Inlägg från: Anonym (Jinni) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jinni)

Hur hade ni reagerat?

Anonym (Rut) skrev 2025-05-06 16:50:52 följande:

Men vad är det för ålder på barnen? Måste båda föräldrarna vara med för att de ska leka ens? På förskola är man typ vad, 1 fröken per 8 barn? Eller vad kan det va? 

Men nör det gäller deras ungar måste man vara 1 vuxen per barn?

Första gången de leker hemma hos någon kanske man vill följa med och kolla läget. Men sen hedan efter lämnar man väl barnet och går om det ska leka hemma hos nån?  Kan inte han se efter två barn när de leker hemma hos honom och tvärtom? 

Själv har jag "stannat" av två anledningar. Det ena är om man leker på mer offentlig plats typ parklek eller Leos lekande. Då vill kanske inte en förälder ha ensamt ansvar.

Den andra anledningen till att jag skulle stanna är att jag själv vill passa på att hänga med den andra föräldern. Vilket inte känns ok med middag, alkohol och motsatt kön. 

Jag hade inte lämnat ett barn själv på lekträff innan 5 års ålder, jag tycker de är för små och samhället är annorlunda idag än förr.
  • Anonym (Jinni)
    Anonym (Rut) skrev 2025-05-06 19:10:39 följande:
    Ok. Har du inte barnet på förskola innan fem års ålder hellre? Där är det ju massor av barn på typ tre pedagoger. Borde gå utmärkt med två barn på en förälder. 

Men nu räknar jag så klart inte med att barnen det hela handlar om är typ 1.5 år. Då kanske det är annorlunda. Men det tror jag inte eftersom att ts säger att de så gärna vill få vara med varandra. Känns inte som att så små barn uttrycker det. Men är det så små barn borde det dessutom verkligen gå utmärkt att ses på öppna förskolan kör. Man behöver inte ha middag med vin kl 20.00.
    Det är stor skillnad på tre pedagoger med mitt barn i offentlig miljö och en ensam förälder som jag inte känner, med barnen i en privatbostad.

Förstår du inte varför så fattar jag bättre varför barn blir utsatta för sexuella övergrepp.
Svar på tråden Hur hade ni reagerat?