Tips för att kunna acceptera små bröst
För mig tog det istället många år att acceptera mina stora bröst. Jag skämdes mycket över att vara tidigt utvecklad och "först med allt" i puberteten. Jag började redan som fjortonåring spara pengar så jag kunde göra bröstreduktion när jag blev vuxen. Men jag lärde mig älska min kropp, sluta jämföra mig med andra och sluta skämmas. För varför ska man skämmas? Min kropp är frisk, stark och vacker precis som den är. Det är den här genetiken jag föddes med och att försöka kämpa emot den kommer inte göra mig lyckligare. Hade jag gjort bröstreduktion hade det kanske kommit med komplikationer.
Jag läste häromdagen "om du försöker älska dig själv så gör du redan det, du måste bara acceptera kärleken du försöker ge dig själv". Så, om du vill älska din egen kropp måste du sluta jämföra dig med andra, framförallt din killes ex. De är ex av en anledning och du är hans flickvän för att han vill vara med dig. Acceptera att detta är den kropp du fick och den är fantastisk precis som den är och att du förtjänar att älska den precis så.
Lycka till 🌺