• Anonym (Jonte)

Jag fattar ingenting ?

. Nu den senaste tiden har jag träffat en tjej ett tag lite causual (ca 6 mån). Vi har sagt att vi tycker om varandra men att vi ses just causual och ser vad som sker. Väldigt bra upplägg då det för mig tar tid att få känslor. Vi har setts några månader. Hon gör mig glad och det har känts som känslor börjat komma från bådas håll. 

Vi messar på veckorna ibland. Hon svarar efter nån dag ibland, jag likaså. Det är ett väldigt lungt tempo på messandet. Det har också varit tyst några dagar ibland. Oftast jag som tar upp kontakten efter tystnad. Men så skrev hon igår och frågade om hon gjort mig något. Jag förstod ingenting men inser att jag inte svarat på vår konversation som pågick under helgen. Hon visste att jag skulle iväg och vi skrev inte om nått viktigt. Hon har väntat på svar sedan i lördags. Jag skrev och bad om ursäkt men jag skulle ju som sagt iväg och sedan har det bara rullat på men att jag tänker på henne.

Hon förstår inte detta, utan väljer att blockera mig och lägga locket på. Jag fattar ingenting då vi haft tyst I flera dagar innan och det har aldrig varit nått bekymmer för någon av oss. 

Någon som har lite goda råd eller bara en analys i varför hon blev så upprörd plötsligt? 

• Svar på tråden Jag fattar ingenting ?
  • Anonym (Jonte)
    Anonym (handlar inte om stolthet) skrev 2025-03-20 06:51:48 följande:

Hej Jonte, men det handlar inte om stolthet. "Ska man vara lite stortsint och..."
    Du ska såklart svara på hennes vänförfrågan eftersom det låter som du ändå är intresserad.

Sedan tycker jag ni ska ta ett snack om hur ni vill ha det. Eftersom hon är lite barnslig och blockar utan att kommunicera sina behov, så får nog du ta det initiativet. Hon har, på ett visserligen barnsligt sätt, nu markerat att hon vill ha det på ett annat sätt. Så ni behöver komma överens om hur ni ska ha det framgent. Kanske er relation kan fördjupas?

Även om hon är barnslig, låter du liiiite barnslig också i mina öron, då du gärna håller henne på nåt sorts avstånd istället för att öppna upp för mer. Det är svårt att inte tolka det som ointresse, så du kanske får öva på att släppa in folk lite mer.
    Lycka till!

Jag har isf lite svårt att hänga med i svängarna. Jag har upplevt att jag varit den som visat mest intresse och jag har bjudit på mat och tänt ljus. Hon ber mig komma när hon inte har nått annat att göra, alltid spontant. Medan jag styrt upp dagar innan. Jag har ju givetvis tänkt att det är spontant hon vill ha det. Så jag har kört efter detta det sista också. Tydligen har jag gjort fel ? 
  • Anonym (Jonte)
    Anonym (Tröttnade) skrev 2025-03-19 22:44:55 följande:

Hon tröttnade väl. Väldigt trist med killar som ger minsta möjliga insats efter så lång tid.

Men det är ju konstant jag som hör av mig till henne. Kan omöjligt ta på mig att jag gör minsta möjliga insats 
  • Anonym (Love)
    Anonym (Jonte) skrev 2025-03-20 08:44:20 följande:
    Men det är ju konstant jag som hör av mig till henne. Kan omöjligt ta på mig att jag gör minsta möjliga insats 
    Du måste förstå att på FL finns det en grupp bittra person som fultolkar pga erfarenheter i sitt eget liv. Tror inte ens det är medvetet från deras sida utan deras upplevda verklighet.
  • Anonym (Jonte)
    Anonym (Love) skrev 2025-03-20 08:46:26 följande:
    Du måste förstå att på FL finns det en grupp bittra person som fultolkar pga erfarenheter i sitt eget liv. Tror inte ens det är medvetet från deras sida utan deras upplevda verklighet.
    Ja det låter rimligt. Vidsynthet fattas
  • Anonym (Två)

Det kan ju vara så att ni båda på grund av rädsla för att bli sårade har hållit den andra på en armlängds avstånd, och på så vis hindrat relationen för att utvecklas. Ni kanske behöver tala klarspråk med varandra och se hur det verkligen ligger till? Var inte rädd för att vara först med att lägga korten på bordet. 

För om du inte vill säga att känslor börjar växa fram för att du uppfattar det som att du är den med störst intresse, samtidigt som hon håller avstånd och försöker hålla det chill och inte visa för mycket intresse/låta dig komma till henne för att hon också håller på att få känslor så kommer ni ju hamna i ett dödläge. Bådas beteende kan mycket väl vara en försvarsmekanism. 

Det skulle kunna förklara varför hon blev upprörd och sårad och blockerade dig. Hon vill kanske inte riskera att intresset inte är ömsesidigt och reagerar på impuls och blockerar? 

Nu vet jag inte hur gamla ni är, men det låter som att ni båda behöver mogna och ta ansvar för kommunikationen. Sex månader är mycket! Vill du ge det här en ärlig chans tycker jag att du tar upp kontakten med henne igen, ber om ursäkt igen, genuint, förklarar att du har känslor för henne men har varit osäker på om det är besvarat, och frågar om hon vill fördjupa er relation och hur hon i så fall vill att det ska se ut.

Sen förlåt, casual i all ära, men låt inte dina "det passar mig bra just nu" stå ivägen för vad som skulle kunna vara början på resten av ditt liv. 

Lycka till! 

• Motherinlaw
    Anonym (Tröttnade) skrev 2025-03-19 22:44:55 följande:

Hon tröttnade väl. Väldigt trist med killar som ger minsta möjliga insats efter så lång tid.

Tjejer är än värre. 

Sen undrar jag vad de här nya är att blocka någon så fort den inte gör eller agerar som man själv förväntar sig? Jättemärkligt beteende. 
  • Anonym (Love)
    Motherinlaw skrev 2025-03-20 11:50:17 följande:
    Tjejer är än värre. 

Sen undrar jag vad de här nya är att blocka någon så fort den inte gör eller agerar som man själv förväntar sig? Jättemärkligt beteende. 
    Det är lite som att hålla för öronen om man inte får höra det man vill höra.
  • Anonym (Drömmen om en kollega)
    Anonym (Love) skrev 2025-03-20 12:04:08 följande:
    Det är lite som att hålla för öronen om man inte får höra det man vill höra.
    Exakt 
  • Anonym (Jonte)
    Anonym (Två) skrev 2025-03-20 11:43:06 följande:

Det kan ju vara så att ni båda på grund av rädsla för att bli sårade har hållit den andra på en armlängds avstånd, och på så vis hindrat relationen för att utvecklas. Ni kanske behöver tala klarspråk med varandra och se hur det verkligen ligger till? Var inte rädd för att vara först med att lägga korten på bordet. 

För om du inte vill säga att känslor börjar växa fram för att du uppfattar det som att du är den med störst intresse, samtidigt som hon håller avstånd och försöker hålla det chill och inte visa för mycket intresse/låta dig komma till henne för att hon också håller på att få känslor så kommer ni ju hamna i ett dödläge. Bådas beteende kan mycket väl vara en försvarsmekanism. 

Det skulle kunna förklara varför hon blev upprörd och sårad och blockerade dig. Hon vill kanske inte riskera att intresset inte är ömsesidigt och reagerar på impuls och blockerar? 

Nu vet jag inte hur gamla ni är, men det låter som att ni båda behöver mogna och ta ansvar för kommunikationen. Sex månader är mycket! Vill du ge det här en ärlig chans tycker jag att du tar upp kontakten med henne igen, ber om ursäkt igen, genuint, förklarar att du har känslor för henne men har varit osäker på om det är besvarat, och frågar om hon vill fördjupa er relation och hur hon i så fall vill att det ska se ut.

Sen förlåt, casual i all ära, men låt inte dina "det passar mig bra just nu" stå ivägen för vad som skulle kunna vara början på resten av ditt liv. 

Lycka till! 

Tack för ditt svar. Ligger mkt i det du skriver. Vi har lyft frågan litegrann mellan oss ibland. Hon liksom jag har svårt att få känslor men någonting finns så därför har vi valt att ta allt som det kommer. Det har bara flutit på. Hon vet att jag tycker om henne och jag vet att hon tycker om mig. Det finns en attraktion och jag upplever att vi växer i varandras ögon. Ingen av oss har haft som inställning att det ska bli si eller så. Vet inte om det är rätt eller fel att ha den inställningen men hon har ickså varit tydlig med det. Det är det som känns bäst för oss just nu. Sex månader är länge men ändå inte då vi inte dejtat på det sättet. Hon har barn och kan inte ses varannan vecka. Jag jobbar mkt och reser mkt I jobbet. Det är inte tiden sex månader som avgör om man ska bli ihop eller inte. Nästa steg i våran relation är att börja ses mer seriöst och se vad som händer. Inte att sitta och prata om att bli ihop eller inte. Hoppas du förstår hur jag tänker. 
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Love) skrev 2025-03-20 08:46:26 följande:
    Väldigt bra skrivet. Alltför många bra samtal här havererar på grund av bittra eller elaka människor som bara tycks vara ute efter att stärka sitt ego.
Svar på tråden Jag fattar ingenting ?