• Anonym (SEO)

Ge mig tips på bra jobb hemifrån, alternativt "lättare" arbete på kontor

Anonym (Kanske) skrev 2025-04-21 22:01:10 följande:
    Ge mig tips på bra jobb hemifrån, alternativt "lättare" arbete på kontor

Det finns massor av jobb du kan göra hemifrån. Majoriteten är dock inga fasta anställningar och ger ingen timlön utan är provisionsbaserade. Och lönerna är ofta väldigt låga. Några exempel är:

- Skriva seo-optimerade artiklar
    - Utföra telefonintervjuer
    - Jobba som chattagent
    - Jobba med kundtjänst (vanlig)
    - Jobba med kundtjänst (säljande)
    - Mötesbokare
    - Säljare
    - Diverse IT jobb
    - Djurpassare
    - Uberförare 
    - Foodora leverantör

Dom sistnämnda gör du ju inte hemifrån, men är enkla och ger mer frihet.. 

Inte SEO, eller iaf snart inte längre. Fler och fler SEO-artiklar tar AI över. 
  • Anonym (SEO)
    Anonym (123) skrev 2025-04-22 22:03:56 följande:

Eller skulle det funka att jobba som typ bibliotikarie eller receptionist (på kontor, inte hotell)? Det är visserligen 100% på plats skulle jag tro, men kanske inte så stressiga.

Många tänker att bibliotek är rofyllt och skönt men det är inte sanningen längre på de allra flesta biblioteken. Det är "öppet för alla" vilket gör att många ser det just så.

Ungdomsgård, bråk, ja till och med knarkaffärer har jag hört folk försöka göra upp om på biblioteket. Bor i en medelstor kommun och känner en som jobbar på centralbiblioteket. Hon sa en gång att folk skulle bli förvånade om de visste hur ofta de fick ringa dit polisen, både akut och mindre akut. 

Det är enormt mycket mer jobb än att göra bokuppsättningar och lalla runt i ergonomiska skodon som de flesta tror de bara gör.  Skulle inte säga att biblioteket är en plats för TS. Inte ens ett skolbibliotek. 
Svar på tråden Ge mig tips på bra jobb hemifrån, alternativt "lättare" arbete på kontor