Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Hematom under graviditet

Hur går det för dig? Var på ultraljud idag (7+5) och embryot hade växt på bra men läkaren såg en blodansamling i livmodern.. Fick bara en ny ultraljuds tid nästa vecka och inga direkta svar vad det kunde bero på.. 

• Anonym (.)
    Anonym (Gravid) skrev 2025-05-21 20:11:10 följande:

Gick in i vecka 14 idag och får fortsatt bruna flytningar (väldigt sparsamma) när jag anstränger mig mer samt lite molande värk då och då som började efter första blödningen. Har inte fått någon uppföljning alls. Min sjukskrivning (pga andra besvär) går ut om 1,5 vecka och jag känner mig väldigt otrygg i att jag bara ska jobba på som vanligt med mitt stundvis extremt stressiga, tunga jobb där man lyfter och drar varje dag. 

Har du inte haft någon blödning och hematomet inte är så stort så är risken inte så stor att det händer något har jag hört :) Kolla journalen så kan du läsa vad läkaren skrivit där, kan ju finnas någon mer info som du inte fått!

Ska du inte se om du kanske kan få förlängd sjukskrivning då? Sen om jag hade varit du hade jag nästan krävt någon form av uppföljning! Som du skrev i någon kommentar innan i tråden så har jag också nu läst där många blir 100% sjukskriva och tillsagda att de ska inte göra något annat än vila. Så man blir ju orolig när ens läkare tycker man ska leva på som vanligt! 

Hon sa aldrig hur stor den var.. Vilken är dumt att jag inte frågade.  Hon sa inte speciellt mycket överhuvudtaget! Jag har varit på en privat IVF klinik så kommer inte komma åt att läsa mina journaler 😕 funderar nästan på att ringa upp dem i morgon också fråga lite mer om storlek och om jag ska tänka på något speciellt (har också att stundvis tungt jobb med mycket spring och stress) 
Svar på tråden Hematom under graviditet