Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Hon blev gravid efter första träffen

Inte för att vara sån men hur kan du vara säker på att barnet är ditt? 

Jag är själv kvinna och veta att man är gravid efter tre veckor är i princip omöjligt.  Då måste hon blivit gravid tidigare. 

• Fjäril kär
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 12:12:40 följande:
    Jag är inte säker. Enligt henne så är hon säker på sin sak och känner redan att hon är gravid och därför gjort ett gravtest som blev positivt.
    Då rekommenderar jag att du inte gör ett skit utan att du testar dig så barnet verkligen är ditt. Säg det åt henne att du förväntar dig faderskapstest och utredning och att svaret avgör vad du kommer göra sen.

Allt annat hon säger kan du räkna med är bullshit. 

Våga vara källkritisk här.  

Hon kan iskallt räkna med att du ska gå med på saker i panik fast du inte ens är pappan .. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 12:26:16 följande:

Jag har svårt att se att hon försöker lura mig men det är väl så klart en möjlighet. 
    Faderskapstest känns som ett måste när det skett på det här sättet. Förtroendet för en okänd person är ju låg även om hon verkar snäll.

Om ni är lite äldre och hon vill ha barn kan desperation göra rätt mycket med folk .

Köp ingenting av vad hon säger förrän ett test är gjort. 

Hon kan ju lite "lämpligt" få "missfall" längre fram också ....
  • Fjäril kär
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 12:32:25 följande:

Tacksam för svar. 
    Det känns som att det helt enkelt landar i faderskapstest om det blir så. 
    Antar att det inte finns så mycket mer att göra nu än att vänta. 

Du MÅSTE göra faderskapstest.  Det är inte förhandlingsbart överhuvudtaget i detta läget. 

Och självklart håller du dig undan från henne tills det är dags. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 12:50:45 följande:

Tacksam för alla svar!

Håller helt enkelt med alla här att det är en risk man tar vid oskyddat sex. Jag inte på något sätt arg om det stämmer och är mitt barn. Jag har bara mig själv att skylla. 

Däremot så blir det svårt att försöka ha en relation när man inte känner varandra och ett sådant stort beslut fattas utan att involvera mig. Det finns inget att bygga på. 

Så det får bli att vänta på ett faderskapstest och ta ställning när det närmar sig. 

Återigen tack för alla svar.

Återkom gärna om läget förändras på något sätt , vore skönt att veta hur det utvecklar sig 
Svar på tråden Hon blev gravid efter första träffen