Inlägg från: Anonym (Man kan säga nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man kan säga nej)

Porr otrohet?

Anonym (Wow) skrev 2025-04-19 17:04:18 följande:
    Tycker du det är okej att gå till prostituerade också? 
    Inte i Sverige eftersom det är emot lagen. Men jag har inga globala moraliska betänkligheter, utan om det är lagligt och kvinnan inte tvingas till det så är det ett val man gör. Både som prostituerad och torsk.
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-19 21:47:57 följande:
    Det här är ju anledning till att vi ser detta så olika. Vi har inte samma värderingar alls. Och det går inte att diskutera fri vilja och tvång på detta? när det handlar om sexuellt traumatiserade kvinnor eller fattiga kvinnor så kan man inte tala om fri vilja?
    Skillnaden mellan fattiga män och fattiga kvinnor är att kvinnor har reservplanen att prostituera sig. Om dom inte vill det så har dom precis samma möjligheter som en fattig man.
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-20 00:44:27 följande:
    En fattig kvinna med typ tio barn och ensamstående kan inte göra som en fattig man? Tittar man på andra länder så skickar man iväg sina döttrar för prostitution och hon ska försörja resten av familjen. Sedan handlar inte detta enbart om fattigdom?

Varför vill man som man köpa sex för? Vad är det härliga med att gå på massage och ligga med massören mot betalning??
    Och du tog exemplet en ensamstående 10-barnsmor som skickar iväg sina barn till prostitution? Något dramatiskt i överkant och inte vad jag menade.
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-20 07:25:08 följande:

Nu var det inte det jag menade?

En 10 barns mamma som är ensamstående som är prostituerad för att försörja sina barn?

sedan har man i fattiga länder kvinnor som får flytta iväg till en större stad för att försörja resten av familjen genom prostitution?

Vilka tror du jobbar med detta egentligen då? 

Det här är inget yrke någon faktiskt väljer. Lite som att du inte ser massa välutbildade, välavlönade personer som vill bli surrogatmödrar. Så varför väljer enbart fattiga personer en sådan sak?? Det är liksom inte massa välutbildade kvinnor i England som typ älskar att vara gravida. 

Jag tror att det är kvinnor som vill tjäna enkla och snabba pengar. Jag tror självklart att det är kvinnor som har det tufft på olika sätt många gånger, men om dom inte vill sälja sex så kan dom alltid göra som män i samma situation, kämpa på andra sätt. 

När det kommer till Only fans tex så tror jag mer att det handlar om girighet och man ser hur mycket pengar man kan få in på ett enkelt sätt. Jag anser att båda dessa är en form av prostitution. 

Anonym (Wow) skrev 2025-04-20 08:08:55 följande:
    Du tycker att det är jämförbart att kvinnorna bara kan kämpa som männen? Det är fel att uttnyttja kvinnor? män i deras situation jobbar ju typ på foodora eller något. slavkontrakt men dom blir åtminstone inte fysiskt skadade varje arbetspass. 
    Du vill gärna vrida diskussionen till dom mest utsatta i samhället. Jag tror att prostitution sträcker sig längre än så pga av dom snabba enkla pengarna.

Men vi kör på ditt spår med dom mest utsatta, varför kan inte kvinnan i så fall välja att arbeta på Foodora? 
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-20 08:25:14 följande:

Och du tror att psykiskt stabila skulle välja detta sätt för snabba pengar? 

Du har inga heltidsprostituerade som vill detta. Inga som jobbar på bordell gör detta som en stor dröm och sitt första val. 

När det kommer till foodora kan det ju handla om könsroller, men dessa män är nog inte ensamstående med barn att försörja. Kvinnor har andra förutsättningar. Typ vissa kvinnor tar ju emot männen hemma hos sig när barnen sover på kvällen? det funkar helt enkelt inte att köra foodora så många timmar som skulle krävas. 

Nu har du ställt många frågor till mig, så nu vill jag fråga dig. Tråden handlar om porr och då undrar jag vilken typ av kvinnor du som grupp mest tror representerar kvinnorna som finns på Only fans?

Grupp 1: Ensamstående 10-barnsmammor som hellre hade tagit jobb på Foodora för att överleva men inte fått jobb där?

Grupp 2: Unga kvinnor som vill tjäna enkla pengar eftersom dom förförs av konsumtionssamhället och dess lyx och flärd?

Anonym (Wow) skrev 2025-04-20 22:04:38 följande:
    Har du läst min frågeställning? Diskussionen är inte om det är otrohet utan hur man kan se det största problemet med porr att ens partner tittar på någon annan. Varit mycket tydlig med att porren är problematisk på samma sätt som prostitution. Så detta handlar om värderingar. 
    Svara gärna på mitt inlägg #181
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-20 23:45:03 följande:
    Så du ska förvanska det jag säger lite till? Tjejer som vill ha lyx och därför säljer sig på olika sätt är sällan tjejer från en trygg och stabil uppväxt. då finns det psykologiska förklaringar och det utnyttjar man inte 
    Jag förvanskar inget. Antalet kvinnor som säljer sexuella tjänster mot betalning via Only fans har gått i taket. Menar du att det är synd om alla dom som väljer att vara med där?
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-21 00:22:49 följande:

Om en stor andel av dessa har ekonomiska bekymmer, har funktionsnedsättningar m.m så är det självklart ett stort problem. 

Har haft en ytlig bekant med flera diagnoser som gjort dom allra mest sexuellt gränslösa sakerna i sociala medier, när hon blev 20 flyttade hon utomlands och jobbade på bordell. Hon pratade jämt om hur fantastiskt hennes liv va. Hon syntes mycket på tv och sånt. Kom fram många år senare hur skadad hon blivit av det? men hon försvarade sig i många år offentligt, hon har massa svårigheter i grunden Och eftersom hon va myndig kunde hennes föräldrar inte göra något. Hon är inte unik i detta? men hon flashade gärna med dyra handväskor, men hon fattade helt enkelt inte bättre? idag klarar hon inte av någonting, hon är riktigt skadad av alla män?

Alla sk sugardaddys då? Unga friska kvinnor som hänger med gubbar för att bekosta en flådig livsstil? 

Är det verkligen synd om alla i din värld?

Anonym (Wow) skrev 2025-04-21 00:32:44 följande:

Det finns inga suggardaddys i Sverige, men unga trasiga tjejer kan tro detta och blir väldigt skadade på kuppen. 

Det är synd om personer som utsätts för sexuellt våld, vilket detta är. 

Det är samtidigt synd om dom torskar som inte fattar hur dom skadar andra människor? 

Du lever i en mer dramatisk värld än jag. I min värld finns det absolut tjejer som har en grundtrygghet och en ok uppväxt, men som är sugen på snabba pengar eftersom en lyxig livsstil med märkeskläder etc lockar.

Det krävs inget kämpande med studier eller jobb, det går snabbt och ger stora pengar.
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-21 00:32:44 följande:

Det finns inga suggardaddys i Sverige, men unga trasiga tjejer kan tro detta och blir väldigt skadade på kuppen. 

Det är synd om personer som utsätts för sexuellt våld, vilket detta är. 

Det är samtidigt synd om dom torskar som inte fattar hur dom skadar andra människor? 

Du har fel, dom finns. Det finns tom specialgrupper inom polisen som arbetar med just denna verksamhet, alltså unga tjejer som på olika sätt sällskapar äldre män i utbyte mot prylar och pengar.
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-21 09:17:07 följande:
    Och dessa personer som jobbar med detta i Sverige säger just att det inte är sugardejting, det marknadsförs på det sättet. Att om du fikar med en man så kommer du få saker, pengar m,m

Problemet är att dom inte nöjer sig med att fika, dom ska ligga. 
    Du är så definitiv och generaliserar i svepande termer. Själv tror jag det förekommer alla möjliga varianter av sugardejting.
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-21 15:15:37 följande:
    Ja. Men inte i Sverige?. 
    Jo, det förekommer även i Sverige.
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-21 17:31:49 följande:
    Polisen skulle säga emot dig? det förekommer fysiska inslag, sedan om det är att runka av någon till att utsätta personen för grov sexuell förnedring där har du nyanserna? men det förekommer inte massa kvinnor som bara över ett glas vin enbart får massa handväskor och resor betalade utan fysisk beröring. 
    Det vanliga är troligtvis att det förekommer fysisk beröring ja. I utbyte mot saker eller pengar. 

Många drivs av en slags kontrollerande tanke som bygger på att man är unik och fullkomlig. Så funkar det inte.

Om jag tex varit tillsammans med en tjej med små tuttar har jag ibland fantiserat om tjejer med stora. Men även tvärtom. Fantasier är just fantasier och ska man som partner in och kontrollera detta så är man nog farligt ute.

Dom flesta kommer ibland låta tankarna och fantasierna fladdra iväg. Kanske en kollega, en snygg tjej på stan etc

Att vara trogen innebär inte att man slutar fantisera, det bygger på att man är trogen och inte agerar på denna känsla.

Kvinnor har ett större behov än män av att vara unika och fina. Det rimmar dåligt med att man runkar till andra snygga kvinnor.

Anonym (Wow) skrev 2025-04-26 12:15:55 följande:
    Du kan fortfarande runka till andra snygga kvinnor utan att titta på porr?. 
    Jag kan fantisera om snygga kvinnor, oftast i min närhet, eller titta på porr. Båda fungerar.
Svar på tråden Porr otrohet?