Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 12:18:42 följande:
Hur känner du att det fungerat? Var det värt det?
Jag ser gärna att man har någon form av stabil relation och känner varandra innan en eventuell graviditet. Min första panik känsla var inte särskilt positiv. Behöver landa lite i tanken men det är svårt att säga hur delaktig jag vill vara.
Jag vet att vi borde använt kondom men nu är det som det är. Beslutet är hennes. En relation är uteslutet. Alla positiva känslor är borta efter hon bestämt sig utan att prata med mig.
Ja alltså såklart var det värt det eftersom jag har min dotter , hon är världens finaste. Men det har verkligen inte varit lätt att vara ensamstående .. absolut inte. Det hade precis tagit slut mellan oss när jag fick reda på att jag var gravid , han hade gått tillbaks till sitt ex och han fick ett barn med henne också strax efteråt.
När dottern var 4 träffade jag min nuvarande sambo som jag har fått två barn med. Pappan till dottern har velat finnas med lite mer nu senaste tiden och träffa dottern mer men ska jag vara helt ärlig så sitter han häktad just nu.. Så ja .. det går väl inte så bra.
Förstår om du inte vill ha en relation med henne men det är ju bra om ni kan samarbeta för barnets skull. Tycker som många andra skrev att du ska göra DNA-test också för man vet aldrig. Hur gamla är ni, är ni väldigt unga?