Anonym (Tess) skrev 2025-03-15 21:22:01 följande:
Jo men det är nog det lite filosofiska jag saknar. Men inte bara. Tror han är en person som bär på mycket själv, inte öppnar sig så mycket så det blir liksom inte det där bandet. Och ja, kanske lite tvillingsjälshållet jag är inne på. Har upplevt det två gånger i livet och det var alldeles fantastiskt underbart men det slutade ju illa. Samtidigt behöver det ju inte finnas ett samband med slutet och det vi hade, många relationer slutar ju med uppbrott. Men ja, kanske för högt krav med tanke på att man troligtvis har tur om man upplever det där en gång i livet. Var dessutom yngre då.
Ja... och om du var yngre då - kanske hade ni förändrats åt olika håll senare. Samtidigt ska man förstås hitta någon som passar. Det är ju ganska viktigt att det blir en bra match. Däremot ska man kanske inte ha överdrivna detaljförväntningar - typ att han måste förstår exakt vad man menar/tänker, att han måste gilla samma sång, eller liknande. Men någonstans tror jag, att man åndå märker om man kan prata med personen, om man ligger någorlunda på samma våglängd.