Anonym (E) skrev 2025-04-12 19:51:02 följande:
Är du tjej eller kille? Jag har vetat om det sen dess men är ju för att jag blev drabbad. Hade jag inte fått det, så hade jag tänkt som du förmodligen. vanligare hos tjejer, vet inte om det förekommer hos killar. Har inte fått hjälp av vården förutom att jag tömmer tarmen med klyx. ibland bara vatten. Svårt att bli helt ren och känna att man tömt tarmen. Påverkat mitt liv väldigt negativt ? inte vågat skaffa partner då jag är rädd att han ska tycka jag är osexig eller konstig. Inte vågat skaffa barn då jag hört att det kan förvärra allt? måste alltid ha tillgång till toan och gör endast nr 2 hemma
Men usch vad jobbigt, blir riktigt ledsen för din skull. Jag är kvinna och har fött två barn.
Men det är viktigt att du söker hjälp, så där behöver du inte alls ha det. Det går visst att fixa, jag lovar. Jag bor inte i Sverige längre utan i usa och här hade de fixat det på en gång. Vad jag fattat det som så är sjukvården i Sverige lite mager numera och de är ovilliga att göra ett skit men nu står du på dig och kräver hjälp. Du ska inte behöva leva på det här sättet. Visst, inget är garanterat och det kan komma tillbaka och man får göra om det, men att inte göra något alls är inget alternativ och sen lida i det tysta och inte våga leva sitt liv fullt ut är oacceptabelt.
Ta hand om dig min vän, var din egna advokat. Du är värd bättre än denna självisolation. Man lever bara en gång.