• Aniiee

Är jag en dålig sambo?

Anonym (Man) skrev 2025-05-09 18:07:10 följande:

En sak till som gjorde mig ledsen var att vid vårat sista bråk så sa hon att hon inte ville ha barn med mig. Hon sa att jag alltid hittar på saker som ska ordnas innan allt är perfekt timing för mig. Så de har jag väl insett nu. Att de inte finns någon perfekt timing för barn. Men hon säger att de är försent och att hon inte orkar vänta på mig längre. Så någonting i mig inser att jag aldrig kommer få några biologiska barn. De känns som att jag under hela mitt liv har kämpat för att bli någon, men lyckas inte. Så jag jagar hela tiden, som jag letar efter mitt självförverklande

"Life's what happens while we're busy making other plans..."

Congratulations, you made other plans. 

Frågan nu är väl om du tänker lära dig av det, eller fortsätta i samma spår.
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Aniiee
    Anonym (Man) skrev 2025-05-09 20:57:12 följande:

De gör min sambo. Hon ska endå tvätta åt barnen. Samma med alla matinköp, hon gör dessa också. Hon ska endå handla till sig själv och barnen. Men hon är alltid snäll och frågar om jag behöver något hem. Min sambo har inte några hobbys än fast jag sagt åt henne att skaffa några. Men hon säger att hon inte har tid. Endå sitter hon bara hemma för det mesta. Så hon verkar inte ha något emot sysslorna.

ja badrummet tror jag aldrig att jag har städat, så den faller jag fullt ut på. hade jag varit själv hade jag aldrig behövt städa, jag är inte hemma så ofta för att kunna skita ner. Så de är ju främst min sambo och barnen som stökar ner anser jag. 

Klart hon inte har tid med hobbies, hon sköter ju HushålletAB med ett antal ungar, varavet ett "vuxet tonårsbarn" som är ute och slarvar hela kvällarna och inte lyfter ett finger hemma.

Jag hoppas verkligen att du, som du skriver senare "sover med svåra ord i tankarna", för du behöver dig verkligen en tankeställare. 

Hon borde verkligen sluta både tvätta och handla åt dig. Låsa in sitt och barnens så du inte ens kan ta en macka på kvällen utan att ha inhandlat den själv. Du låter verkligen som att du inte blivt vuxen än.
  • Aniiee
    Anonym (Man) skrev 2025-05-20 19:15:42 följande:

Tänkte ge er en uppdatering. Hon gjorde slut med mig förra veckan. Jag är helt förstörd och känner att jag vill förändras. Jag vet att jag kan men hur ska jag ens kunna bevisa det såhär i efterhand?

Well, color not as single person n the universe surprised. 

Du kan inte lära dig för dåtid. Bara av. Så... Vad har du lärt dig som du kan ta med dig till nästa relation, om du får en? 
Svar på tråden Är jag en dålig sambo?