Inlägg från: Anonym (Julia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Julia)

Hon blev gravid efter första träffen

Ja det kan ju hända om man har oskyddat sex. Hoppas du testar dig för sjukdomar också. Känns inte som en jättebra idé att ha oskyddat sex med en helt okänd person , inte bara med tanke på graviditet. 

Du måste ju inte bli tillsammans med henne eller ens finnas i barnets liv men det är ju hennes beslut om hon behåller. Jag har också behållit ett barn fast pappan inte riktigt ville (vi var däremot tillsammans när jag blev gravid), jag blev ensamstående på heltid och han har träffat dottern då och då, nu efter 9 år vill han finnas med lite mer.

• Anonym (Julia)
    Jemp skrev 2025-03-15 14:54:44 följande:

Det är inte ett dugg konstigt att veta att man är gravid en vecka efter beräknad mens? 

Faderskapstest är ju klokt oavsett, men att det är konstigt att hon upptäckt graviditeten förstår jag inte. 

Ts: lär känna henne och finns där för barnet. Jag vet faktiskt de som inledde ett långt äktenskap på detta sätt, men oavsett hur er kärleksrelation går så ska du bli pappa. 

Nej det stämmer att det inte är så konstigt att veta om det då, jag har fyra barn och har fått reda på att jag är gravid ungefär runt den tiden eller lite tidigare alla gånger. När jag hade gått några dagar eller ungefär en vecka över tiden. 

Men ja DNA-test tycker jag absolut TS ska göra ändå. Har hon oskyddat sex med honom första gången det träffas är det väl ganska rimligt att tänka att det inte är enda gången hon har gjort det med nån. Och som sagt borde han testa sig för sjukdomar också.. 
  • Anonym (Julia)
    Anonym (E) skrev 2025-03-15 15:11:53 följande:
    Har man koll på mensen så har man även koll på ägglossningen, om då tjejen upptäckte direkt att hon var några dagar sen så var hon iså fall väl medveten om när hon kunde bli gravid, de är inga ungdomar direkt 
    Ja så är det nog , annars skulle man ju inte veta att mensen var sen. Så hon ville kanske bli gravid då. 
  • Anonym (Julia)
    Wolfard skrev 2025-03-15 18:28:02 följande:

Har inte läst tråden men vill bara påpeka att det finns kvinnor som påstår att de är gravida för att tvinga in män i förhållanden men som sedan visar sig vara felaktigt eller så får hon "missfall" efter en tid. 

TS bör sitta still i båten och givetvis göra ett faderskapstest om hon faktiskt föder ett barn.

Ja man tror kanske att sånt bara händer på film men känner några killar som har varit med om det. Bland annat min sambo som är pappa till mina yngsta. Hans ex ljög i 3 månader om att hon var gravid för att han inte skulle göra slut. Känner en annan som var otrogen mot sin tjej med en tjej jag känner (såklart inte ok), tjejen han var otrogen med ljög om att hon var gravid och sa det till hans tjej också.. Säger inte att det är så i det här fallet , det är nog inte jättevanligt men det händer. 
  • Anonym (Julia)
    Anonym (Erika) skrev 2025-03-15 16:47:58 följande:

Jag var med om något liknande för några år sedan. 

Jag blev gravid efter 5 träffen. Vi behöll barnet och jag fick flytta in hos honom i hans gästrum under slutet på graviditeten. 

Efter det så blev vi tillsammans några månader efter att barnet fötts. Det var ju självklart en konstig situation, att bli gravid med en främling.

Idag har vi köpt ett fantastiskt hus och har tre barn tillsammans. 

Från början fanns det inte på kartan ens att vi någonsin skulle bli tillsammans. 

Men det var kämpigt för oss båda. Även om jag utåt sätt visade upp honom på MVC och BVC som min partner och sådär. 

Under förlossningen så sa vi inte heller på sjukhuset att vi inte var ett par utan vi visade upp bilden av att vi planerat detta kärleksbarn som kommit till efter ex antal shot och drinkar? med någon jag knappt visste vad han hette. 

Du visste knappt vad han hette efter 5:e träffen? Det kom alltså inte upp under någon av de fyra första träffarna? 
  • Anonym (Julia)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 12:18:42 följande:

Hur känner du att det fungerat? Var det värt det?

Jag ser gärna att man har någon form av stabil relation och känner varandra innan en eventuell graviditet. Min första panik känsla var inte särskilt positiv. Behöver landa lite i tanken men det är svårt att säga hur delaktig jag vill vara. 

Jag vet att vi borde använt kondom men nu är det som det är. Beslutet är hennes. En relation är uteslutet. Alla positiva känslor är borta efter hon bestämt sig utan att prata med mig.

Ja alltså såklart var det värt det eftersom jag har min dotter , hon är världens finaste. Men det har verkligen inte varit lätt att vara ensamstående .. absolut inte. Det hade precis tagit slut mellan oss när jag fick reda på att jag var gravid , han hade gått tillbaks till sitt ex och han fick ett barn med henne också strax efteråt. 

När dottern var 4 träffade jag min nuvarande sambo som jag har fått två barn med. Pappan till dottern har velat finnas med lite mer nu senaste tiden och träffa dottern mer men ska jag vara helt ärlig så sitter han häktad just nu.. Så ja .. det går väl inte så bra. 

Förstår om du inte vill ha en relation med henne men det är ju bra om ni kan samarbeta för barnets skull. Tycker som många andra skrev att du ska göra DNA-test också för man vet aldrig. Hur gamla är ni, är ni väldigt unga? 

• Anonym (Julia)
    Anonym (Erika) skrev 2025-03-15 19:53:43 följande:
    Vi låg med varandra? när vi va packade. jag fråga inget om hans efternamn eller visste inte vad han jobbade med. vi va kåta och fulla. 
    Det var ju 5:e träffen sa du , inte första? Ja alla är ju olika men jag har väldigt svårt att tänka mig att jag skulle gå på fem dejter med nån och ändå inte veta vad han heter i efternamn eller vad han jobbar med. 
  • Anonym (Julia)
    Anonym (Erika) skrev 2025-03-15 20:22:19 följande:
    Du pratar om dejt, jag pratar om träffar?. Varför skulle vi pratat om hans jobb för? 
    Men herregud , man måste väl inte vara på dejt för att prata om nåns jobb. Det är en väldigt vanlig sak att prata med folk om överhuvudtaget, att fråga vad de jobbar med. Det är verkligen inget konstigt. Att ha oskyddat sex med nån som man vet så lite om däremot hör väl kanske inte till det normala. 
  • Anonym (Julia)
    Anonym (Hanna) skrev 2025-03-15 20:13:00 följande:

Fast nej, det är inte bara en 2% chans. Vid varje ägglossning har en kvinna under 35 år en chans att bli gravid med 25% vid oskyddat samlag. Så enormt större chans (eller risk, beroende på hur man ser det) än 2%.

Ja det stämmer , har läst 20% men något sånt är det. Så nej 2% stämmer verkligen inte om det är rätt tid i månaden. 
  • Anonym (Julia)
    Anonym (Erika) skrev 2025-03-15 21:49:34 följande:
    Han kan lära känna henne?? Då lär han ju få en uppfattning om hon verkar vara typen som ligger med 150 killar oskyddat eller om det bara är han som kan vara pappan. Dom kan även då tillsammans komma fram till att testa under graviditeten för att vara på den säkra sidan. 

Mannen jag blev gravid med litade på mig, han förstod att jag inte legat hej vilt och vi har inte tagit något faderskapstest nu heller, det har ju aldrig behövts. Jag vet ju att han är den enda personen som kan vara pappa till mitt barn. 

Han var ingen skyldighet att lära känna henne eller bli vän med henne. Han har rätt till umgänge med sitt barn ändå och barnet har rätt till sin pappa. 

Du skriver att du inte ligger hej vilt men att du hade oskyddat sex med nån som du inte vet namn på eller vad han jobbar med .. det låter väldigt mycket som att ligga hej vilt?

Bra att det blev bra för er ändå men som sagt  kan TS finnas i barnets liv sen utan att han måste umgås med mamman under graviditeten om han inte vill det. 

Svar på tråden Hon blev gravid efter första träffen