Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Alla mot en

Anonym (Utpekad) skrev 2025-04-08 16:07:40 följande:
    Förvånar mig inte det minsta. Vi tror att vi är jämnställda men tyvärr så är det ju inte alls så.

Jag känner inte att jag behöver bli omtyckt av alla (har väl stålsatt mig då ingen verkar göra det) men att bli det av sin egen familj vore ju trevligt. Eller av någon överhuvudtaget.
    Anonym (UT) skrev 2025-04-08 15:45:06 följande:

Gällande exemplet med pizzauppskärningen så kan du upplysa dom (lugnt) att det inte är något fel med det jag säger och om de inte har något snällt att säga så kan de vara tysta i stället. Öppnar någon munnen så kan du spänna blicken i dom. Om nödvändigt så kan du fråga dom  om det var snällt sagt?

Börja aldrig försvara dig själv. Rikta saken till dom det hör hemma hos i stället. Använd alltså inte ord som att "men jag är inte" 

Angående pizzan så tycker jag inte att jag var det minsta otrevlig. På en pizzeria så skär man ju pizzan i åtta delar, inte fyra. Om mannen hade skurit den i fyra så hade inte alla kunnat smaka på pizzan vilket vi kunde när den var i åtta delar. Det jag sa är fullt logiskt och jag var inte otrevlig när jag sa det men ändå så blev det tjafs och jag fick sätta mig till bords och känna mig liten och ledsen inombords när jag bara hade försökt göra det bra för alla. Sen när jag inte deltog i samtalet under lunchen så började dom hoppa på mig för att jag "tjurade" och inte pratade och så gjorde dom en grej av det istället.

Har du ork att förklara lite mer hur du menar med att jag inte ska försvara mig själv? Hänger inte med riktigt i det.
    Kanske dags att sluta tänka på andra konstant och borja ta mer plats själv. Nästa gång det blir tal om pizza säg att du vill ha en egen pizza (och se till att det blir så), och säg till de andra att de får dela sina bäst de vill, for det de gillade inte din åsikt sist.
Svar på tråden Alla mot en