Porr otrohet?
Anonym (torr) skrev 2025-04-06 22:53:19 följande:
Samma med många våldsfilmer, där de slår sönder o samman nån. Hur kan man veta att det inte är på riktigt? Finns många sadister som gillar detta och många är utsatta och behöver pengar. Sen är de uppsminkade efteråt och döljer sina slag säkert. Ingen som rikgit vet men jag konsumerar då inte våldsfilmer heller för den delen. Sen visst stora hollyhwood filmer kanske de har 100 kontroll på sånt. Anonym (torr) skrev 2025-04-07 00:00:40 följande:
Problemet är att man kan inte veta det alltid. Den ena kan vara naturligt dominant, den andra kan vara konflikträdd o undergiven, men relationen kan ändå vara stabil. När den undergivne inte vill vågar den kanske inte säga ifrån för att riskera gAnonym (torr) skrev 2025-04-06 23:04:35 följande:
5-8 % är sadister sägs det, alltså de njuter av att se andra lida. Tänk dig själv då mindre kontrollerade film produktioner med våldsamma inslag, här och där är det sadister som regisserar och som skådespelar. Vet inte vilka filmer som har äkta våld i sig.öra den andre besviken. Är det våldtäkt då?
Nej, det är inte våldtäkt om man inte anses kunna veta eller förstå att den andre inte vill. Om du googlar ordet våldtäkt och läser på om den juridiska innebörden så förstår du nog. Du beskriver ett hypotetiskt scenario som möjligen skulle kunna inträffa. Man kan alltid dra saker till sin spets. Ens partner kan ju ha fått en stroke och drabbats av afasi som gör att hen säger ja fast hen menar nej och man kan ju aldrig veta säkert att det inte är så och alltså kan man aldrig lita på sin partner när denne säger ja till sex? Eller? I teorin möjligen. Men jag tycker nog att man bör försöka hålla sig till någorlunda realistiska föreställningar om hur saker och ting fungerar. Annars tror jag att livet blir väldigt jobbigt på många sätt. Om man på allvar är orolig för att våldta sin partner under de premisser du beskriver så bör man kanske överväga terapi?
Anonym (torr) skrev 2025-04-06 23:38:57 följande:
Det är ju precis det jag skrivit, man är rädd för att säga ifrån, också knycker du det från mig. Känns som härskartekink.Tråkigt.Jag tycker att du ska lägga av med att trakassera folk.
Anonym (torr) skrev 2025-04-06 23:04:35 följande:
5-8 % är sadister sägs det, alltså de njuter av att se andra lida. Tänk dig själv då mindre kontrollerade film produktioner med våldsamma inslag, här och där är det sadister som regisserar och som skådespelar. Vet inte vilka filmer som har äkta våld i sig.I portfilmer kan nog sadistiska inslag förekomma. Känns mer troligt än att det skulle förekoma på Netflix eller på bioduken.
Själv gillar jag inte filmer som innehåller våld i den utsträckning du beskriver heller. Jag ser inte varför det är nödvändigt. En historia går att berätta utan en massa utdragna scener med brutalt våld. Det finns ju massor av filmer som handlar om krig till exempel, där man inte visar själva avrättningar i bild.