Inlägg från: Anonym (Anonym2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym2)

Är han trogen?

Det var nog din magkänsla. 
    Den enda som vet om han är trogen och ärlig, är han.
    Familjelivs jury kommer alltid döma dig oavsett vad han gör och avsett vad du gör; det är alltid viktigare att man får vara otrogen ifred, om man är det, än att partnern har rätt att få veta det. Det ljugs rakt upp i ansiktet om man är otrogen, så ett svar kan man inte alltid lita på, jag säger inte att det är så i det här fallet.

• Anonym (Anonym2)
    Zoegazz skrev 2025-03-21 16:14:28 följande:

Håller inte med ovanstående. Risken att du skulle kolla en gång och han oturligt nog just den gången skulle ha fått en nakenbild är minimal. Han kanske inte varit otrogen men han har en olämplig kontakt med henne garanterat. 

Ovanstående?
  • Anonym (Anonym2)
    Zoegazz skrev 2025-03-21 16:14:28 följande:

Håller inte med ovanstående. Risken att du skulle kolla en gång och han oturligt nog just den gången skulle ha fått en nakenbild är minimal. Han kanske inte varit otrogen men han har en olämplig kontakt med henne garanterat. 

Beror ju på vad man lägger i begreppet otrogen.  
  • Anonym (Anonym2)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-21 08:13:18 följande:
    Hade verkligen inte kunna sagt det bättre!

+ svartsjuka är extremt osexigt
    Men att skicka olämpliga bilder är väldigt trevligt?
  • Anonym (Anonym2)
    Lynx123 skrev 2025-03-21 08:05:35 följande:

Det som är verkligt problematiskt är att du gick in i hans telefon. Han ska inte behöva känna att han måste vara öppen med den i din närhet, lika lite som du ska behöva vara öppen med din. Svartsjuka är en oerhört destruktiv kraft i relationer.

Förstår att du har gått igenom jobbiga saker men det får inte gå ut över din nya pojkvän. Kanske dags att sakta ner lite och att försöka bearbeta dina gamla upplevelser? 

Men olämpliga bilder är väldigt bra?
  • Anonym (Anonym2)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-21 18:56:33 följande:
    Nej tack det är väldigt otrevligt så jag klarar mig, anonym2 får skicka till nån annan!
    Jag syftade på att det är "osexigt" med svartsjuka...
  • Anonym (Anonym2)
    Lynx123 skrev 2025-03-21 21:56:34 följande:
    Är det verkligen slutsatsen du drar av mitt inlägg?
    Din åsikt är ju att det är helt ok att skicka olämpliga bilder, men om man får en känsla, magkänslan, och följer den, så är man dålig och svartsjuk.  Det är alltid värre att vara svartsjuk än otrogen. 
  • Anonym (Anonym2)
    Lynx123 skrev 2025-03-21 21:59:00 följande:
    Det låter klokt! Det jag reagerade på var att han är.öppen med sin telefon...det gav mig känslan av att han kanske.känner att han måste - och det är ingen bra grund för tillit.

Förstår att det känns tungt och det är jättebra att du jobbar på det. 
    Inga problem att olämpliga bilder dyker upp i hans telefon? 
  • Anonym (Anonym2)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-03-21 22:58:20 följande:
    Det där bestämmer man i sin relation. Sen ska man givetvis inte snoka utan att ha något att gå på. Då gräver man sin egen grop.
    Ibland får man en magkänsla. Som visar sig stämma. 
  • Anonym (Anonym2)
    Lynx123 skrev 2025-03-22 07:27:29 följande:
    Var exakt skriver jag att det är okej att skicka olämpliga bilder?
    Du skuldbelägger henne för att ha kollat i hans telefon.  Inte ett ord om att där fanns en olämplig bild. Som troligtvis inte var den första.
    Det stora problemet är inte att hon har kollat i hans telefon när hon fick en dålig känsla, magkänsla.  Det stora problemet är vad han verkar hålla på med bakom hennes rygg.  Sjukt.
  • Anonym (Anonym2)
    Lynx123 skrev 2025-03-22 11:34:41 följande:
    Det var inte det jag frågade. Jag undrade var det står i mitt inlägg att det är okej att skicka olämpliga bilder. 

Som svar på din kommentar här så är det olagligt att gå in i andras telefoner. Menar du att man ska ha rätt att begå brott när man har en magkänsla? Att målet helgar medlen? Det får stå för dig i så fall - vi får helt enkelt ha olika åsikter i frågan.

För egen del så tycker jag att TS har hanterat det hela väldigt bra nu. Men det behöver du inte hålla med om, så klart.
    Nej jag tycker du har en konstig åsikt. Att vara otrogen eller hålla på med olämpliga saker skadar partnern  ännu mer än att man inte får vara otrogen ifred.  
    Jag lägger inte mer energi på denna tråd nu- har bättre saker för mig. 
Svar på tråden Är han trogen?