Inlägg från: Anonym (Erika) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Erika)

Hon blev gravid efter första träffen

Jag var med om något liknande för några år sedan. 

Jag blev gravid efter 5 träffen. Vi behöll barnet och jag fick flytta in hos honom i hans gästrum under slutet på graviditeten. 

Efter det så blev vi tillsammans några månader efter att barnet fötts. Det var ju självklart en konstig situation, att bli gravid med en främling.

Idag har vi köpt ett fantastiskt hus och har tre barn tillsammans. 

Från början fanns det inte på kartan ens att vi någonsin skulle bli tillsammans. 

Men det var kämpigt för oss båda. Även om jag utåt sätt visade upp honom på MVC och BVC som min partner och sådär. 

Under förlossningen så sa vi inte heller på sjukhuset att vi inte var ett par utan vi visade upp bilden av att vi planerat detta kärleksbarn som kommit till efter ex antal shot och drinkar? med någon jag knappt visste vad han hette. 

• Anonym (Erika)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 17:06:59 följande:

Glad att höra att det slutade lyckligt för er! Ville ni båda behålla det trots att ni inte kände varandra?

Känner igen det där. Jag vet faktiskt inte vad hon heter i efternamn. Har inte byggt upp det mentalt för ett eventuellt barn. Just nu känns det som att hela världen faller samman men det kanske blir bättre när det landar.

Han ville inte vara den som nekade mig att få bli mamma, utan han visste direkt att han ville ta sitt ansvar om jag valde att behålla barnet.

Men vi visste inte från början hur vi ville göra 
  • Anonym (Erika)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 17:22:32 följande:

Kan förstå den känslan. Förstår ju också hennes vilja att bli mamma. 

Det är en knepig situation. Hur kom ni fram det beslut ni kom fram till? 

Om att behålla barnet? Det visste han direkt även om vi inte va ett par eller kände varandra. Vi fick helt enkelt lära känna varandra på rekordtid. 
  • Anonym (Erika)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 17:46:39 följande:
    Säger varken bu eller bä. Jag är helt klart överrumplad och känner att mitt liv raserar. Har svårt att se att det kan uppstå en sådan relation med en sån här start. Jag har ansvar för barnet men jag har inget ansvar mot henne. Ett giftermål känns extremt långt borta, särskilt efter denna start. 

Hur menar du inget ansvar mot henne? Mannen som gjorde mig gravid ordnade med ett rum jag kunde bo i hemma hos honom, så vi långsamt fick lära känna varandra. De första veckorna bodde jag inte där på heltid. Men mot slutet blev det mer och mer. Men han kunde ta hand om mig. Viktigt att du tar hand om kvinnan så barnet har en trygg och lugn mamma. 

Så du tar hand om ditt barn om du tar hand om henne. 

• Anonym (Erika)
    Anonym (Alla är inte så regelbundna) skrev 2025-03-15 18:10:13 följande:
    Jag hade då inte märkt det så tidigt. Har hon redan barn, hur kan hon annars "känna igen" tecknen?

Det enda tecken jag kände var att brösten ömmade precis som inför mens. Det var bara det att ingen mens kom den här gången.

Att kolla med gravidetstest så tidigt betyder antingen att man är livrädd att vara gravid och vill göra abort så fort som möjligt. Men i så fall är det konstigt att hon inte använde något p-medel.

Alternativt längtar man efter att bli gravid och vill veta så fort som möjligt för att få glädja sig. Dvs hon räknade kallt med att bli gravid och därför använde hon inget p-medel. Då är TS avelshanne. Han kan iofs vara en av flera möjliga.

Jag kan inte hjälpa att jag känner mig lite misstänksam mot denna kvinna.
    Jag planerade inte att bli gravid, men fick halsbränna direkt och blev sjukt yr. Kunde inte stå upp och kunde knappt äta?. Detta var i vecka 3?. Och detta höll i sig och blev värre. Sedan andra graviditeter har det absolut inte blivit lika illa. 
  • Anonym (Erika)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 19:25:32 följande:

Det är ju faktiskt det som händer. Beskyller inte henne utan jag har mitt ansvar i det hela. Sen får man bygga upp något nytt från det.

Att välja att behålla ett barn med någon man träffat en kväll känns inte särskilt logiskt för mig, jag hade valt annorlunda. Jag dömer henne inte och är inte arg på henne för det. Det är hennes kropp.  

Jag vet ju i ärligt inte ens hela hennes namn. Hur ska jag då kunna lita till 100% att det är mitt? Ska jag verkligen försöka bygga något som är så pass osäkert?

Sitt lugnt i båten och invänta faderskapstest känns som det logiska. Resultatet av det får helt enkelt visa vilket ansvar jag har mot henne.

Låter som ett mycket ologiskt beslut och inte ansvarsfullt. Vill du etablera en kontakt med barnet tidigt så får du nog ta och anstränga dig. 
  • Anonym (Erika)
    Anonym (Julia) skrev 2025-03-15 19:51:27 följande:
    Du visste knappt vad han hette efter 5:e träffen? Det kom alltså inte upp under någon av de fyra första träffarna? 
    Vi låg med varandra? när vi va packade. jag fråga inget om hans efternamn eller visste inte vad han jobbade med. vi va kåta och fulla. 
  • Anonym (Erika)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 19:51:34 följande:
    Oddsen för graviditet vid första samlaget är 2% enligt RFSU. 
    Har ingen anledning att tro att hon ljuger men jag känner ju inte kvinnan. Det kan vara precis vad som helst. Så känner jag just nu.
    Hur tror du hon tar det att du sitter med sådan statistik och säger att hon ljuger och att du ska vänta till barnet är fött? Du inser att du inte gör något för att ta hand om barnet nu va? 

Du är fientligt inställd till mamman. Det är inte så ni skapar en god föräldrarelation, 
  • Anonym (Erika)
    Anonym (M) skrev 2025-03-15 20:10:19 följande:

Börjar misstänka att vissa trollar för så galet resonerar inte normala människor. Det är helt absurt att börja yra om relationer och äktenskap, oavsett om du nu är pappan eller ej. 

Du kan inte engagera dig i graviditeten och en kvinna du inte känner innan du vet om det är ditt barn. 

Han ska inte bli tillsammans med henne han ska lära känna henne. Vad menar du att han ska göra istället, vänta tills barnet är fött, inte känna henne och sedan få en fungerande relation till barnet? Hur ska en sådan relation se ut då? En normal mamma kommer inte lämna ifrån sig sin bebis till en främling För att barnet ska lära känna sin pappa. 

Jag är glad att mitt barns pappa litade på mig och tog ansvar. Vi började göra saker ihop för att lära känna varandra. Vi blev inte tillsammans då. Men det är ju mycket lättare att ta hand om ett barn gemensamt om man känner varandra, man behöver inte vara gift eller ens pussas utan man kan bli vänner? 

Att skapa en olustig situation där man inte kan samarbeta är inte bra för barnet. 
  • Anonym (Erika)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 20:06:00 följande:
    Jag är inte fientligt inställd men jag har ingen relation till henne och därmed inget förtroende. Det är en av anledningarna till varför jag inte vill ha barn vid första träffen. 

Om du lär känna henne kanske du får en klarare bild av vem hon är. 

I mitt fall hade jag försökt bli gravid med ett ex i 7 år, vi hade provat IVF och läkarna sa att det skulle vara totalt omöjligt för mig att bli gravid. Så jag såg mig själv som steril?.

Detta berättade jag inte direkt för pappan, men jag valde att behålla av den anledningen också? Om jag kämpat så och trots detta ändå inte lyckats och så blir jag gravid direkt med en man. Skulle jag då gjort abort och riskerat att aldrig få bli mamma?

Du vet ju ingenting just nu. Döm inte. 

Svar på tråden Hon blev gravid efter första träffen