• Anonym (EvigaSingeln)

Nätdejting omöjligt?

Jag har försökt hitta en tjej att dejta via nätet i över tio år men inte lyckats överhuvudtaget. Är det någon kille som faktiskt lyckas få någon framgång på nätet? Jag har testat varenda svensk sida oavsett gratis eller inte.

• Svar på tråden Nätdejting omöjligt?
  • Anonym (Man)

Och inte är jag högutbildad heller vilket min partner som jag träffade på nätet är och skulle säga att hon ser bättre ut än mig.

• Snälla Killen
    Anonym (hw) skrev 2025-05-04 22:10:14 följande:
    Vad menar du med "när man kommer till stadiet där man visar bilder"? Bilderna ser man ju direkt.
    Beror ju såklart vilken typ av sida man är inne på... 🙃

Fråga inte efter saker du inte vill ha svar på 😉
    Snäll? Definiera snälla...
  • Snälla Killen
    Anonym (Malin) skrev 2025-05-04 23:29:08 följande:
    Självklart inte! Men man märker att en del män är ute efter det. Och en del genomskådar man med en gång och en del inte förrän lite senare. 
    Det jag ville få fram var att även om 20% av killarna får väldigt många matchningar/dejter, så finns det fortfarande chans för de andra att träffa en kvinna att ha ett seriöst förhållande med. (eftersom de 20% är oseriösa och ändå inte inleder några förhållanden) 
    Håller helt med! Mycket lättare att dejta öga mot öga, istället för att låta sig bli ignorerad på nätet...
  • Anonym (hw)
    Snälla Killen skrev 2025-05-11 01:06:57 följande:
    Beror ju såklart vilken typ av sida man är inne på... 🙃

Fråga inte efter saker du inte vill ha svar på 😉
    Vi pratar om dejtingsajter.
  • Snälla Killen
    Anonym (hw) skrev 2025-05-11 12:31:36 följande:
    Vi pratar om dejtingsajter.
    Ja, precis 🙂
  • Anonym (hw)
    Snälla Killen skrev 2025-05-11 14:07:29 följande:
    Ja, precis 🙂
    Ja precis. Och där har man bilder i sin profil. Därför undrade jag vad du menar med "när man kommer till stadiet att man visar bilder".
  • Snälla Killen
    Anonym (hw) skrev 2025-05-11 14:53:19 följande:
    Ja precis. Och där har man bilder i sin profil. Därför undrade jag vad du menar med "när man kommer till stadiet att man visar bilder".
    Njae, jag har t ex inte Facebook, Instagram, X osv... För jag tycker inte om själva grundidén med att jag ska behöva lägga ut hela mitt privatliv till företag, som bevisligen ej hanterar den informationen på korrekt sätt.

Jag är inne på mer privata dejtingsidor och där är privatlivet den viktigaste faktorn.

Just därför blir det utbyte av bilder i ett senare skede. För ärligt talat...

Det viktigaste är ju faktiskt att få känslan av att människan på andra sidan linan ens är vettig till att börja med 🙂

Jag är iaf av den åsikten att en tjej kan vara hur snygg som helst, men är hon ett pucko, så finner jag inte henne attraktiv,  oavsett vad.
  • Anonym (hw)
    Snälla Killen skrev 2025-05-11 15:09:44 följande:
    Njae, jag har t ex inte Facebook, Instagram, X osv... För jag tycker inte om själva grundidén med att jag ska behöva lägga ut hela mitt privatliv till företag, som bevisligen ej hanterar den informationen på korrekt sätt.

Jag är inne på mer privata dejtingsidor och där är privatlivet den viktigaste faktorn.

Just därför blir det utbyte av bilder i ett senare skede. För ärligt talat...

Det viktigaste är ju faktiskt att få känslan av att människan på andra sidan linan ens är vettig till att börja med 🙂

Jag är iaf av den åsikten att en tjej kan vara hur snygg som helst, men är hon ett pucko, så finner jag inte henne attraktiv,  oavsett vad.
    Än en gång så pratar vi om dejtingsajter, inte FB, IG och X. Och vad privata dejtungsidor är vet jag inte ens. Men okej, du är inne på sajter där folk inte visar bilder, då vet jag. Tror nog dock att du kan räkna med att de flesta singlar hänger på Tinder, Match etc.
  • Snälla Killen
    Anonym (hw) skrev 2025-05-11 15:18:34 följande:
    Än en gång så pratar vi om dejtingsajter, inte FB, IG och X. Och vad privata dejtungsidor är vet jag inte ens. Men okej, du är inne på sajter där folk inte visar bilder, då vet jag. Tror nog dock att du kan räkna med att de flesta singlar hänger på Tinder, Match etc.
    Tinder, Match osv är ju en del av Fejjan, X, Instagram osv...

Så nej, jag undviker de plattformarna 🙂

Victoria Milan och en massa andra dyra sidor (gratis för kvinnor men dyrt för män) använder dessutom chat bottar, vilket jag egentligen anser borde betraktas som bedrägeri, men är lagligt än idag...

Dejting-världen online är så extremt skev, så det bästa är sidor som erbjuder integritet och en simpel kommunikationsplattform. 

Tinder och många mainstream-appar är så extremt ytliga dessutom 🙂
  • Anonym (Obalans)

problemet är som följer; 

det är för stor obalans i attraktionsnivå mellan könen. Jämför 1000 slumpmässiga män i åldern 35-45 med 1000 slumpmässiga kvinnor i samma ålder. En mycket större del av kvinnorna sköter om och vårdar både sitt yttre och inre än vad männen gör, och därför finns det procentuellt många fler attraktiva kvinnor än attraktiva män. Män blir gubbar mycket tidigare än vad kvinnor blir tantiga. Hudvård, hårvård, kläder, allmän fräschhet, utbildning, ordning i livet, mindre missbruk osv. jag pratar generellt nu, procentuellt. 

denna obalans är vad som gör att de få attraktiva männen jagas av ett stort antal kvinnor. Hade det funnits lika många attraktiva män som kvinnor hade inte 80/20-problematiken funnits. Dvs där 80% av kvinnorna vill ha 20% av männen.

Hade resterande män groomat sig bättre och hållit sig fräscha, utbildat sig, jobbat på sitt inre, satsat på personlig utveckling för både kropp och själ i lika stor utsträckning som kvinnor gör hade det funnits fler attraktiva män och obalansen hade försvunnit. Hur kan inte folk förstå detta? 

Svar på tråden Nätdejting omöjligt?