Inlägg från: Anonym (Vidsynt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vidsynt)

Jag trivs inte i Sverige

Har du bott i ett annat land? Det har jag, flera av dem utanför Europa.
    Alla länder har för- o nackdelar men självklart  vet man bara fördelarna när man inte bor i landet. 

Jag tror problemet sitter hos dig själv och att du anser att omgivningen är ?ansvarig? för din lycka och ditt mående, ?omgiven av idioter??? med lite individuellt ansvar.
    Du uppvisar flyktbeteende genom att projicera problemet på något du anser dig inte kunna påverka och kontrollera, dvs omständigheter och omgivning.

Tror du att du kan hitta ett land med ?likasinnade?, vilket land tror du det är i så fall? Och där är människor inte falska och ?fejk ler?? Jag känner inte igen den beskrivningen av mitt umgänge och omgivning, vare sig i Sverige eller i de länder jag bott?.. OK, kanske lite mer fejkleende i vissa l?nder för man är mer ?översvallande? än i Sverige. Det är ju en del av det ?sociala? umgänget, en del kanske dessutom menar det o är mer expressiva. Men du menar att det inte finns utanför Sverige? 

Samtliga EU-länder kan du flytta till redan idag då vi har fri rörlighet?.. just saying, så hur handlingskraftig är du själv? Ta ansvar för din egen lycka och om Europa inte ?duger?, sök visum och jobb snarast o bli en invandrare i ditt nya land ❤️

Svar på tråden Jag trivs inte i Sverige