subtile art of not giving a fuck" heter den. 

If suffering is inevitable and if our problems in life are unavoidable, then the question we should be asking is not ?How do I stop suffering?? but ?Why am I suffering ? for what purpose?? 

• Anonym (50/50)

Längd är inte allt, jag är 177, så visserligen längre än dig, men flertalet av mina flickvänner tidigare i livet var längre än mig, en bra bit. Så de var ju även längre en genomsnittstjejen och borde med resonemanget att bar vilja ha långa killar inte gått för mig.

Säkert lite tuffare att vara kort, men långt ifrån omöjligt. 
    Finns ju gott om tjejer mellan 160-165, och det borde ju vara en perfekt längdmatch.

Mycker ligger ändå i självkänslan. Jobba på den. 

Svar på tråden Värt att leva helt ensam?