Inlägg från: Anonym (Sand i munnen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sand i munnen)

Porr otrohet?

Det är många som frågar sig hur män/kvinnor kan tända på porr när man vet att porrindustrin är så pass rutten och att människor utnyttjas och far illa. Själv är jag medveten om detta men tittar ändå på porr för att tillfredsställa mig själv. Inte mycket, men jag gör det. Jag äter även kött trots att köttindustrin är vidrig. Jag köper Coca-Cola till mina barn trots att jag inte vill. Jag borde stå utanför Rysslands ambassad och skrika mig hes. Men jag reser mig och erbjuder min plats till äldre och gravida på tunnelbanan. Tyvärr en av få, då alla andra tittar i sina mobiler. Jag tar inte droger för jag vill inte stödja barnkartellerna. Jag tränar andras barn i basket. Vi är inga helgon och vissa handlingar faller oss naturligt, andra inte. Vår bakgrund och erfarenheter formar oss och våra val. Hade någon i min närhet drabbats av porrindustrin hade jag kanske inte konsumerat porr, men fortfarande ätit kött. Förhoppningsvis överväger våra goda handlingar och val över de dåliga valen.

Och slutligen, nej. Porr är inte otrohet. Bara ett symtom för dålig fantasi.

• Anonym (Sand i munnen)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-10 18:22:54 följande:
    Och hur menar du att dessa produktioner är annorlunda? Köpt sex är inte samtycke liksom. Däremot finns det trevligare sätt att behandla djur på. 
    Så Fair trade är bara fejk menar du? Vi är nog eniga i att porrindustrin inte borde excitera. Men nu gör den det och människor utnyttjas. Om då någon slår ett slag för de utsatta med bättre villkor, ersättning, trygghet eller vad det nu kan vara, så är väl det bättre? Läste nyligen om volontärer i Köpenhamn som erbjöd trygga skåpbilar för prostituerade , istället för att de skulle sälja sex på otrygga platser. Är det en dålig insats menar du? Åk gärna dit å berätta det för de prostituerade isf.
  • Anonym (Sand i munnen)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-17 00:43:56 följande:

Lösningen är ju att människor inte köper sex alls? Det är det som är problemet, att folk köper sex, som den andra inte tycker om. Skulle du helst vilja bli lagligt våldtagen på en plats Du vet att gärningsmannen inte kommer slå ihjäl dig eller skulle du hellre vilja ha detta ovisst? 

Jag tänker att en minoritet vill bli våldtagna oavsett 

Grattis, du tillhör en minoritet som tror att världen är svart eller vit. Jag avundas dig som slipper se allt i en gråskala. Nästa gång tar jag det blå pillret!
  • Anonym (Sand i munnen)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-17 23:29:01 följande:
    Jag ser verkligen inte världen svart eller vit. Däremot är samtycke viktigt. Sex utan samtycke är våldtäkt. Köpt samtycke är inte samtycke. 
    Jo, du har en svart/vit inställning. Vi andra ser det i dina svar, om du inte ser det så beror det på att du inte vill uppfattas så. Du har helt rätt i att utan samtycke är sex ett övergrepp. Men du vill också få det till att all porr är övergrepp, pga att det underförstått är utan samtycke. Generellt sett är all film skådespel, så även porr. Så när rörmokaren rycker upp i lägenheten hos en unga tjejen är ingen av dem kåta på riktigt. Förmodligen har båda skådisarna tekniker för att kunna stänga av sina känslor men ändå kunna prestera sexuellt. Sen går var och en hem till sitt och umgås med sina respektive familjer. Det är ett skådespel men knappast ett övergrepp. 
  • Anonym (Sand i munnen)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-18 17:46:21 följande:
    Men du vet inte något om dessa porrskådespelare. Hemmaporren vet du inte om någon vill att du ska se på.. 
    Nix, jag vet inget om porrskådisarna annat än att de är skådespelare. Hemmaporren är en egen genre, med allt från skådespel till otillåten filmning eller spridning. Eftersom genren blivit så stor är det svårt att avgöra vad som är skådespel och rena övergrepp. Själv tänder jag inte på den senare och undviker den om det känns fel, då den är direkt avtändande. Men fortsätt gärna din kamp mot väderkvarnarna. 
  • Anonym (Sand i munnen)
    Anonym (Troru) skrev 2025-04-18 19:53:33 följande:

Tror du på det där själv? Hur har du fått för dig att hemmaporr = nån som smygfilmat och lagt ut mot nån annans vilja?

Börja med att förankra dig i verkligheten, skaffa dig ett login på Reddit och engagera dig i nån av sällskapslekarna på 18+delen t ex r/TributeMe

Eller så låter du bli att försöka förbjuda sånt du inte begriper dig på.

Eller så kan alla leka din lek och finna njutning i det istället för att ägna sig åt kladdiga begär med könet. Jag ogillar ananas på pizza, sverigedemokrater och rysk propaganda - där kan vi snacka riktigt onda och destruktiva grejer. Förbjud rakt av så blir jag våt.

Instämmer i allt bortsett från pizzan. Jag börjar fan gilla ananas på pizza igen.
  • Anonym (Sand i munnen)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-19 09:17:04 följande:

Du vet inte vad som är övergrepp och det är ju problemet. 

Vill du gå till ditt jobb varje dag? Antagligen inte? lär inte vara så för en porrskådis heller. Sex har man enbart vid lust och inte ett anställningsavtal. 

Ja men goddag yxskaft. Nu hamnade vi här igen. Du kan inte utgå ifrån att alla känner precis som du. Det är väl nedvärderande om någonting. Du kan säga vad du tycker är känns bra el dåligt för dig. Men inte vad som är bra eller dåligt för mig att känna. 

Du har helt rätt i att det är svårt att veta vad som är övergrepp och inte. Osäker på vad jag sagt som får dig att tro något annat. Men det är en underhållningsbransch som snabbt anpassar sig och med det så blir det i slutänden skådespeleri.

Till exempel så finns det filmer på kvinnor som betalar sina matleveranser med sex. I och med att dessa filmas så känns det ju direkt som ett skådespeleri. Ska det förbjudas och hur ska det förbjudas tänker du? Är det jag som tittar på filmen, de som distribuerar, de som skådespelar, de som levererar bredbandet som begår brott?

Nu vill jag bara tillägga att jag själv inte går igång på just matleveranser.

• Anonym (Sand i munnen)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-19 13:02:58 följande:
    Du kommer inte att förstå. 
    Ha. Kastar du in handduken?
  • Anonym (Sand i munnen)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-19 23:33:04 följande:
    Verkligen inte 

Ok, inledande frågan var om porr är otrohet. Omöjligt att svara på då det är upp till var och en hur de känner. 

Längre ner så kommer ditt påstående, att det är lite skitsamma om man tycker att porr är otrohet, då det handlar om att människor utnyttjas. Ja, människor utnyttjas å de grövsta i porrbranschen men det är framförallt en underhållningsbransch med skådespelare.

Sen kommer slutklämmen att all sex ska vara i samtycke. Enligt lag så ska det mycket riktigt vara så mellan de som har sex. Då motiverar du att all porr ska förbjudas då det är omöjligt att veta om det är ett samtycke eller ej. Här börjar jag ana religösa motiv. Är du jehovas?

• Anonym (Sand i munnen)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-20 08:32:12 följande:
    Nej jag har ingen frireligiös koppling? Jag uppskattar bara inte att man använder andra människor för sin egna njutnings skull. 
    Som skådespelare? 
Svar på tråden Porr otrohet?