Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Hon blev gravid efter första träffen

Det är en jobbig sits, givetvis borde ni ha skyddat er men nu är det som det är, hon kanske hade planen från början, vem vet...

En av mina kompisar har lyckats med det 2 gånger, med ena mamman och barnet har han ingen kontakt, det andra barnet har han regelbundet umgänge med, en annan kompis blev gravid och behöll, pappan och hon hade ingen relation men umgicks under graviditeten och blev senare tillsammans och idag har de 2 barn. 

Att barnet kommer kan du inte påverka, däremot så kan du välja hur delaktig du vill vara, hur gamla är ni?

• Anonym (E)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 12:12:40 följande:
    Jag är inte säker. Enligt henne så är hon säker på sin sak och känner redan att hon är gravid och därför gjort ett gravtest som blev positivt.
    Upptäcker man efter 3 veckor redan så är det utstuderat och planerat.... just saying
  • Anonym (E)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 12:24:07 följande:

Hur är det utstuderat? Känner mig lite okunnig som man. Är det svårt att känna efter den korta tiden?

Om man vet att man är gravid efter 3 veckor så har man stenkoll på ägglossning mm, det var alltså antingen planerat eller sä är barnet inte ditt
  • Anonym (E)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 12:22:53 följande:

Lätt att vara efterklok...

Hur känner han för det nu i efterhand? Valde han mamma nummer 2 av kärlek?

Vi är lite äldre, utbildade med bra förutsättningar så det är inga konstigheter där.

Nej, ingen kärlek alls, de var aldrig tillsammans men den kvinnan kunde han lättare komma överens och kommunicera med helt enkelt 

Jag tror inte att han har känt efter direkt utan mer bara accepterat situationen, barnet är i övre tonåren idag och de har väl inte en pappa-son relation direkt men de träffas och äter middag tillsammans och sånt 
  • Anonym (E)
    Jemp skrev 2025-03-15 14:54:44 följande:

Det är inte ett dugg konstigt att veta att man är gravid en vecka efter beräknad mens? 

Faderskapstest är ju klokt oavsett, men att det är konstigt att hon upptäckt graviditeten förstår jag inte. 

Ts: lär känna henne och finns där för barnet. Jag vet faktiskt de som inledde ett långt äktenskap på detta sätt, men oavsett hur er kärleksrelation går så ska du bli pappa. 

Har man koll på mensen så har man även koll på ägglossningen, om då tjejen upptäckte direkt att hon var några dagar sen så var hon iså fall väl medveten om när hon kunde bli gravid, de är inga ungdomar direkt 
  • Anonym (E)
    Anonym (Råd) skrev 2025-03-18 12:22:27 följande:
    Nej, nu är du ute och cyklar. Idag har de flesta kvinnor mensappar som loggar all sådan data, så det är väldigt enkelt att räkna ut när ägglossning kan ha skett. 
    Jag har själv använt dessa appar, och vet du vad det bästa är, DET STÅR KLART OCH TYDLIGT när man har ägglossning, om man inte VILL ha barn så har man ju inte oskyddat sex under den perioden, speciellt inte med ett ons. 
  • Anonym (E)
    Anonym (Mensapp?) skrev 2025-03-19 07:39:43 följande:
    Jag har aldrig haft någon mensapp och känner ingen som har. Ingen som talat om det iaf. Vet redan att mensen kommer en gång i månaden. Brukar göra en markering i vanliga almanackan i telefonen när den kommit- när jag kommer ihåg.
    Vad skulle du rekommendera mensapp för? Alltså Vad finns det mer att veta än att den kommer och att man har ägglossning vid halva tiden? 
    Jag är verkligen nyfiken. 
    Jag fick komplikationer pga p-piller så därför hade jag min, för att undvika att bli gravid alltså. Vi var införstådda med att det inte var säkert till 100% och det slutade med en sladdis. Nu är maken steriliserad och jag vet väl att "mensen kommer någon gång i början av månaden" typ... apparna används för att antingen undvika en graviditet eller försöka pricka in den
Svar på tråden Hon blev gravid efter första träffen