Inlägg från: Jesper f |Visa alla inlägg
  • Jesper f

Låt gravida gå före!

Generellt håller jag komplett med dig, men det kan finnas andra människor som av tex olika sjuklighet också har behov av en Toalett snabbt. Det syns liksom inte på dem, och inte säkert de vill behöva förklara det i en toalettkö som de ändå står i kö för att använda. Så det behöver inte bara vara allmän "ohövlighet". 

Jag kan ta mig själv som exempel, jag är smärtinvalid och har svårt att stå både pga smärta, men även balans problem sen jag haft stroke. Men är ännu ganska långt från pensionär. Inget av det syns på mig, men skulle exemplet i kollektivtrafik uppstå, jag skulle absolut vara observant och hoppas att det finns en "friskare" medressenär som kan tänka sig stå, men om inte så ställer jag mig naturligtvis givetvis och erbjuder min plats om jag ser en gravid kvinna. Jag förstår - även om jag inte kan genomgå en graviditet själv - att det kan vara resor värre än det jag har ändå, och även om jobbigt för kroppen dör jag inte av att stå. Men det finns skalor i allt här i livet tänker jag. 

Svar på tråden Låt gravida gå före!