Anonym (Zannie) skrev 2025-04-12 16:07:30 följande:
Men oj, hade ingen aning om att man kunde få framfall av kronisk förstoppning innan man ens gått igenom puberteten? Jag är chockad milt sagt. Jag trodde man endast fick det pga diverse förlossningsskador. Vad har du fått för hjälp? Jag hoppas verkligen att du fått hjälp och att allt är bra med dig idag. Men ja, annars förstår jag det där om att inte vilja gå och göra number 2 hemma hos andra eller särskilt i skolan eller på jobbet. Jag är likadan, jag vägrar haha! Ha det gott!
Är du tjej eller kille? Jag har vetat om det sen dess men är ju för att jag blev drabbad. Hade jag inte fått det, så hade jag tänkt som du förmodligen. vanligare hos tjejer, vet inte om det förekommer hos killar. Har inte fått hjälp av vården förutom att jag tömmer tarmen med klyx. ibland bara vatten. Svårt att bli helt ren och känna att man tömt tarmen. Påverkat mitt liv väldigt negativt ? inte vågat skaffa partner då jag är rädd att han ska tycka jag är osexig eller konstig. Inte vågat skaffa barn då jag hört att det kan förvärra allt? måste alltid ha tillgång till toan och gör endast nr 2 hemma