Inlägg från: Anonym (BS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BS)

Hur löser vi kvinna vs man konflikterna?

Anonym (Hmm) skrev 2025-05-05 03:44:27 följande:

Oavsett vilket så är Sveriges partnerskap på väg att spåra ur och de enda som blir drabbade är dom som är genuina av sig och vill skapa en kärnfamilj. De andra njuter av tillvaron och att smutskasta den andra. 

En mycket tråkig utveckling.
    Finn det verkligen inga bra lösningar som kan få de vuxna könen att samverka och bli till 1 igen av fri vilja? 

Trams! Skaffar man tex barn tillsammans brukar det betyda att man vill leva med den personen! Sannolikt för resten av livet. Sen händer det saker, människor förändras och tack och lov så tvingas man inte längre att leva ihop när man inte älskar varandra längre, när kärleken övergått till hat och förakt. 

Jag har nyligen lämnat en relation jag haft i 20 år, med barn i mellanstadieålder. Så det tog med andra ord flera år innan vi skaffade barn. Jag trodde att jag kände personen jag skapade barn med. Dock hände något och sakta men säkert började personen förändras och inte till det bättre. Det dracks mer alkohol, det sades fula ord, det kastades och förstördes saker så fort något ingick som han ville. Jag var ju "äntligen" bunden till honom iom barnen, inte sjutton kunde jag lämna då. Likt en dåre försökte hag ändra på mig, bli den han ville att jag skulle vara. Jag ville ju kämpa för oss, för vår familj. Till slut gick det inte längre och jag valde att lämna. 

Kom inte och säg att folk inte vill ha kärnfamiljen bara för att man väljer att inte leva med den andre föräldern till sina barn! Om du inte varit en del av personernas liv (=varit en av dem) så håll truten om varför man separerar! Du har inte en aning om vad som försiggår bakom fasaden. 
  • Anonym (BS)
    Anonym (Big dick) skrev 2025-05-06 19:06:22 följande:

Kvinnor försöker axla manliga roller som de inte klarar av, kvinnor är inte födda för att leda, för att ha chefs positioner. Det är födda för att avla barn, ta hand om hemmet. 

Männen för att slita, döda jaga. Så är det fortfarande, när kvinnor försöker rubba på detta så blir det katastrof, har inte varit på en enda arbetsplats där chefen är kvinna där det har funkat. 

En dålig manlig chef är oftast bättre än en bra kvinnlig, kvinnliga chefer måste alltid bevisa att "kvinnor minsann kan" osv.

Trams! Trams! Trams och lite mer Trams! 
  • Anonym (BS)
    Anonym (XY) skrev 2025-05-28 10:11:10 följande:
    Det är just rubriksättningen som är negativ. Män=sämre, kvinnor=bättre, det är väldigt vanligt att man uttrycker sig så i svensk media nuförtiden. De tvingar på oss stereotypa bilder som i förlängningen gör att den generella manssynen är att män är odugliga på så gott som allt. 
    Men män är ju generellt sett värdelösa på att söka sjukvård. De ska vara mer eller mindre döende för att gå till doktorn. 

Mina barns far har mått mer eller mindre dåligt i flera år, blodsockerfall och orkeslöshet i perioder. Det var först när han fick en aktivitetsklocka och blev andfådd med rusande puls av att gå 150m på plan mark till bilen som han frågade mig om han kanske skulle åka till närakuten. Jag hade ju bara bett honom om att boka tid hos doktorn i flera år. 

Resultatet av besöket hos närakuten blev en tripp till sjukhuset, kraftig anemi, inlagd i flera dagar och tre eller fyra påsar med blod. Sen uppföljning, medicinering och påfyllning med nya transfusioner i typ 2 månader innan det stabiliserade sig på en normal nivå igen. Men han hade lika gärna kunnat dö pga att hjärtat fick jobba så hårt med att syresätta kroppen. 

Rent generellt så är män i sämre skick när de söker vård just gör att de är (verkar vara) fullständigt livrädda för läkare. 

Vad gäller cancer är det ju också som så att för kvinnor så finns det två frivilliga screenings, cellprov och mammografi, som erbjuds. Plus att kvinnor uppmuntras att känna igenom brösten varje månad för eventuella knölar. Kvinnor är mer uppmärksamma på konstiga leverfläckar (det var mormor som misstänkte melanom hos morfar och fick honom till läkaren, den var som tur var inte malign). 

Det betyder inte att män är värdelösa, men de har lite att lära av kvinnor på det viset (gud förbjude att man säger att män har något att lära av kvinnor).
  • Anonym (BS)
    Anonym (Nog nu!) skrev 2025-05-28 18:36:46 följande:
    Hur menar du???????

Två till oss nära vänner har gått bort i cancer nyligen
    Den ena vännen en man hade fru ( lika mycket vår vän som mannen) och 3 små barn.
    Den andre vännen till oss också det en man  fick cancer och dog nyligen men hade 4 yngre barn och en fru (också vän till oss precis som mannen)

Det var fruktansvärt att följa deras kamp på nära håll mot cancern och se sorg och förtvivlan hos deras fruar, våra nära vänner och se hur ledsna deras barn har varit. Bara som barn att se sin pappa tyna bort, helt fruktansvärt!

Det är så fruktansvärt sorgligt när ändå så pass unga personer dör i cancer och efterlämnar sig familjer i sorg, inte bara barn och fruar utan deras syskon och föräldrar och alla vänner m.fl..

Och då påstår du att män drar sig för att söka hjälp för att dom annars förlorar respekten hos kvinnor??????

Allvarligt!!!!!!
    Tror du att deras fruar och andra kvinnor inte respekterade dom när dom sökte vård? 

På riktigt????? tror du att deras fruar, döttrar, mammor och systrar skulle tycka att dom var macho för att dom inte sökte vård?
    eller att dom inte respekterade dom lika mycket när dom sökte vård??
    På allvar tror du det ?????

Jag blir så jävla provocerade av det du skriver.
    Vi har suttit med två gråtande änkor och tagit hand om förkrossade barn.
    Vår dotter är nära vän med en av döttrarna och dom gick i lågstadiet när detta hände och dottern var ofta hemma hos oss och var så ledsen och saknade sin pappa. 

Våra två nära vänner har gått bort i cancer och du har mage att sitta och skriva om att kvinnor ser ner på män som söker vård????
    Våra två tjej kompisar skulle göra allt för att få ha kvar sin män.
    Du vet absolut ingenting om vad dessa kvinnor anser om macho män eller ej.

Det är skamligt att du ens kan påstå att kvinnor inte respekterar sina män som söker vård.

Vet du vad, min pappa tillhörde också den gamla stammen män som inte sökte vård i tid innan han gick bort, även min svärfar drog ut på det och även han gick bort i cancer, kanske hade han levat om han sökt vård i tid det vet vi inte, han var över 70 år.
    Vet du alla kvinnor jag känner min svärmor, mamma, svägerskor på bägge sidor.
    tycker precis tvärtom vad du säger, vi tyckte att pappa och svärfar skulle ha sökt vård långt tidigare och tyckte det var dumt att inte söka vård.

Vet inte en enda människa som tycker att det är macho att inte söka vård när man är sjuk. Vem vill att någon man tycker om ska vara sjuk, ha ont eller tom dö för att dom inte söker vård.

Känner du verkligen en enda kvinna som skulle säga att det är macho att inte söka vård när man behöver?? 

Du verkar bli imponerad av din pappa inte sökte vård, de flesta kvinnor skulle inte alls tycka att det var macho utan istället säga åt honom att söka vård och tycka att det vore det rätta och bästa för honom.
    De enda som tycker att det är macho att inte söka vård när man behöver är männen själva. Kvinnor rent generellt tjatar på sina män att söka vård, en del går så långt att de bokar in läkarbesöket åt sina män för att det ens ska bli gjort.

Beklagar att dina vänner gått bort i cancer. 
  • Anonym (BS)
    Anonym (XY) skrev 2025-05-28 21:41:17 följande:
    Tagga ner. Klart att män inte är värdelösa och klart att män kan lära av kvinnor. Det är valet av en rubrik vi diskuterar, vilken syn media har på män och kvinnor. Ta det inte personlig, ta det som att det är befriande att kunna diskutera hur och vilka effekter olika rubrikval kan få. Media kallas många gånger för den tredje statsmakten, de har stort inflytande på vad folk, tror tycker och tänker. 
    Tagga ner? Det är ju tyvärr kontroversiellt att säga att män kan lära dig av kvinnor. Kvinnliga egenskaper är "dåliga".

En cykel som är använd varsamt är "tjejkörd".
    Kastar du dåligt? Då kastar du som en tjej. 
    Kör du bil försiktigt? Då kör du som en kärring.

Så att män skulle behöva ta efter kvinnor när det kommer till läkarbesök... nä, se det går inte, då är man ju sjåpig som en... just det, en kärring.... 
  • Anonym (BS)
    ClumsySmurf skrev 2025-05-28 23:00:23 följande:
    har du?
    Ja. Man har gjort en studie med magnetkamera där män och kvinnor fått lyssna på en text. Det man såg var att en större del av kvinnors hjärna aktiverades än hos männen vilket kan visa på att män de facto inte lyssnar (på samma vis) på det som sägs. 

Är rubriken lite tillspetsad? Absolut. Förvränger den sanningen? Nä. Det är ju vad man såg, att en betydligt mindre del av hjärnan aktiverades vid lyssningen. 
Svar på tråden Hur löser vi kvinna vs man konflikterna?