Inlägg från: Snälla Killen |Visa alla inlägg
  • Meddelande borttaget
  • Snälla Killen
    Anonym (nvi) skrev 2025-04-16 05:40:24 följande:
    Nej, det gör du verkligen inte. Rikta dina okvädningsord till den verkliga idioten istället - den som dumglor tillbaka på dig när du speglar dig. Sluta tjata, sluta trakassera. Du är anmäld många gånger om.

Snäll? Definiera snälla...
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Snälla Killen

Jag tror att KAJ kommer att vinna.

Trots att detta inte är ens i närheten av den typ av musik jag personligen skulle välja att lyssna på, så kommer jag ständigt på mig själv att ständigt le när jag ser/lyssnar på bidraget. Jag är långt ifrån ensam och människor är nog väldigt öppna, just i år, för att enbart ha kul istället för att ta allting så seriöst (vardagen räcker).

Jag tror på vinst av den enkla anledningen

Jåo nåo e ja jåo YOLO ja nåo
  • Snälla Killen
    beli skrev 2025-04-20 14:08:19 följande:
    Där har du fel. Varken jag eller mina medfinlandssvenskar är svenskar. Vi är finländare som har svenska som modersmål. Numera är jag även sverigefinländare eftersom jag bor i Sverige.

Jag är:
    finlandssvensk
    finländare
    sverigefinländare

Jag är inte:
    finne
    svensk
    Jag tycker om dig oavsett! Och välkommen hit 🙂
  • Snälla Killen
    klyban skrev 2025-05-24 12:46:19 följande

Ja, VPN bör inte gå att använda, men jag är helt säker att de tänker pengar eller nått här.

VPN är en väldigt viktig del i att tillåta människor att komma runt diktaturers censur, åtkomst till övriga världen för kommunikation och övrig informationsutbyte.

VPN är i dagsläget det enda sättet att kringgå dagens "sociala medier" och deras aggresiva modeller kring insamling av personlig data.

"Jag har inget att dölja" kanske någon säger. Men det är ju heller inte det som är poängen. För frågan man egentligen borde ställa sig är: "vilken information om mig själv, VILL jag egentligen dela med mig till okända personer och som potentiellt vill mig illa i framtiden"?

Vi lever i en tid där folkmord börjar bli en del av vår del av världen igen och sociala medier används som ett verktyg för både gott och ont...

Samtidigt som världen (återigen) går mot en mer auktoritär era idag, så kommer VPN att vara framtidens frälsare för den generationen som vågar stå upp där och då...
  • Snälla Killen
    klyban skrev 2025-05-29 08:17:39 följande:

Dock rätt ointressant i sammanhanget Eurovision, där man definitivt ta bort de med VPN möjligheter att rösta.

Och säger inget om VPN´s förträfflighet i övrigt.

I det avseendet är vi överens.

Något var ju helt klart aningen "off" i årets upplaga när det kom till röstningen...
Svar på tråden Bara bada bastu