Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Låt gravida gå före!

Ts är bevisligen är gravidzilla, värsta sorten som finns, sen när barnet kommer så kretsar hela världen kring hen, på restauranger ska andra anpassa sig och acceptera spring och skrik, jag hade en sån kompis, vi slutade umgås även fast vi hade barn i samma ålder, hon var den sorts person som har ringklocka på barnvagnen och plingar på trottoaren.

Jag har fött 3 barn och har väl slarvat med knipövningarna, när jag behöver kissa så kan det ibland vara väldigt bråttom, om jag är person 2 i kön och tror att jag snart ska få gå in så kommer jag säkerligen pissa på mig ifall någon släpper fram en gravid kvinna som inte ens har bett om det. Jag hade blivit skitförbannad! Barn som står men benen i kors och kniper kan jag släppa fram utan att jag behöver fråga om det behövs, men en vuxen människa får faktiskt öppna munnen om det är så bråttom 

• Anonym (E)
    Anonym (qwerty) skrev 2025-04-17 00:03:07 följande:

Har jag inte extremt bråttom så låter jag barn, äldre och höggravida gå för mig i kön. Det är folkvett. Oavsett om det är toa eller kassan på ica.

Allvarligt, ska man gå före i kön på Ica bara för attman är gravid? Var bland det dummaste jag läst, visst har man ögon i nacken och ser att magen kämpar för att stå så kan man släppa före om det handlar om ett par varor. Sen är det inte ok att släppa före folk så att andrablir lidande, du kan alltså släppa fram den som är bakom dig framför dig själv, men att flytta fram någon som är längre bak än så är jävligt respektlöst emot de som står emellan er.
Svar på tråden Låt gravida gå före!