Inlägg från: Anonym (Ann) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ann)

Låt gravida gå före!

Anonym (Gravid) skrev 2025-04-17 08:20:22 följande:
    Jag ser inte varför någon som inte är gravid är Så akut av toabesök att denne inte kan släppa förbi gravida. Bara ren tjurighet från den personen isåfall.
    Det säger bara något om din okunnighet. Jag led en period av nyckelhålsinkontinens, man blir mer och mer nödig ju närmare hemmet/toan man närmar sig för att vara jättekissnödig när man nästan är där. En toakö är hemskt att vara i då och det har hänt att jag inte kunnat hålla mig. Och många gånger är det som jag behövt tigga och böna för att få gå först. Det finns många andra som lider av andra former av överaktiv blåsa. Samt många som lider av tarmproblem och riskerar diarreé i byxorna. Att du är okunnig motiverar inte att du ska få gå först. Snarare borde du få vänta extra länge.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Köl) skrev 2025-04-17 15:20:55 följande:

Jag tycker inte att gravida per automatik ska gå före i kön.
    Men ,alltså, hur socialt inkompetenta och avvikande är vissa här rgentligen? Att BE om att få gå före är ingenting någon med en gnutta hyfs och uppfostran gör.

Vad menar du? Om jag håller på att kissa på mig så är det klart jag ber om att få gå före. Och säger de nej är jag förmodligen så ofin att jag tränger mig före ändå om jag kan.
  • Anonym (Ann)

Vilken sanslös diskussion. Man har inte rätt per se att gå före bara för att man är gravid.  Däremot hör det till hyfs att släppa någon före som verkligen behöver det, som antingen är jättenödig eller av fysiska skäl kan va det svårt att stå i kö, tex vissa äldre.  Jag släpper gärna förbi någon som behöver men om jag själv är orolig över att jag faktiskt kommer att kissa på mig så ber jag om att få gå före. I värsta fall går jag helt enkelt förbi kön om det är panikkris. Det är inte ofta men det händer.  Vad är problemet med att man köar som vanligt men ber om att få gå före vid behov oavsett om man är gravid eller inte? 

Svar på tråden Låt gravida gå före!