Inlägg från: Snälla Killen |Visa alla inlägg
  • Snälla Killen

Nätdejting omöjligt?

Jag brukar alltid hitta någon oavsett sida jag har varit inne på. 

Sedan får man vara tålmodig eftersom att för varje kvinna som finns på dessa sidor, så finns det MINST 100+ killar som redan försöker tävla om hennes uppmärksamhet. Men i regel är det inga problem att finna någon intressant inom en månad eller två.

Jag har lärt mig att humor och att säga något oförväntat  brukar leda till framgång. 

Sen när man kommer till stadiet där man får möjlighet att visa bilder på sitt fula tryne, så är de fast och resten sköter sig självt 😄

Snäll? Definiera snälla...
  • Snälla Killen
    Anonym (hw) skrev 2025-05-04 22:10:14 följande:
    Vad menar du med "när man kommer till stadiet där man visar bilder"? Bilderna ser man ju direkt.
    Beror ju såklart vilken typ av sida man är inne på... 🙃

Fråga inte efter saker du inte vill ha svar på 😉
  • Snälla Killen
    Anonym (Malin) skrev 2025-05-04 23:29:08 följande:
    Självklart inte! Men man märker att en del män är ute efter det. Och en del genomskådar man med en gång och en del inte förrän lite senare. 
    Det jag ville få fram var att även om 20% av killarna får väldigt många matchningar/dejter, så finns det fortfarande chans för de andra att träffa en kvinna att ha ett seriöst förhållande med. (eftersom de 20% är oseriösa och ändå inte inleder några förhållanden) 
    Håller helt med! Mycket lättare att dejta öga mot öga, istället för att låta sig bli ignorerad på nätet...
  • Snälla Killen
    Anonym (hw) skrev 2025-05-11 12:31:36 följande:
    Vi pratar om dejtingsajter.
    Ja, precis 🙂
  • Snälla Killen
    Anonym (hw) skrev 2025-05-11 14:53:19 följande:
    Ja precis. Och där har man bilder i sin profil. Därför undrade jag vad du menar med "när man kommer till stadiet att man visar bilder".
    Njae, jag har t ex inte Facebook, Instagram, X osv... För jag tycker inte om själva grundidén med att jag ska behöva lägga ut hela mitt privatliv till företag, som bevisligen ej hanterar den informationen på korrekt sätt.

Jag är inne på mer privata dejtingsidor och där är privatlivet den viktigaste faktorn.

Just därför blir det utbyte av bilder i ett senare skede. För ärligt talat...

Det viktigaste är ju faktiskt att få känslan av att människan på andra sidan linan ens är vettig till att börja med 🙂

Jag är iaf av den åsikten att en tjej kan vara hur snygg som helst, men är hon ett pucko, så finner jag inte henne attraktiv,  oavsett vad.
  • Snälla Killen
    Anonym (hw) skrev 2025-05-11 15:18:34 följande:
    Än en gång så pratar vi om dejtingsajter, inte FB, IG och X. Och vad privata dejtungsidor är vet jag inte ens. Men okej, du är inne på sajter där folk inte visar bilder, då vet jag. Tror nog dock att du kan räkna med att de flesta singlar hänger på Tinder, Match etc.
    Tinder, Match osv är ju en del av Fejjan, X, Instagram osv...

Så nej, jag undviker de plattformarna 🙂

Victoria Milan och en massa andra dyra sidor (gratis för kvinnor men dyrt för män) använder dessutom chat bottar, vilket jag egentligen anser borde betraktas som bedrägeri, men är lagligt än idag...

Dejting-världen online är så extremt skev, så det bästa är sidor som erbjuder integritet och en simpel kommunikationsplattform. 

Tinder och många mainstream-appar är så extremt ytliga dessutom 🙂
  • Snälla Killen
    Anonym (Been there, done that...) skrev 2025-05-13 20:59:42 följande:

Vet inte hur dejtingmarknaden ser ut idag men det låter som om den blivit snabbare och betydligt ytligare än förr.
    Träffade min särbo för snart 11 år sedan på Happy Pancake. 
    Vi skrev läääänge innan vi träffades, hon var nära på att ge upp.Tog även minst sex månader innan hon fick träffa min son.
    Skrivandet gick hur bra som helst och när vi väl träffades klickade det på riktigt - direkt!
    Vi har haft alla dessa år utan att ens varit i närheten av ens tjafsa med varandra. Hon är en fantastisk bonus-morsa.
    Tror inte jag skulle kunna hitta en sådan kvinna idag.

Jepp det har blivit extremt mycket stressigare och ytligare och i princip 90% av betalsidorna har chat-bottar som enligt beskrivning "utgör sig för att vara kvinnor för att utöka upplevelsen", eller liknande...

Det har hänt extremt mycket sedan spray-date var inne 🙃
Svar på tråden Nätdejting omöjligt?