Kommer jag någonsin kunna bli kär/förälskad igen eller har jag gett upp kärleken?
Jo då, det går alldeles utmärkt att "ge upp" kärleken. Och man kan lära sig att kontrollera sina känslor eller helt enkelt som i mitt fall. Noll intresse av män på ett romantiskt sätt. För sig umgås jag inte heller i miljöer som jag vet är typiska för män. Gym, krogen etc.
Som introvert har man inga större problem med att hålla sig undan just dom miljöerna. Jag har bestämt att jag inte ska bli kär i någon man. Jämför jag för 7 år sedan jämfört med nu. Är det inga större problem. Då hatet och kvinnoföraktet ökat markant i samhället. Men överlag har jag varken något sug eller ork efter det. Det intresserar mig helt enkelt inte längre.
För övrigt tycker jag ditt inlägg, demonstrerar utmärkt att känslor inte är drivet av kön. Utan vilken typ av personlighet/person man är. Annars hör man alltid att kvinnor är så känslostyrda. Kanske det, men jag är inte en av dessa kvinnor i alla fall.
Om du fortfarande vill bli kär och har ett intresse, så har du ju inte gett upp. Gör det som känns rätt.
Hur många av desss styrs in av sin man? Det blir tillsagda och får göra och hålla med mannen i allt.
Eftersom det är han som betalar det mesta i denna typiska form av relation. Så vill i alla fall inte jag leva mitt liv.